  • 1. Data: 2007-12-18 11:14:07
    Temat: Sądowne wydanie zgody na paszport dla dzieci - ojciec w zakładzie karnym , matka chce je wziąść do siebie do UK?
    Od: "Marek" <m...@a...com.pl>

    Witam,
    zwracam się do was z prośbą - bo już troszku pogooglowałem i troszke już
    wiem
    jednak chciałbym sprawę skonsultować, ponieważ chciałbym pomóc mojej
    kuzynce.

    Moja kuzynka - ma dwójke dzieci w polsce w wieku 6 i 4 lat
    od ponad dwóch lat przebywa w UK gdzie pracuje miesza - żyje.
    Przez ten czas jak jej nie było w kraju jej dziećmi zajmowała się jej matka
    - czyli babcia dzieci razem z ojczymem kuzynki.
    Moja kuzynka chciałby ściągnąć dzieci do siebie jedank ich ojciec nie chce
    się zgodzić
    na paszporty dla dziewczynek. Ma zasądzone alimenty jednak ich nie płaci do
    tego
    żeby było śmieszniej przebywa w zakładzie karnym gdzie odbywa 10 letni wyrok
    ( nie pierwszy w jego życiu wyrok skazujący.)

    Z tego co już się dowiedziałem jedyny sposób by dziewczynkom wyrobić
    paszporty to złożenie
    odpowiedniego wniosku do sądu rodzinnego by wydał zgodę na to.

    Jeszcze jedna sprawa - sytuacja dziewczynek z tego co wiem nie jest w żaden
    sposób
    uregulowana prawnie - po za jakimś upoważnieniem,
    które ma ich babcia - zostało sporządzone notarialnie przez matkę w UK
    (nie widziałem tego upoważnienia - ale z kontekstu na to wynika)

    W związku z tym mam pytania:

    1.Jak ma się sytuacja matki dzieci, która faktycznie ostatnimi czasy
    fizycznie
    nie zajmowała się dziećmi jednak chce je ściągnąć do siebie - w oczach sądu.

    2.Jak miało by wyglądać takie pismo - do sądu

    3.Jak wygląda procedura - takiego postępowania sądowego - jest to jedno
    posiedzenie
    czy trzeba się szykować na jakąś batelie sądową - sprawdzanie warunków
    kuratorów etc?

    --

    Pozdrawiam i z góry dziękuje
    Marek