  • 1. Data: 2002-04-08 16:26:30
    Temat: Podatek.
    Od: "Conrad M." <d...@p...com>

    Moi rodzice mieli dom zarejestrowany na ich dwoje.
    Teraz ojciec umarł a matka podobno musi rozpocząć jakieś postępowanie
    spadkowe.
    Czy ona po przepisaniu domu na nią będzie musiała zapłacić jakiś podatek i
    jak duży on będzie ?

    A co będzie jeśli na razie do sądu nie wystąpi ?

  • 2. Data: 2002-04-08 16:53:52
    Temat: Re: Podatek.
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, Conrad M. wrote:

    > Moi rodzice mieli dom zarejestrowany na ich dwoje.

    Zarejestrowany?

    > Teraz ojciec umarł a matka podobno musi rozpocząć jakieś postępowanie
    > spadkowe.

    Nie musi - może przyjąć spadek bez składania oświadczeń, tyle że w
    całości.

    > Czy ona po przepisaniu domu na nią będzie musiała zapłacić jakiś podatek i
    > jak duży on będzie ?

    Będzie płacić tyle co dotąd, tylko że ze swojego majątku, a nie z
    dotychczasowego wspólnego - co jednak wychodzi na to samo, chyba że byli
    jeszcze inni spadkobiercy.

    > A co będzie jeśli na razie do sądu nie wystąpi ?

    Lepiej niech złoży wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, bez tego ani
    rusz np. przy zmianie treści księgi wieczystej - a nie sprzeda domu
    jeśli w KW będzie nadal figurował nieżyjący małżonek.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-08 17:00:25
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, Conrad M. wrote:

    > Czy ona po przepisaniu domu na nią będzie musiała zapłacić jakiś podatek i
    > jak duży on będzie ?

    Ups, myślałem o podatku katastralnym, a chodziło przecież o spadkowy.
    http://podatki.onet.pl/1066714,pozostale.html

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-04-08 17:01:10
    Od: "Conrad M." <d...@p...com>

    Jak to ?
    Nie trzeba od teko placic żadnego podatku spadkowego ?

  • 5. Data: 2002-04-08 18:55:12
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, Conrad M. wrote:

    > Jak to ?
    > Nie trzeba od teko placic żadnego podatku spadkowego ?

    Jeśli suma majątku spadkowego nie przekracza 7110 zł (przy współmałżonku),
    to nie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-04-08 19:10:18
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Mon, 8 Apr 2002 18:26:30 +0200, Conrad M. <d...@p...com> wrote:
> [...]
    >spadkowe.
    >Czy ona po przepisaniu domu na nią będzie musiała zapłacić jakiś podatek i

    Będzie musiała, jeśli wartość domu przypadająca jej w spadku przekroczy
    jakąś sumę (nie pamiętam dokładnie wysokości), pamiętaj też, że część domu
    po śmierci ojca przypada również na Ciebie, więc być może i Ty będziesz
    coś musiał zapłacić. Podatek można rozpisać na raty, bądź całkowicie go
    uniknąć, jeśli zadeklaruje się zamieszkiwanie w danym domu przez
    conajmniej 5 lat. Tak było 2 lata temu, myślę, że wiele się nie zmieniło.

    Renata