  • 1. Data: 2005-10-13 11:28:07
    Temat: Podanie - jak napisać?
    Od: "Darek" <n...@d...spamu>

    Witam wszystkich.
    Została mi orzeczona przez sąd kara w postaci grzywny 530zł. Jako, że
    jeszcze studiuję i jestem na utrzymaniu rodziców chciałbym wystosować pismo
    do sądu o rozłożenie grzywny na raty. To mój pierwszy kontakt z wymiarem
    sprawiedliwości więc mam parę pytań: Do kogo zaadresować podanie? Do sądu
    czy do działu windykacji? Czy mam podawać w podaniu sygnaturę moich akt? Jak
    to wygląda od strony praktyki - czy sąd przychyla się do takiej ratalnej
    formy płatności?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-10-13 11:30:40
    Temat: Re: Podanie - jak napisać?
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    Mój kolega równiez miał taką karę.Okazało sie ,ze w sądzie powiedziano
    :"Proszę pana jaka to byłaby dla pana kara jesli nie odczułby pan straty"?:)
    Nie rozłożono na raty, ale moze zależy to od sądu???

  • 3. Data: 2005-10-13 18:40:15
    Od: "iw" <w...@o...pl>

    Kara jest za przewinienieni, więc musi mieć możliwość spełnienia swojego
    celu - przywołonia do wyznaczonego przez sąd zachowania.
    Nie ma co myśleć o ratach.
    W sądzie główna cecha dokumentu to sygnatura akt

  • 4. Data: 2005-10-13 23:32:47
    Od: "Darek" <n...@d...spamu>

    Użytkownik "iw" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kara jest za przewinienieni, więc musi mieć możliwość spełnienia swojego
    > celu - przywołonia do wyznaczonego przez sąd zachowania.

    Ale jaka jest róznica czy ja zaplace teraz 530 zł czy zapłacę to w ratach?
    Kara jest karą i mam ją zapłacić ;-)

    > Nie ma co myśleć o ratach.

    Dlaczego?

    > W sądzie główna cecha dokumentu to sygnatura akt

    O... Odpowiedz na jedno z moich pytań... ;)

  • 5. Data: 2005-10-14 05:17:40
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    > Użytkownik "iw" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale jaka jest róznica czy ja zaplace teraz 530 zł czy zapłacę to w ratach?
    > Kara jest karą i mam ją zapłacić ;-)

    taka ,ze np bedziesz zmuszony isc do pracy.

    a jesli chodzi o Twoje pytanie

    adresuje sie do Sadu z podaniem sygnatury akt i zwiezle o co Ci chodzi.
    tylko pamietaj ... pisz tylko prawde.. jesli Twoich rodzicow stac to o
    ratach mozesz zapomniec.. jezeli jestes na studiach tzn mozesz isc do
    dorywczej pracy... 530 zł prosto jest zarobic

    pozdrawiam

    Lukasz

  • 6. Data: 2005-10-14 06:40:41
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Darek wrote:

    > Użytkownik "iw" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale jaka jest róznica czy ja zaplace teraz 530 zł czy zapłacę to w ratach?
    > Kara jest karą i mam ją zapłacić ;-)

    To może inaczej, np. dostajesz rok więzienia. Poproś sąd aby Ci
    rozłożył karę na 12 lat po miesiącu odsiadki w każdym.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 7. Data: 2005-10-14 06:59:01
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    > To może inaczej, np. dostajesz rok więzienia. Poproś sąd aby Ci
    > rozłożył karę na 12 lat po miesiącu odsiadki w każdym.

    Lekkie bzdury, ale ja nie o tym.
    Zrób jak pisze poniżej, jesli:
    - nie chcesz uciec za granicę;
    - nie chcesz mieć w d*** sprawiedliwość;
    - nie jesteś znanym oszustem i nic sobie nie robisz z wyroków.

    W przeciwnym przypadku zacznij sam płacić orzeczoną karę w ratach. Rata musi
    zostac zaliczona na zadłużenie. Do czasu przesłania orzeczenia do wydziału
    egzekucyjnego, wszczęcia egzekucji, realnego zajęcia majątku upłynie 2-3
    miesiące, a ty już będziesz miał 2-3 raty spłacone. Działa w praktyce. Im
    większy sąd tym wolnej kręcą się tryby procedury ,ergo: im mniejszy sąd tym
    szybciej spodziewaj się reakcji.
    A pismo o raty i tak złóż, a nuż?