  • 91. Data: 2005-11-06 22:40:50
    Temat: Re: Poczuł pieniążki?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dkkp0o$nqo$1@inews.gazeta.pl...
    >>> 2) nawet jeśli spełniają te warunki, ewentualne dochodzenie
    roszczeń
    > chodzi mu pewnie o art. 5 kc. (kilka postów wyżej wspominał)

    Ale co to ma do rzeczy? Po pierwsze to kodeks cywilny, wiec
    odpowiedzialności karnej nie wyłącza. Po drugie od strony cywilnej
    społeczno-gospodarczym przeznaczeniem ochrony praw autorskich jest
    zapewnienie twórcy wynagrodzenia za dzieło. Nie widzę tu sprzeczności.
    Mogli opublikować artykuł bez zdjęć i zdjęcia pozostawić sobie jako
    dowód w sądzie gdyby ktoś zaprzeczał ich istnieniu. Do złożenia
    zawiadomienia o przestępstwie również publikacja na pierwszej stronie
    gazety nie była nikomu potrzebna.

  • 92. Data: 2005-11-06 22:45:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w
    wiadomości
    > Przepraszam, przejęzyczyłem się - tj. skróciłem - chodzi mi o
    nadużycie
    > zasad współżycia społecznego.
    > Z innej beczki: jeśli TV emituje sfilmowane "ustawki" kibiców albo
    > prywatne nagrania awantur (czasem gangsterka filmuje swoje
    wyczyny) - to
    > kto dostaje tantiemy za emisję w.w. utworów?

    Podejrzewam że ten, co stoi za kamerą. A kto ma dostać?

    Twoja koncepcja była by słuszna przy założeniu, że pielęgniarki
    zapraszają fotografa na dyżur, by mu pozować. Wówczas to on byłby
    właścicielem praw autorskich, a pielęgniarki chroniła by tylko ochrona
    wizerunku. Naruszenie ochrony wizerunku nie jest przestępstwem, wiec
    możemy zacząć rozważać, czy ewentualnie w takim układzie fotograf by
    nie mógł tego opublikować na podstawie przytoczonego przez Ciebie
    przepisu - choć uważam, ze mimo wszystko by nie miał prawa.

  • 93. Data: 2005-11-06 22:48:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dkkosv$ncl$1@inews.gazeta.pl...

    > zakładam ze jego zamiar polegał na przekazaniu w celu ich
    opublikowania,
    > inaczej pewnie
    > w kilku wywiadach w ktorych bral udzial zanzaczylby (ja bym tak
    zrobil)
    > ze przekzal w celu o ktorym piszesz..
    > Jezeli przy przekazywaniu zdjec zaznaczyl ze nie wolno im ich
    pulikowac a
    > mimo to gazety t uczynily to jak najbardziej sie zgodze
    > z Toba.

    Wystarczy, ze fotograf nie złożył oświadczenia, ze jest właścicielem
    praw autorskich do fotek i wyraża zgodę na publikację. Zabraniać już
    nie musiał, bowiem zabrania tego ustawa.

  • 94. Data: 2005-11-06 22:51:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w
    wiadomości news:dkksp5$rhk$5@opal.futuro.pl...
    > Gdyby je traktował jako dowód, to powinien z tym dowodem iść na
    policję
    > lub do prokuratury.

    Od początku tak twierdzę. Tym nie mniej idąc z nimi do gazety
    skorzystał z ustawowego prawa (art. 5 Prawa Prasowego) poinformowania
    prasy i nic złego mu za sam fakt powiadomienia prasy o tym fakcie
    zrobić nie można. Zresztą trudno powiedzieć na ile fotograf orientował
    się w niuansach neonatologii i ewentualnej szkodliwości dla zdrowia
    lub życia takich zabaw. Mógł się po prostu zbulwersować samym
    traktowaniem dziecka jako przedmiotu zabawy i nie zdawać sobie sprawy,
    ze stanowi to przestępstwo.

  • 95. Data: 2005-11-06 22:54:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dklkcj$kss$1@inews.gazeta.pl...

    > a gdzież Ty wyczytała o zawodzie prawnika? Jest śledczym w policji,
    wiec
    > na prawie karnym się raczej zna, BA, wie doskonale jak to w
    praktyce
    > wygląda.

    Nie jestem śledczym w Policji - cokolwiek by to nie oznaczało :-)

  • 96. Data: 2005-11-06 22:55:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dklib3$g9g$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    > prawa
    > :O
    > Straszne, okropne! Nie wiem jak Robert sobie z tym poradzi.
    > Po tym oświadczeniu nie napisał tu żadnego nowego posta.
    > Co to będzie?
    > :DD

    Jakoś się podniosłem po tym ciosie. czasem muszę zrobić coś innego niż
    pisać.

  • 97. Data: 2005-11-07 12:38:08
    Temat: [OT] Re: Poczuł pieniążki?
    Od: Alianora <a...@g...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > poniewaz nie ma zakazu fotografowania. W muzeum rowniez nie moga Ci zabronic
    > robic zdjecia.

    Moglbys to rozwinac? Czy jak ochroniarz w muzeum bedzie chcial mnie
    "wyprosic" sila lub "zarekwirowac" aparat to moge go do parteru, z
    kujawiaczka a potem zadzwonic po policje i zglosic napad? I bezdie to
    samoobrona?

    Pozdrawiam

  • 98. Data: 2005-11-07 13:42:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie. Mógł mówić, ale nikt go nie słuchał. Czy "Fakt" i "GazWyb"
    > przyznałyby się, że wykorzystały te zdjęcia w innym celu niż je przyniósł
    > ten fotograf?

    ja mysle ze gdyby byl inny cel to zdjecia zostaly by pokazane medioma a nie
    przekazane im to raz
    a dwa kolejnosc instytucji do ktorych trafily byla by jednak nieco inna :-)

    P.

  • 99. Data: 2005-11-07 13:45:54
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wiec
    > praktyce
    >
    > Nie jestem śledczym w Policji - cokolwiek by to nie oznaczało :-)

    hmm, ktos z grupy zasugerowal ze jestes sledczym, Ty sie usmiechnales tak
    wiec zalozylem ze tak wlasnie jest, w kazdym razie faktu nie zmienia ze w ta
    sama instytucja :-)

    P.

  • 100. Data: 2005-11-07 13:47:39
    Temat: Re: [OT] Re: Poczuł pieniążki?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Alianora" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "wyprosic" sila lub "zarekwirowac" aparat to moge go do parteru, z
    > kujawiaczka a potem zadzwonic po policje i zglosic napad? I bezdie to

    wpisz w googlach w wyszukiwaniu na grupach, autor: Robert Tomasik
    'fotografowanie w muzeum'(w tresci),
    a wszystko się wyjasni :-)