  • 1. Data: 2005-11-05 00:02:19
    Temat: kupno mieszkania
    Od: monika<m...@i...pl>

    witam.razem z mezem kupujemy mieszkanie,maz bieze kredyt na mieszkanie
    dokladnie.podsluchalam meza rozmowe z rodzicami o tym mieszkaniu ze ida do
    notariusza w nastepnym tygodniu i chca zrobuc tak zeby to bylo tylko na niego te
    mieszkanie zeby puzniej nie bylo przy rozwodzie podzialu majatku wiec mam takie
    pytanie : Czy wtakim razie musi byc muj podpis ze wyraam zgode by to maz byl
    jedynym wlascicielem noiwego mieszkanie???? musze byc u notariusza
    obowiazkowo,czy to moze sie odbyc za moimi plecami? prosze o szybki odpis na
    mój email
    z góry dziekuje

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-11-05 00:31:22
    Temat: Re: kupno mieszkania
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 5 Nov 2005 00:02:19 +0000 (UTC), *monika*
    <news:dkgsqb$43h$1@opal.futuro.pl> napisał(a):

> [...]
    > jedynym wlascicielem noiwego mieszkanie???? musze byc u notariusza
    > obowiazkowo,czy to moze sie odbyc za moimi plecami? prosze o szybki odpis na

    Skoro to Twój mąż (ale świnia jak cholera), to kredyt, który będzie spłacał,
    będzie przecież Waszymi wspólnymi pieniędzmi. Nie daj się wykiwać i na
    przyszłość bądź czujna, bo masz wrednego męża.

    --
    Kaja

  • 3. Data: 2005-11-05 09:55:02
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:1mi3ps2jetb4o.dlg@konto.kaji>
    Kaja <k...@n...ma.wp.pl> pisze:

    > Skoro to Twój mąż (ale świnia jak cholera), to kredyt, który będzie
    > spłacał, będzie przecież Waszymi wspólnymi pieniędzmi.

    Poza tym zgodnie z KRiO, dobra nabyte w czasie trwania małżeństwa stanowią
    wspólny dorobek.

    Art. 31. Z chwilą zawarcia małżeństwa powstaje między małżonkami z mocy
    ustawy wspólność majątkowa obejmująca ich dorobek (wspólność ustawowa).
    [...]
    Art. 32. § 1. Dorobkiem małżonków są przedmioty majątkowe nabyte w czasie
    trwania wspólności ustawowej przez oboje małżonków lub przez jednego z nich.
    § 2. W szczególności stanowią dorobek małżonków:
    1) pobrane wynagrodzenie za pracę oraz za inne usługi świadczone osobiście
    przez któregokolwiek z małżonków;
    2) dochody z majątku wspólnego, jak również z odrębnego majątku każdego z
    małżonków.

    --
    PozdrawiaM

  • 4. Data: 2005-11-05 11:29:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Nixe napisał(a):
> [...]
    > przez któregokolwiek z małżonków;
    > 2) dochody z majątku wspólnego, jak również z odrębnego majątku każdego z

    stare te przepisy, art.32 kro w ogóle został już uchylony
    ale zasada nadal ta sama :)

    KG

  • 5. Data: 2005-11-05 11:48:17
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dki524$r1d$3@inews.gazeta.pl>
    kam <#k...@w...pl#> pisze:

    > stare te przepisy, art.32 kro w ogóle został już uchylony
    > ale zasada nadal ta sama :)

    Faktycznie jakiś stary gniot mi "się znalazł" w googlach.
    Ale w tym znowelizowanym jest niemal to samo, tyle, że ujęte w jednym
    artykule.

    --
    PozdrawiaM