  • 1. Data: 2002-08-29 11:55:12
    Temat: Poczta Polska - moze ktos wie co sie w takich przypadkach robi?
    Od: "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl>

    Wiec sprawa wyglada tak:
    wystawiam kosmetyki na allegro, a przesylki przewaznie realizuje zwyklymi
    listami (oplata ok. 2,30). Przez ostatni rok nie mialam z nimi zadnego
    problemu do czasu az zamkneli mi na czas urlopu niewielki punkt pocztowy
    przy pl. Grunwaldzkim. Bylam zmuszona udac sie wtedy na poczte przy ul.
    Grunwaldzkiej, gdzie wysylalam m. in. paczke (jako paczke) i 3 przesylki
    jako zwykle listy. Dwie byly warte po ok. 10 zł i jedna 30 zł.
    Wczoraj dostaje wiadomosc, ze nie doszla pierwsza z mniejszych przesylek
    (minely juz przeszlo 2 tygodnie, a przesylki takie zazwyczaj szly 1-2 dni),
    dzisiaj - ze nie doszla druga. Dodatkowo nie przyszla do mnie jeszcze
    wiadomosc ze doszla najdrozsza przesylka, ale obawiam sie ze skutek bedzie
    taki jak poprzednie.
    Dodam moze tylko, ze w momencie kiedy sie zapakuje zel lub krem w koperte,
    to oczywiscie widac ze "tam cos jest". Czy jest wiec mozliwe aby pracownice
    poczty poprzywlaszczaly sobie wysylane przeze mnie kosmetyki? Czy moze
    zaginely one w innym miejscu? Dla mnie najbardzIej podejrzane jest to, ze
    wszystkie pozostale przesylki podochodzily, tylko z tymi nadanymi na tej
    nieszczesnej poczcie jest problem.

    W sumie moglabym pojsc na poczte i op... te baby co tam siedzxa, ale co to
    da? Najgorsze jest to ze nie mam zadnych dowodow nadania ani niczego
    takiego, bo przy zwyklych listach czegos takiego sie nie praktykuje. Jezeli
    mieliscie takie przypadki i udalo sie Wam zalatwic tego typu sprawy to
    podzielcie sie ze mna swoja wiedza.
    pozdr.
    H.

  • 2. Data: 2002-08-29 12:11:23
    Od: "Grzegorz" <f...@p...com>

    "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl> napisał(a) tak:

    > W sumie moglabym pojsc na poczte i op... te baby co tam siedzxa, ale co to
    > da? Najgorsze jest to ze nie mam zadnych dowodow nadania ani niczego
    > takiego, bo przy zwyklych listach czegos takiego sie nie praktykuje.

    Kradzieże na Poczcie to niestety częste zjawisko. Niedotrzymywanie terminu
    jeszcze częstsze zjawisko. Jest sezon urlopowy, doręczyciele się zastępują
    etc. Może jeszcze dojdzie.

    Na reklamację nie ma najmniejszej szansy bez dowodu nadania. Przecież w ten
    sposób nic nie wysyłając możnaby nacigać Pocztę na fikcyjne odszkodowania -
    nie ma szans.

    Niestety musisz nadawać poleconym. W razie zaginięcia lub kradzieży jest
    odszkodowanie ok. 100 zł bez podania wartości.

    Grzegorz

  • 3. Data: 2002-08-29 12:14:23
    Od: "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    > Kradzieże na Poczcie to niestety częste zjawisko. Niedotrzymywanie terminu
    > jeszcze częstsze zjawisko.

    Czy wobec tego istnieje jakas instytucja do ktorej moglabym zlozyc skarge?
    pozdr.
    H.

  • 4. Data: 2002-08-29 13:17:25
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Widocznie na Grunwaldzkiej są mniej uczciwi ludzie....
    Myśle że nie powinno się tego tak zostawiać, powinien ktoś ich
    skontrolować.

    pozdr.
    Jacek

  • 5. Data: 2002-08-29 13:24:28
    Od: "Grzegorz" <f...@p...com>

    > Czy wobec tego istnieje jakas instytucja do ktorej moglabym zlozyc skarge?
    > pozdr.

    Oczywiście Poczta - spróbować warto - przynajmniej zrobią kontrolę. Tam na
    grunwaldzkiej jest też posterunek Policji...
    Ale przesyłki nawet polecone się reklamuje po 30 dniach - tyle Poczta ma na
    doręczenie :-(

    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-08-29 19:00:21
    Od: Hathor <H...@H...com>

    Harmony Wroclaw wrote:
    > W sumie moglabym pojsc na poczte i op... te baby co tam siedzxa, ale co to
    > da? Najgorsze jest to ze nie mam zadnych dowodow nadania ani niczego
    > takiego, bo przy zwyklych listach czegos takiego sie nie praktykuje.

    Powinnaś zapoznać się z Ustawą o Łączności z dnia 23 listopada 1990 r.
    (a konkretnie z rozdziałem 4) i regulaminem korzystania z usług
    pocztowych o charakterze powszechnym.

    http://www.trzepak.pl/akty/dzu95-117-564.htm

    http://www.poczta-polska.pl/uslugi/index.html

    Rozdz. 2 regulaminu ( ZAWIERANIE UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG
    POCZTOWYCH O CHARAKTERZE POWSZECHNYM):
    1. Zawarcie umowy o przyjęcie, przewóz i doręczenie (czy - umowy
    przewozu) zwykłej przesyłki listowej następuje z chwilą włożenia
    opłaconej przesyłki do nadawczej skrzynki pocztowej, wręczenia jej
    listonoszowi wiejskiemu lub przekazania pracownikowi pocztowemu w
    placówce pocztowej.

    Moim zdaniem skoro zawarłaś z pocztą powyższą umowę, to Poczta Polska
    ponosi odpowiedzialność za to, że się z niej należycie nie wywiązała.
    Skaładając reklamacje oświadczasz, że wysłałaś te listy i się pod tym
    podpisujesz.

    Rozdział 4 Ustawy (Odpowiedzialność podmiotów świadczących usługi
    pocztowe i telekomunikacyjne za ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie):
    Art. 58. 1. Podmiot świadczący usługę pocztową lub telekomunikacyjną o
    charakterze powszechnym ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub
    nienależyte wykonanie usługi, chyba że niewykonanie lub nienależyte
    wykonanie nastąpiło wskutek siły wyższej, niezachowania przez nadawcę
    lub adresata przepisów lub regulaminów obowiązujących przy korzystaniu z
    danej usługi albo z winy zleceniodawcy.

    Dostarczenie listu zwykłego jest usługą powszechną, za którą Poczta
    Polska ponosi odpowiedzialność --> IMO masz podstawę do złożenia
    reklamacji (Regulamin, rozdz.11), tylko musisz być przy tym wytrwała i
    maksymalnie upierdliwa (dzwonić, pisać ponaglenia, wspominać o drodze
    sądowej itd.). Myślę, że gdy chodzi o małe kwoty odszkodowania, to
    Poczta woli je wypłacić, niż latać po sądach.

    Jeśli ci się opłaca męczyć przez kilka miesięcy, to powodzenia.