    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PoRD: Tramwaj a kierunek zamknięty
    Date: 12 May 2008 19:49:25 GMT

    Tristan w <news:g0a5g9$3rv$1@news.onet.pl>:

    > Witam,

    > zastanawiam się, z czego to wynika, że tramwaj wjeżdżający w kierunek
    > zamknięty nie ma pierwszeństwa, a w otwarty ma. Nie umiem tego wydedukować
    > z PoRD. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć?

    Przyjąłeś jakieś założenie o "kierunkach otwartych/zamkniętych" -- co to
    jest za stwór? -- zamiast skupić się na tym czy jedzie prosto/skręca

    > W ogóle znajduję w Sieci masę opracowań o tramwajach, ale żadne nie jest
    > poparte artykułami PoRD, więc nie wiem skąd są wywodzone np. takie opisy:

    > http://www.motofakty.pl/artykul/kiedy_tramwaj_ma_rac
    je_cz_3.html

    <q>
    Najprościej można powiedzieć, że na skrzyżowaniu, na którym ruch sterowany
    jest sygnalizacją świetlną, pierwszeństwo ma zawsze samochód jadący prosto
    przed skręcającym tramwajem.
    </q>

    Czego nie rozumiesz?

    --