  • 1. Data: 2008-05-12 19:16:25
    Temat: Pieniadze z OC sprawcy
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Znajomy mial kolizje(byl poszkodowany) we wrzesniu zeszlego roku.
    W pazdzierniku przyszla wycena i informacja o tym ze TU sprawcy przeleje
    pieniadze.
    W grudniu wyslane do TU sprawcy wezwanie do zaplaty.
    Do dzis zero informacji, zero pieniedzy.

    Sprawe oddawac do sadu, czy jest moze jakis rzecznik do ktorego mozna sie
    zwrocic o pomoc?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-05-12 22:23:42
    Temat: Re: Pieniadze z OC sprawcy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym najpierw sprawdził, czy znajomy podał dobry numer rachunku
    bankowego. Jeśli dobry, to zadzwonił bym albo podszedł i wyjaśnił w TU
    przyczyny zwłoki. Bo coś się musiało wydarzyć nienormalnego. towarzystwa
    miewają różne pomysły, ale ten byłby kretyński. Przecież wiadomo, że
    klient, któremu przyznano odszkodowanie nie odpuści.

  • 3. Data: 2008-05-13 08:19:37
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Bo coś się musiało wydarzyć nienormalnego. towarzystwa
    > miewają różne pomysły, ale ten byłby kretyński. Przecież wiadomo, że
    > klient, któremu przyznano odszkodowanie nie odpuści.
    Niestety chyba nie jest tak fajnie z tymi TU. Od prawie 3 miesięcy czekam na
    odszkodowanie z Warty. Niby oszacowane i niby ustalona kwota, a przelewu
    nie widać. Dodzwonić się na podany w papierach numer nie można (raz mi się
    udało po prawie 3 godzinach i miły pan uprzejmie i bardzo grzecznie posłał
    mnie na drzewo, mówiąc, że oni mają czas). Zaczynam się zastanawiać nad
    drogą prawną, ale kogo skarżyć - sprawcę, czy TU?
    Pierwszy raz spotkała mnie taka rzecz...

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2008-05-13 08:52:37
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Maciek pisze:

> [...]
    > udało po prawie 3 godzinach i miły pan uprzejmie i bardzo grzecznie posłał
    > mnie na drzewo, mówiąc, że oni mają czas).

    A podal niby jaki to czas maja i z jakiego przepisu on wynika? Poza tym
    takie sprawy zalatwia sie na pismie z potwierdzeniem odbioru, a nie
    przez telefon.

    Zaczynam się zastanawiać nad
    > drogą prawną, ale kogo skarżyć - sprawcę, czy TU?
    > Pierwszy raz spotkała mnie taka rzecz...

    A co ma do tego sprawca? Jego "reprezentacja" jest TU i to od nich
    dochodzisz wszelkich odszkodowan itd.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-05-13 09:03:22
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Maverick wrote:

    > A podal niby jaki to czas maja i z jakiego przepisu on wynika? Poza tym
    > takie sprawy zalatwia sie na pismie z potwierdzeniem odbioru, a nie
    > przez telefon.
    Z tego co mi się udało ustalić, to mowa jest o 30 dniach od skompletowania
    dokumentacji (90 dni w wyjatkowych sytuacjach), a to oznacza, że jeśli
    sprawca sobie wyjechał w nieznanym kierunku (nieznanym dla TU) przed
    podpisaniem papierów to termin się może ciągnąć w nieskończoność. Ważne
    jest nie ustalenie jego winy w taki, czy inny sposób, tylko ostateczny
    podpis na papierach TU. Zatem jeśli w jakiś sposób uchyla się od podpisania
    ostatecznych protokołów, to TU ma swoje usprawiedliwienie.
    Zasadniczy problem w tym chyba, że nigdzie nie znalazłem informacji o jakimś
    nieprzekraczalnym terminie występującym od dnia zdarzenia.

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2008-05-13 19:21:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

    Mnie w wypłacie odszkodowania z TU Warta pomogło natychmiastowo wysłane do
    nich pismo, by wypłacone odszkodowanie powiększyli od razu o ustawowe
    odsetki, bo gołą kwotę zaliczę w pierwszej kolejności na odsetki. Wypłacili
    dwa dni później. Może warto spróbować.

  • 7. Data: 2008-05-13 19:22:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jakimś
    > nieprzekraczalnym terminie występującym od dnia zdarzenia.

    rzecz cała w tym, ze samo roszczenie powstaje - moim zdaniem - w chwili
    zgłoszenia. A zatem TU może sobie wypłatę odwlekać, ale ostatecznie ma
    zapłacić z odsetkami ustawowymi od dnia zgłoszenia.