  • 1. Data: 2006-01-31 17:15:53
    Temat: Po raz n-ty: ale co prawnik to inna odpowiedź
    Od: Castillon <z...@a...pl>

    Problem taki: prowadzę małe biuro w lokalu wynajętym od głównego
    lokatora lokalu komunalnego. Jest zgoda administracji itd.- czyli od tej
    strony pełna legalność. Główny lokator ma jednak syna, zameldowanego w
    tym lokalu, ale nie mieszkającego w nim, ani nie przebywającego od lipca
    2004. Wobec tegoż osobnika toczy się kilka postępowań przygotowawczych,
    prowadzone jest też postępowanie sądowe, upominają się o niego
    komornicy. Główny lokator wystąpił o wymeldowanie administracyjne
    potomka - ale procedura jest tu dziwnie przewlekła. Ostatnio organ
    administracyjny przysłał pismo, z którego wynika, że albo sąsiedzi
    zeznają, że tego i tego od dawna w domu nie ma - albo procedura będzie
    trwac do brzydkiej śmierci. Sąsiedzi tymczasem jak to sąsiedzi, wolą nie
    plątać się w podobne sprawy, a już broń Boże niczego nie chcą zeznawac
    na piśmie.

    Czy ktoś z grupowiczów wie o co tu chodzi? Ja np. obawiam się o
    pozostawione w wynajętym pokoju dwa dobrej klasy komputery, służące mi
    do pracy. Sens mojej pracy zas jest taki, że częściej pracuję w terenie,
    niż w lokalu. Obawiam się, że podczas mojej nieobecności ktoś uzna, że
    to dobro doskonale nadające się do zajęcia komorniczego. A nie mam
    ochoty zostawiac z kolei na miejscu dowodów własnosci, to troche tak,
    jakby w zaparkowanym samochodzie zostawiac zawsze dowód rejestracyjny w
    widocznym miejscu. A może się mylę? Z archiwum grupowego wyczytałem, że
    meldunek jest administracyjnym potwierdzeniem pobytu, a nie jakimś
    prawem do czegoś tam. Czy w lokalach komunalnych jest inaczej? Będę
    wdzięczny za odpowiedź, za instrukcje, za każdą opinię. Pozdrawiam
    C.

  • 2. Data: 2006-01-31 17:25:02
    Temat: Re: Po raz n-ty: ale co prawnik to inna odpowiedź
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Castillon wrote:
> [...]
    > trwac do brzydkiej śmierci. Sąsiedzi tymczasem jak to sąsiedzi, wolą nie
    > plątać się w podobne sprawy, a już broń Boże niczego nie chcą zeznawac

    z biura mledunkowego ktos powinien podniesc cztery litery i sprawdzić,
    że rzeczywiście tam nikt nie mieszka, skoro sąsiedzi nie chcą się w to
    angażować.
    Napisz skargę gdzieś piętro wyżej na bezczynność.
    Tzn, niech ten gościu napisze.

  • 3. Data: 2006-01-31 20:26:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Castillon" <z...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niż w lokalu. Obawiam się, że podczas mojej nieobecności ktoś uzna, że
    > to dobro doskonale nadające się do zajęcia komorniczego.

    Ja bym założył w drzwiach do tego pokoju dobry zamek a na drzwiach dał
    wywieszkę "firma ..., biuro czynne w dniach ... w godzinach...". Takich
    drzwi komornik raczej nie powinien forsować. Ewentualnie pomyśl też o
    ubezpieczeniu lokalu i wyposażenia od kradzieży z włamaniem.