  • 1. Data: 2006-01-31 14:01:56
    Temat: Podpisy
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy jest jakaś ustawa regulująca podpisy w dokumentach?

    Konkretnie: czy Wydział Komunikacji ma prawo ode mnie żądać, aby każda
    strona umowy kupna-sprzedaży samochodu (a jest tych stron 2) była podpisana
    przez obie strony, czy też wystarczą tylko podpisy na końcu umowy, czyli na
    drugiej stronie?

    Mam umowę K-S, gdzie na 1. stronie jest tylko podpis sprzedającego, a na 2.
    stronie są oba podpisy. W.K. żąda, aby kupujący dołożył swój podpis na 1.
    stronie. Problem polega na tym, że mieszka on ponad 100km ode mnie i nie
    chce mi się po jego parafkę tyle jechać.

    Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2006-01-31 14:49:02
    Temat: Re: Podpisy
    Od: Pinky5130 <k...@g...com>

> [...]
    > stronie. Problem polega na tym, że mieszka on ponad 100km ode mnie i nie
    > chce mi się po jego parafkę tyle jechać.

    Miałempodobny przypadek tylko tyle ze sprzedajacy mieszka odemnie 350km
    ;) Zadzwonilem do niego czy moge podpisać sie za niego (sporzadzic nowa
    umowe, ta sama tresc tylko podpis byl moj i mojej dziewczyny jako
    sprzedajacy), wyrazil zgode i nie bylo zadnego problemu.

    --
    PinkY5130
    Wolny Pijanego Mistrza Styl

  • 3. Data: 2006-01-31 15:01:18
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Pinky5130" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > ;) Zadzwonilem do niego czy moge podpisać sie za niego (sporzadzic nowa
    > umowe, ta sama tresc tylko podpis byl moj i mojej dziewczyny jako
    > sprzedajacy), wyrazil zgode i nie bylo zadnego problemu.

    Prokurator może mieć jednak inne zdanie.

    --
    vertret

  • 4. Data: 2006-01-31 15:14:01
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

  • 5. Data: 2006-01-31 18:57:06
    Od: macte animo<a...@k...pl>

    podpisanie sie za kogos jest przestepstwem-art.270 kk.(nawet za jego zgodą)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-01-31 19:10:51
    Od: "W...@w...pl" <w...@w...pl>

    Użytkownik "macte animo" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
    > podpisanie sie za kogos jest przestepstwem-art.270 kk.(nawet za jego
    > zgodą)
    moze było per procura, na mocy pełnomocnictwa danego ustnie (przez telefon)
    ??
    :)
    p.
    W,

  • 7. Data: 2006-01-31 20:00:28
    Od: Pinky5130 <k...@g...com>

    W...@w...pl napisał(a):
    > Użytkownik "macte animo" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > moze było per procura, na mocy pełnomocnictwa danego ustnie (przez telefon)
> [...]
    o to chodziło ;)

  • 8. Data: 2006-01-31 20:04:05
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > ;) Zadzwonilem do niego czy moge podpisać sie za niego (sporzadzic nowa
    > umowe, ta sama tresc tylko podpis byl moj i mojej dziewczyny jako
    > sprzedajacy), wyrazil zgode i nie bylo zadnego problemu.

    Naiwnosc matką głupich ... w sądzie się wyprze a ty dostaniesz wyrok.

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2006-01-31 20:31:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > o to chodziło ;)

    A pełnomocnik podpisał sie nazwiskiem swoim czy mocodawcy?

  • 10. Data: 2006-01-31 20:34:41
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Boa wrote:
> [...]
    > strona umowy kupna-sprzedaży samochodu (a jest tych stron 2) była
    > podpisana przez obie strony, czy też wystarczą tylko podpisy na końcu

    A co mówią w Wydziale Komunikacji spytani o podstawę prawną takich żąsań
    (ew. jakie jest uzasadnienie decyzji o odmowie zarejestrowania)?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>