    From: "analismus" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: >> Po co to wezwanie na policję?
    Date: Thu, 28 Mar 2002 09:33:13 +0100

    Swoja sprawę na łamach listy już opisywałem. Dla przypomnienia:

    Byłem na imprezie trwającej do 3.00 nad ranem. W
    tym czasie wypiłem ok. 8 piw i ze 4-5 "wściekłych psów". Ok. godz. 3.00
    połozyłem się spać. Wstałem ok. godz. 8.30 i po umyciu się ruszyłem autem do
    domu. Czułem się dobrze, no może troche niewyspany.
    W drodze zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Z samochodem
    było
    ok. ale policjanci nakazali mi dmuchać w balonik. I o zgrozo w wydychanym
    powietrzu było jeszce 1.40 promila alkoholu.
    Oczywiście zostało mi zatrzymane prawo jazdy. Ja nie oponowałem, gdzyż nie
    mam
    takiego zwyczaju. Nidy bowiem nie miałem zadnego konfliktu z prawem. Po
    prostu
    staram się zyc uczciwie, mieć szacunek do prawa. Niestety przez moją głupotę
    nieświadomość stało się to co się stało. Dobrze się w sumie stało, że tak to
    się stało, że nikomu nie zrobiłem krzywdy. Jestem załamany tą nauczką. To
    moja
    największa porażka w zyciu. Ale nie staram się wymigać, gdyż jestem
    swiadomy,
    ze mimowolnie stworzyłem wielkie niebezpieczeństwo dla innych.
    Policjanci którzy mnie zatrzymali obiecali, ze w sądzie się za mna wstawią,
    gdyż dawno nie spotkali takiego kierowcy będącego pod wpływem alkoholu jak
    ja.

    Dodam, ze rzecz działa się w Pabianicach. Ja mieszkam w zupełnie innym
    mieście.
    No i wczoraj przyszło wezwanie do mojej dzielnicowej komendy policji. Dzodam
    że wezwanie na przesłuchanie w charakterze świadka (tak było napisane).
    Trochę się wystraszyłem o co mogło chodzić, gdyz nie świadkowałem żadnemu
    zdarzeniu. postanowiełem więc zadzwonić. No i zostałem poinformowany, ze
    chodzi o moje prawo jazdy.
    Szczerze powiedziawszy spodziewałem się wezwania do Pabianic i to już na
    sprawę.
    Więc po co to wezwanie do "mojej" komendy?