  • 1. Data: 2008-12-14 09:20:14
    Temat: Płatność kartą brak autoryzacji a kwota bobrana.
    Od: abakus <g...@i...pl>

    Witam:)
    To jest mój pierwszy wpis na grupie więc proszę o wyrozumiałość jeśli
    zrobię coś nie tak:)
    Mam taka sprawę opiszę co mnie spotkało wczoraj,kilka dni temu dostałem
    w pracy kartę visa w systemie bonus+ i tam były pieniądze na święta.
    Byłem wczoraj w markecie w moim mieście wykładam zakupy przy kasie
    kolejka za mną długa daje kartę pani kasjerka przejeżdża kartą przez
    czytnik i czekamy długo czekamy w końcu mówi że brak autoryzacji i
    niezapłacę ta kartą, gotówki zero więc daje kartę maestro do konta
    osobistego sytuacja się powtarza, już miałem oddać zakupy jakaś pani
    chyba kierowniczka kazała kasjerce jeszcze raz spróbować dałem kartę
    visę i transakcja się powiodła. Po powrocie do domu wchodzę na stronę
    mojego banku patrze a kwota jaka zapłaciłem karta visa jest pobrana też
    z mojego konta:( Złapałem rachunek i poszedłem do sklepu tam pani
    sprawdziła operacje i mówi że u nich jest że dwa razy była transakcja
    niezrealizowana i dopiero trzeci raz było zapłacone. Mam nadzieje że z
    tej karty visy nie pobrali mi dwa razy tej kwoty!I teraz muszę jechać do
    mojego banku w innym mieście i składać reklamację, dlaczemu niemożna
    takiej reklamacji składać w miejscu gdzie taka sytuacja wystąpiła czyli
    w sklepie?, no i zastanawia mnie fakt że ja niepodpisałem żadnej
    kartki(rachunku) nie wprowadziłem pinu(brak czytników w sklepie).a
    pieniądze zabrali. No i szczęście że zakupy były niedrogie ale jakbym
    coś większego kupował i by zabrali dwa razy to zostaje bez pieniędzy na
    życie:(. A podobna sytuacje miałem ze dwa lata temu, i jestem
    zaniepokojony takim czymś i mam obawę używać kartę w sklepach.
    Może ktoś mi doradzi gdzie można zainterweniować aby takie coś się nie
    działo brak autoryzacji to pieniądze zostają na koncie a nie mimo to są
    przelewane.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-14 09:30:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 14 Dec 2008 10:20:14 +0100, abakus napisał(a):

    > teraz muszę jechać do mojego banku w innym mieście i składać
    > reklamację,

    A nie możesz złożyć reklamacji telefonicznie albo listownie?

    > dlaczemu niemożna takiej reklamacji składać w miejscu gdzie
    > taka sytuacja wystąpiła czyli w sklepie?

    Reklamację składasz u tego, kto nawalił, w sklepie będziesz reklamował
    nieświeży ser, a karty płatnicze reklamuje się u wydawcy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-12-14 09:43:20
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    abakus wrote:
> [...]
    > visę i transakcja się powiodła. Po powrocie do domu wchodzę na stronę
    > mojego banku patrze a kwota jaka zapłaciłem karta visa jest pobrana też

    Jest pobrana (zmniejszyło się saldo), czy jest zablokowana (zmniejszyły
    się dostępne środki)?

    Najprawdopodobniej zablokowali Ci tylko tą kwotę na kilka(naście) dni.
    Możliwe, że już w poniedziałek będziesz miał tą blokadę zdjętą.

    Nie masz na razie co biegać i składać reklamacji.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 4. Data: 2008-12-14 10:34:10
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 14 Gru, 10:43, Wojciech Malinowski <v...@w...pl> wrote:

    > Najprawdopodobniej zablokowali Ci tylko tą kwotę na kilka(naście) dni.
    > Możliwe, że już w poniedziałek będziesz miał tą blokadę zdjętą.

    W tym przypadku jak w poniedzialek blokady sami nie zdejma to mozna
    zadzwonic do banku, wytlumaczyc o co chodzi to Ci ta blokade wczesniej
    sciagna.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2008-12-14 10:52:32
    Od: Cut <c...@c...pl>

    Rafal M pisze:

    > W tym przypadku jak w poniedzialek blokady sami nie zdejma to mozna
    > zadzwonic do banku, wytlumaczyc o co chodzi to Ci ta blokade wczesniej
> [...]

    U mnie kilkakrotnie tak się działo. Rozmowa z bankiem pomagała. Raz
    nawet zdarzało się tak, że kupiłem coś w niemieckim sklepie przez
    internet, sklep wysłał towar, a transakcja została anulowana z powodów
    jakiś niedociągnięć w sklepie i po kilku godzinach pieniądze wróciły na
    moje konto. Potem dostawałem błagalne maile o przelew :) Zapłaciłem i
    dostałem 5% rabatu na następne zakupy :)

  • 6. Data: 2008-12-14 14:27:04
    Od: abakus <g...@i...pl>

    Niestety dzisiaj okazało sie jeszcze że pierwsza próba zapłaty karta
    visa która też była nieudana w sklepie, spowodowała że jednak kwota
    została pobrana. Za każdym razem pieniądze z mojego konta były zabierane
    bo zmniejszyło się saldo moich środków. Tak więc zakupy robiłem na
    ponad 120 zl a łącznie zabrano mi 360 zł:(, Niby niedużo ale dla mnie to
    jest naprawdę pokaźna kwota której brak spowoduje bardzo skromne święta:(
    Dzwoniłem już do operatora tej karty visa tam pani sprawdziła i
    powiedziała że faktycznie ta sama kwota została 2 razy zabrana ale
    jeszcze nie jest gdzieś zaksięgowana i jak zostanie zaksięgowana to aby
    zadzwonić to oni złożą w moim imieniu reklamacje.
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Grzesiek

  • 7. Data: 2008-12-14 14:49:50
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    abakus wrote:
    > Za każdym razem pieniądze z mojego konta były zabierane
    > bo zmniejszyło się saldo moich środków.

    Nie zmniejszyło Ci się saldo konta tylko *dostępne środki*, czyli
    pieniądze, którymi możesz w danym momencie operować. Pieniędzy na koncie
    masz jednak ciągle tyle samo ile przed zakupami.

    > Dzwoniłem już do operatora tej karty visa tam pani sprawdziła i
    > powiedziała że faktycznie ta sama kwota została 2 razy zabrana ale
    > jeszcze nie jest gdzieś zaksięgowana

    Czyli nie została zabrana, a tylko *zablokowana*. Te pieniądze Ciągle są
    Twoje i na 99% Twoje zostaną. Blokada będzie najprawdopodobniej zdjęta w
    poniedziałek.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 8. Data: 2008-12-14 14:57:33
    Od: abakus <g...@i...pl>

    Wojciech Malinowski pisze:

    > Czyli nie została zabrana, a tylko *zablokowana*. Te pieniądze Ciągle są
    > Twoje i na 99% Twoje zostaną. Blokada będzie najprawdopodobniej zdjęta w
    > poniedziałek.

    Dziękuję za pomoc w wyjaśnieniu tej sprawy dla mnie to czarna magia i
    jak widzę na koncie mniej niż powinno być dostaję stracha że mogę tych
    pieniędzy nieodzyskać,cieszę się że tu napisałem o tym, teraz jestem
    spokojniejszy i poprostu czekam na wyjaśnienie się tych nieprawidłowości.
    Dziękuję niesamowicie mocno za pomoc.
    pozdrawiam
    Grzesiek

  • 9. Data: 2008-12-14 15:07:44
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 14 Dec 2008 15:27:04 +0100, abakus wrote:

> [...]
    > jeszcze nie jest gdzieś zaksięgowana i jak zostanie zaksięgowana to aby
    > zadzwonić to oni złożą w moim imieniu reklamacje.

    W dużym uproszczeniu płacenie kartą wygląda następująco:
    1. Pani przeciąga kartę przez czytnik/odczytuje chipa z karty.
    2. sklep wysyła zapytanie do banku, który wystawił kartę, czy masz dostępne
    środki w odpowiedniej wysokości.
    3. Bank blokuje ww. kwotę (z reguły na 7 dni) i wysyła do sklepu
    potwierdzenie możliwości zapłacenia kartą.
    4. Do sklepu dociera zgoda banku, drukuje się kwit potwierdzający
    transakcję. Zabierasz zakupy do domu
    5. Na koniec dnia albo nawet później sklep wysyła do banków zestawienie
    przeprowadzonych transakcji.
    6. Bank otrzymuje od sklepu potwierdzenie transakcji, zdejmuje blokadę,
    księguje obciążenie.

    U Ciebie wystąpił jakiś błąd przy punkcie 4. Spowodowało to, że zgodnie z
    punktem 3. bank zablokował kwoty, ale sklep nie dostał odpowiedzi. Oznacza
    to, że musisz teraz poczekać aż bank usunie blokady w wyniku upływu terminu
    ich ważności. Problem będzie jeśli bank rozliczy te transakcje - wówczas
    będziesz musiał składać reklamacje.

    Tutaj proces rozpisany jest uproszczeń:
    http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=26&_Jak_przebi
    ega_proces_autoryzacji_karty_platniczej?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 10. Data: 2008-12-14 16:08:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    abakus wrote:
> [...]
    > jeszcze nie jest gdzieś zaksięgowana i jak zostanie zaksięgowana to aby
    > zadzwonić to oni złożą w moim imieniu reklamacje.

    Kasa wróci sama za jakiś czas, zwykle po tygodniu - dwóch.
    Teraz już czemu należy korzystać z kart kredytowych, a nie debetowych.