  • 1. Data: 2008-12-13 16:45:43
    Temat: Jak sprawdzic czy droga ma status gminnej.
    Od: grzegorz_s <j...@g...pl>

    Witam,
    Jak sprawdzic status drogi należącej do gminy? W BIP gminy nie ma uchwał
    nadajacych statusy drogom. A jeśli nie było takiej uchwały to
    automatycznie jest ona drogą wewnetrzną?
    Ponieważ droga ma ok 1km i jest przy niej tylko jedno gospodarstwo, gmina
    nie chce jej utwardzić. Unikają też jak mogą udzielenia informacji o
    statusie tej drogi, zresztą ustnie udzielili mi kilku fałszywych
    informacji dotyczących powiązanej sprawy, więc nie mogę polegać na tym co
    mówi urzędniczka.
    Droga jako jedna z dwóch w tym rejonie, była już w latach 90 na mapach
    kartograficznych - do tej pory niektóre nawigacje prowadzą przez to
    błoto:)

    Drugie pytanie: jeśli nie jest gminna, to czy można przynajmniej zmusić
    gminę do wytyczenia jej przebiegu? Na mapach geodezyjnych droga ma 6m a w
    rzeczywistości ledwo ponad 2m, więc nawet gdybym chciał utwardzić na
    własny koszt to nie wiadomo właściwie co utwardzać.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2008-12-13 18:10:02
    Temat: Re: Jak sprawdzic czy droga ma status gminnej.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzegorz_s" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Sprawdzić w Starostwie Powiatowym w Geodezji, do kogo należy działka, którą
    biegnie droga.

  • 3. Data: 2008-12-13 19:04:15
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia sobota, 13 grudnia 2008 19:10, człowiek imieniem Robert Tomasik
    <r...@g...pl> zamieścił wiadomość
    <gi0ue2$beg$1@atlantis.news.neostrada.pl> o treści:

    > Sprawdzić w Starostwie Powiatowym w Geodezji, do kogo należy działka,
    > którą biegnie droga.
    Dokleję się do tematu, bo przerabiam podobną sytuację. Mieszkam od kilku
    miesięcy w budynku, do którego prowadzi droga gruntowa, biegnąca od frontu
    budynku. Jest ona oficjalnie drogą gminną, jet na mapach, ma nawet nadaną
    nazwę. Z boku budynku jest natomiast droga, również gruntowa, która łączy
    tą drogę z przodu budynku, z drogą asfaltową biegnącą za budynkiem
    (działka, na której stoi budynek nie przylega do tej drogi asfaltowej).
    Wg mapy ze starostwa, ten łącznik z boku budynku to ta sama działka, co
    droga przed budynkiem, a więc jest droga gminną. Natomiast wg informacji
    ustnych, jakie uzyskałem w gminie, łącznik ów w ogóle nie jest drogą, i
    należy do prywatnego właściciela. W poniedziałek zwrócę się do gminy o
    odpowiedź na piśmie w kwestii statusu prawnego tego odcinka. A jeśli okaże
    się, że wg mapy, jaką posiada gmina, ulica, przy której stoi mój blok nie
    biegnie dalej tym łącznikiem (nie zakręca), tylko biegnie dalej prosto,
    przez sąsiednią działkę? Która mapa jest ważniejsza - z gminy, czy ze
    starostwa?

  • 4. Data: 2008-12-13 19:07:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jQ" <j...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > biegnie dalej tym łącznikiem (nie zakręca), tylko biegnie dalej prosto,
    > przez sąsiednią działkę? Która mapa jest ważniejsza - z gminy, czy ze

    Jesli są różne, to kótraś jest nieaktualna albo sfałszowana. Zobacz, która
    jest nowsza. No i porównaj z Księgami Wieczystymi powierzchnie.

  • 5. Data: 2008-12-13 19:59:01
    Od: grzegorz_s <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2008 19:10:02 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "grzegorz_s" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Sprawdzić w Starostwie Powiatowym w Geodezji, do kogo należy działka, którą
    > biegnie droga.

    To akurat wiem - droga należy do gminy. Ale droga należąca do gminy może
    być drogą wewnętrzną lub drogą o statusie gminnym (Lokalna lub Dojazdowa)
    - nadaje się go uchwałą rady gminy. Droga gminna podlega ustawie o drogach
    publicznych i musi spełniać ściśle określone kryteria utrzymania. Droga
    wewnętrzna nie.

    Grzegorz

  • 6. Data: 2008-12-13 20:40:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > drogach
    > publicznych i musi spełniać ściśle określone kryteria utrzymania. Droga

    Mam dwa pomysły:

    1) Sprawdzić w warunkach przetargu na odśnieżanie. Tam musi to być
    określone, bo inny jest standard odśnieżenia i płaci się od kilometra.

    2) Przejrzeć do tyłu uchwały Rady Gminy, które przeważnie są publikowane na
    stronach internetowych.