  • 11. Data: 2005-11-07 00:27:24
    Temat: Re: Płacić haracz spółdzielni mieszkaniowej czy nie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nospam" <"alfreda1(nospam)"@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:dkm63m$av8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nie jestem członkiem spółdzielni - wypowiedziałem członkostwo - to
    ma
    > związek z tym że teraz spółdzielnia nie może zaciągać na moje
    mieszkanie
    > kredytu, więc chyba nie jest jego właścicielem a ja nim jestem.
    > Ja też się na prawie spółdzielczym nie wyznaję więc dlatego to
    pytanie.

    Skoro wypowiedziałeś członkostwo, to teraz jak rozumiem macie tam
    wspólnotę, której jesteś członkiem, a spółdzielnia zarządcą. A zatem
    na Twoje pytanie odpowiada art. 14 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o
    własności lokali:

    Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
    1) wydatki na remonty i bieżącą konserwację,
    2) opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w
    części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę
    zbiorczą i windę,
    3) ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są
    pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
    4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości,
    5) wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy.

    Na pokrycie kosztów zarządu właściciele lokali uiszczają zaliczki w
    formie bieżących opłat, płatne z góry do dnia 10 każdego miesiąca.
    Należności z tytułu kosztów zarządu mogą być dochodzone w postępowaniu
    upominawczym, bez względu na ich wysokość. Jeżeli właściciel lokalu
    zalega długotrwale z zapłatą należnych od niego opłat lub wykracza w
    sposób rażący lub uporczywy przeciwko obowiązującemu porządkowi
    domowemu albo przez swoje niewłaściwe zachowanie czyni korzystanie z
    innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym, wspólnota
    mieszkaniowa może w trybie procesu żądać sprzedaży lokalu w drodze
    licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o
    egzekucji z nieruchomości. Właścicielowi, którego lokal został
    sprzedany, nie przysługuje prawo do lokalu zamiennego.

  • 12. Data: 2005-11-07 00:30:56
    Od: nospam <"alfreda1(nospam)"@o2.pl>

> [...]
    > wspólnotę, której jesteś członkiem, a spółdzielnia zarządcą. A zatem
    > na Twoje pytanie odpowiada art. 14 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o

    Co ciekawe to ja nie jestem członkiem spółdzielni i nie mamy wspólnoty -
    bo musielby się chyba wszyscy uwłaszczyć w budynku żeby była wspólnota -
    tak to jest? nie wiem dokładnie nie znam się na tym.

  • 13. Data: 2005-11-07 00:51:13
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 07 Nov 2005 00:03:08 +0100, *nospam*
    <news:dkm23l$ijv$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Mam takie pytanie:
    > Moje mieszkanie jest własnościowe z księgą wieczystą.
    > Opłaty w spółdzielni to 250 zł miesięcznie ale w tym są tylko remonty,
    > eskloatacja i śmieci.

    To bardzo mały czynsz placisz :-)

    > Gaz, prąd, wodę, podatki od nieruchomości, ogrzewanie płacę extra.

    Wiadomo, że za to płacisz oddzielnie. Placisz za tyle ile zużyjesz.

    --
    Kaja

  • 14. Data: 2005-11-07 00:54:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Szawurski wrote:

    > No to pojechałeś tutaj. Jest mieszanie spółdzielcze-własnościowe i jest
    > po prostu rzeczowe prawo własności. I o żadnym nie da się powiedzieć, że
    > są własnością spółdzielni

    No szczególnie w tym pierwszym.
    rzeczywiście nie da się powiedziec, że własnością spółdzielni jest prawo
    do mieszkania ....
    A teraz co z mieszkaniem?

  • 15. Data: 2005-11-07 00:58:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wspólnotę, której jesteś członkiem, a spółdzielnia zarządcą. A zatem
    > na Twoje pytanie odpowiada art. 14 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o

    Jesteś pewien?
    Wspólnota powstałaby, gdyby on bym własicielem ułamkowym gruntu i
    posiadał pełne prawo własności.
    Tak nadal posiada prawo własnści, ale nie jest członkiem spółdzielni.
    Ot takie coś dziwnego nam powstało.

  • 16. Data: 2005-11-07 04:15:15
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    "Czynsz" to się płaci z tytułu najmu.
    JaC
    PS. W końcu to grupa soc.prawo ...

  • 17. Data: 2005-11-07 06:21:53
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dkm711$bi0$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > mieszkanie
    > pytanie.
    >
    > Skoro wypowiedziałeś członkostwo, to teraz jak rozumiem macie tam

    Chyba niekoniecznie. Na spółdzielniach znam się niewiele, nigdy do
    żadnej nie należałam, ale obiło mi się o uszy, że można zrezygnować z
    członkostwa (ale nie powstaje przy tym żadna wspólnota) i że osoby
    będące nieczłonkami płacą zwykle wyższe opłaty miesięczne.

    Renata

  • 18. Data: 2005-11-07 08:51:01
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Tylko nie wiem dlaczego mam im płacić i nie wiem za co tak naprawdę

    "Opłaty w spółdzielni to 250 zł miesięcznie ale w tym są tylko remonty,
    eskloatacja i śmieci" - teraz już wiesz.

    > chyba tylko żeby mieli na pensje bo i tak nic nie remontują.

    Nie wiem czy wiesz, ale mieszkasz nadal w spółdzielni. Nie jest powiedziane
    że za te pieniądze oni mają wiecznie remontować akurat Twój budynek :-).

  • 19. Data: 2005-11-07 10:24:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    nospam napisał(a):
    > Mam takie pytanie:
    > Moje mieszkanie jest własnościowe z księgą wieczystą.
    > Opłaty w spółdzielni to 250 zł miesięcznie ale w tym są tylko remonty,
    > eskloatacja i śmieci.

    Ok - ale jednak korzystasz z tych rzeczy.
    Ludzie ktorzy sie nie zgadzaja z wysokoscia oplat zakladaja sobie
    wspolnoty mieszkaniowe. Nie wiem czy tak jednoosobowo Ci sie to uda, bo
    moga byc problemy z wydzieleniem Twojej czesci z wspolnych czesci
    budynku (klatek, piwnic, dachow, instalacji itp).

    Musialbys jakos zerwac umowe ze spoldzielnia.

    > Słyszałem ostatnio w radiu że wiele ludzi nie płaci i spółdzielnie nie
    > mają możliwości ściągnięcia tych pieniędzy.

    mysle ze mają takie same jak wszyscy

    > W akcie notarialnym jest coś napisane że mam płaćić spółdzielni - ale to
    > są darmozjady i złodzieje.

    A są są.
    Pogadaj z sasiadami - zalozcie wspolnote.
    Ewentualnie idz na zebranie i walcz z prezesem.

    Trzecia droga to chyba tylko sprzedac mieszkanie, wybudowac wlasny dom...

    > Nie chcę płacić i chyba przestanę - co mi grozi za niepłacenie haraczu
    > od mojego mieszkania?

    Pewnie komornik.

  • 20. Data: 2005-11-07 10:28:38
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndmtuaf.da2.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...
> [...]
    > członkostwa (ale nie powstaje przy tym żadna wspólnota) i że osoby
    > będące nieczłonkami płacą zwykle wyższe opłaty miesięczne.

    Hmm, wlasnie jest wiele glosow :) W Zyrardowie koszty sa nie do konca wyzsze
    ... Ja (a generalnie moja partnerka) nie jestem czlonkiem spoldzielni i
    placimy nizsze oplaty (ca 12 zl przy 440 total) o fundusz "sportu i
    reakreacji" czy cos tam - juz nie pamietam nazwy - wszystkie inne koszty
    ponosimy tak jak czlonkowie spoldzielni. Roznica jest taka, iz w przypadku
    jakichkolwiek inwestycji w naszym budynku spoldzielnia moze od nas wymagac
    pokrycia pelnej czesci naszego udzialu w inwestycji (nie kredytuje nas)
    --
    Pozdrawiam,
    jareka