  • 11. Data: 2015-01-22 00:30:34
    Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 11:35, the_foe pisze:

    > a mnie najbardziej zdziwiło to, ze okazało sie to problemem. Naprawdę
    > polscy kierowcy TIRów zarabiaja mniej niz 8,5 euro na godzinę?

    Kierowca zarabia 1500-1700 euro brutto (podstawa + diety) i na legalu
    może przepracować 180h w 4 tygodnie, a w praktyce mniej. 8,5 euro/h to
    nie problem. Śmieszność tej sytuacji polega na tym, że Niemcy prawem
    kaduka, wymagają kwitów w języku niemieckim, że tyle rzeczywiście
    płacisz. Twierdzą, że diety nie wchodzą do płacy minimalnej powołując
    się na dyrektywę 96/71/WE.

    http://europa.eu/legislation_summaries/employment_an
    d_social_policy/employment_rights_and_work_organisat
    ion/c10508_pl.htm

    Zwracam uwagę na treść:

    "świadczenia właściwe delegacjom są uznawane za część minimalnej płacy,
    o ile nie są przewidziane jako zwrot rzeczywistych kosztów poniesionych
    z powodu oddelegowania"

  • 12. Data: 2015-01-22 02:00:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-21 o 18:39, Marek pisze:

    > Forma egzekucji nie istotna, chodzi mi o to czy Polski sąd wystawi tytuł
    > wykonawczy (jako podstawa do egzekucji w pl) na coś co nie jest w pl
    > penalizowane?

    Przy opisywanym rozwiązaniu nie będzie musiał.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2015-01-22 02:04:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-21 o 15:32, Kris pisze:

    > Brutto. Na łapę niewiele ponad 1250zł
    > Co proponują pracodawcy nie wiem, widuje jednak dość często dokumenty dochodowe
    kierowców. Być może oficjalnie najniższa krajowa a pod stołem reszta?
    > Tu gdzie mieszkam to jest najniższa krajowe+ diety. Fakt faktem ze tych diet
    uzbiera się miesięcznie ładna kwota ale tego chyba do płacy się nie wlicza.

    To się nazywa strefa pół szara.
    Kierowca zarabia ile zarabia (czyli minimum te 3 tysiące na łapkę)
    ale podatek i zusy ma odprowadzane od najniższej krajowej.
    Pójdzie na emeryturę to się lekko zdziwi jej wysokością.
    Na razie jest szczęśliwy jak go pracodawca w bambuko robi
    przekonując że to on robi w bambuko państwo.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2015-01-22 09:04:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-22 02:04, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Na razie jest szczęśliwy jak go pracodawca w bambuko robi
    > przekonując że to on robi w bambuko państwo.

    Niestety wysokością emerytury to zdziwią się ci co płacą obecnie dużo, a
    przejdą na nią za 20 lat (sprawdzić czy nie górnik)...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 15. Data: 2015-01-22 09:19:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Jan 2015 02:00:17 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Przy opisywanym rozwiązaniu nie będzie musiał.

    Mógłbyś rozwinąć?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-01-22 10:06:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-22 o 09:04, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Niestety wysokością emerytury to zdziwią się ci co płacą obecnie dużo, a
    > przejdą na nią za 20 lat (sprawdzić czy nie górnik)...

    Spokojnie te 20 lat możesz zastąpić jednocyfrową liczbą.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-01-22 11:25:59
    Od: r...@g...com

    Co za problem? Zrobi się jedne dokumenty po niemiecku dla niemieckich kontrolerów, a
    inne dokumenty dla polskiej skarbówki i ZUSu :P

  • 18. Data: 2015-01-22 19:44:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-22 o 09:19, Marek pisze:

    > Mógłbyś rozwinąć?

    Nikt nie będzie polskiego sądu fatygował bo i po co.
    Naliczą karę, wyślą do przewoźnika a po jakimś czasie jak nie
    zapłaci każdemu (ich) policjantowi przy kontroli pojazdu
    tego przewoźnika pojawi się czerwona adnotacja że zalega
    i należy zatrzymać pojazd. :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-01-22 19:48:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Niestety wysokością emerytury to zdziwią się ci co płacą obecnie dużo, a
    > przejdą na nią za 20 lat (sprawdzić czy nie górnik)...

    Ludzie nieźle zarabiający nie liczą na drapane tylko zabezpieczają
    się składkami u firm specjalistycznych. Dodatkowo inwestują np.
    w mieszkania pod wynajem. Najgorzej będzie miała biedota i średniacy
    liczący na państwo. Już wiadomo że narodzin jest mało, część ucieka
    za granicę i tam płaci składki a teoretyczne prostowanie
    systemu emerytalnego zniszczył Tusk ze swoją bandą.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2015-01-22 19:50:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-22 o 11:25, r...@g...com pisze:
    > Co za problem? Zrobi się jedne dokumenty po niemiecku dla niemieckich kontrolerów,
    a inne dokumenty dla polskiej skarbówki i ZUSu :P

    A kierowca po zwolnieniu z firmy zacznie dochodzić zaległych
    zarobków przed niemieckim sądem. :-)