  • 1. Data: 2007-04-18 19:18:18
    Temat: Pismo z gazwownictwa
    Od: haste <h...@g...nospam.com>

    Witam

    Moja mama otrzymala dzis pismo z pewnej firmy projektowej, w ktorym to
    firma prosi o udzielenie pelnomocnictwa ktore umozliwi poprowadzenie
    przez "moja" dzialke nitki gazowej (na mapach ktore mi przeslali,
    rurociag biegnie srodkiem przez cala dlugosc dzialki).
    Z racji umiejsciowienia dzialki (przy S1 Warszawa-Bielsko) mama nie
    zgadza sie na wykonanie tej inwestycji.
    Oczywiscie do pisma bylo dolaczone osiwadczenie do podpisania, w ktorym
    to "zgadzam sie na wykonanie rurociagu i udzielam pelnomocnictwa na
    wszystkie niezbedne prace na mojej dzialce" - pismo w ktorym wykonawca
    jest Górnośląska Spółka Gazownictwa (sama inwestycja do ktorej odnosi
    sie rurociag jest prywatna).
    I tutaj pojawia sie moje pytanie czy firma/panstwo jest w stanie wymusic
    na mojej mamie aby wyrazila zgode ew. wykonac taki projekt bez zgody
    wlasciciela dzialki dzialajac na podstawie prawa (dziwnego w Polsce)?
    Czy raczej w takiej sytuacji beda musieli szukac alternatywnej drogi dla
    nitki gazowej?
    Sprawa jest o tyle ciekawa ze dotyczy budowanego centrum logistycznego -
    na budowe ktorego mieszkancy miejsciowosci przz ktora maja przejezdzac
    TIR-y nie wyrazili na to zgody (mozna wykonac zjazd bezposrednio z drogi
    ekpresowej ale inwestor nie chce za duzo wydawac).

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-19 01:57:06
    Temat: Re: Pismo z gazwownictwa
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "haste" <h...@g...nospam.com> wrote in message
    > Witam
    >
    > Moja mama otrzymala dzis pismo z pewnej firmy projektowej, w ktorym to
    > firma prosi

    Skoro firma prosi, to można sie na prośbe nie zgodzić i tyle.

  • 3. Data: 2007-04-19 11:03:35
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy raczej w takiej sytuacji beda musieli szukac alternatywnej drogi dla

    Ja bym się zgodził... za X srebrników. Za darmo nic nie ma.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2007-04-19 11:07:04
    Od: "AdamW" <A...@h...com>

    może się nie zgodzić, są oczywiście procedury wywłaszczeniowe ale nie wiem
    czy akurat będzie się chciało komuś je stosować, a tak przy okazji to prawo
    w polsce jest dziwne nie dlatego ze nie sznuje sie czyjejś własności, jest
    wręcz odwotnie - ptaszki u nas ćwierkają a inwestycje stoją bo jeden czy
    drugi się uprze, ale przy okazji euro2012 moze zmienia prawo i wtedy sie
    nikt pytac nie bedzie o zgode tylko z automatu zastosuje procedure
    roszczeniowa i z automatu zostanie wydana decyzja

  • 5. Data: 2007-04-19 11:29:29
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > może się nie zgodzić, są oczywiście procedury wywłaszczeniowe

    Dot. państwa, a nie jakiejś tam spółki gazowej.

    +inż.leva+

  • 6. Data: 2007-04-19 13:47:15
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    AdamW napisał(a):
    ale przy okazji
    > euro2012 moze zmienia prawo i wtedy sie nikt pytac nie bedzie o zgode
    > tylko z automatu zastosuje procedure roszczeniowa i z automatu
    > zostanie wydana decyzja

    Mówisz, że fajnie będzie, jak historia zatoczy koło?

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 7. Data: 2007-04-20 11:30:44
    Od: "AdamW" <A...@h...com>

    > Mówisz, że fajnie będzie, jak historia zatoczy koło?

    Przeciez nasi kochani rzadzacy lubia opierac sie na starych sprawdzonych
    metodach, a tu taki gotowiec - az sie prosi.

    pozdr