  • 1. Data: 2007-04-18 19:04:59
    Temat: weksel, deklaracja i jeden ustep
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    witam,

    zalozmy ze ja jako nabywca, chce podpisac umowe z importerem towaru.
    jest sobie tersc umowy, ale poniewaz maja byc platnosci z odroczonym
    terminem platnosci, wiec importer chce zabezpiczyc sie wekslem
    wystawionym przez mnie.

    mam przed soba dokument zatytulowany "deklaracja wekslowa do weksla in
    blanco", a w nim jest taki fragment:
    "importerowi przysługujew prawo opatrzenia weksla klauzulą bez
    protestu oraz datą wystawienia, datą płatności, miejscem wystawienia i
    miejscem płatności według swego uznania"

    teraz pytania:
    1. jesli platnosci ode mnie ida OK, ale importer chce mi dokopac, to
    na podstawie powyzszej deklaracji jak bardzo moze utrudnic mi zycie?

    2. jesli obsune sie z platnoscia i importer chce mi dokopac, to na
    podstawie powyzszej deklaracji jak bardzo moze utrudnic mi zycie?

    3. jak mozna przeformulowac powyzsze, zeby importer mogl w razie
    problemow odzyskac ode mnie swoja naleznosc, ale jednoczesnie nie mogl
    utrudnic mi zycia, jak mu "palma odbije" i bedzie chcial mi
    "przykopac"?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2007-04-18 19:36:08
    Temat: Re: weksel, deklaracja i jeden ustep
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Cyb napisał(a):

    > teraz pytania:

    Odpowiedzi na przykładzie:
    www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa.html

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-04-18 19:40:10
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > teraz pytania:
    > 1. jesli platnosci ode mnie ida OK, ale importer chce mi dokopac, to
    > na podstawie powyzszej deklaracji jak bardzo moze utrudnic mi zycie?

    Tak, ze wg wlasnego uznania moze tam wpisac cokolwiek, w szczegolnosci dowolna
    kwote.

    > 2. jesli obsune sie z platnoscia i importer chce mi dokopac, to na
    > podstawie powyzszej deklaracji jak bardzo moze utrudnic mi zycie?

    Patrz pkt 1.

> [...]
    > problemow odzyskac ode mnie swoja naleznosc, ale jednoczesnie nie mogl
    > utrudnic mi zycia, jak mu "palma odbije" i bedzie chcial mi

    Napiszcie w deklaracji, ze moze wypelnic zgodnie z nieoplaconymi fakturami
    (najlepiej tez opatrzcie weksel napisem kaucyjny) plus jakies tam odsetki w
    stosunku rocznym.

    Teoretycznie Prawo wekslowe przewiduje, ze kwota (nawet na wekslu in blanco)
    nie moze byc calkowicie wyciagnieta z kosmosu, ale w praktyce do wszystkiego
    mozna dorobic teorie. I z taka deklaracja wekslowa Twoja szansa na obrone jest
    praktycznie zadna.

    Takze w zadnym razie nie podpisuj!!!

    Polecam www.weksel.pl

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 4. Data: 2007-04-18 19:44:52
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam ponownie,

    Dodam jeszcze, bo uznalem to za oczywiste, a tak nie jest, ze na tym wekslu
    nalezy wypelnic wszystkie dane, zostawiajac tylko puste miejsce na kwocie (nie
    ma potrzeby zostawiania pozostalych miejsc pustych). Ponadto dobrze jest
    zaopatrzyc weksel w jakis numer i wpisac go w umowe wekslowa.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 5. Data: 2007-04-18 22:24:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Cyb napisał:
> [...]
    > wystawionym przez mnie.
    >
    > mam przed soba dokument zatytulowany "deklaracja wekslowa do weksla in

    Nic nie warta jest taka deklaracja.
    Zechce to wydyma Cię jak wydmuszkę wpisując tam dowolną kwote.

    I wszystko na temat.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2007-04-19 15:34:01
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 19 Apr 2007 00:24:02 +0200, Arek <a...@e...net> wrote:

    >Zechce to wydyma Cię jak wydmuszkę wpisując tam dowolną kwote.

    w zawieranej umowie jest wpisana maksymalna mozliwa wartosc weksla i
    jest rowna umowionemu limitowi kredytowemu (na ile maks mozna wciasc
    towaru na odroczony termin platnosci)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2007-04-19 15:46:55
    Od: Arek <a...@e...net>

  • 8. Data: 2007-04-19 15:47:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Cyb napisał:
    > w zawieranej umowie jest wpisana maksymalna mozliwa wartosc weksla i
    > jest rowna umowionemu limitowi kredytowemu (na ile maks mozna wciasc
    > towaru na odroczony termin platnosci)

    Ta umowa nic Ci nie daje.

    Powtarzam co Ci powiedziałem: może go wypełnić na dowolną kwotę.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com