  • 1. Data: 2003-07-10 10:01:25
    Temat: Piractwo?
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Załózmy taką sytuację:

    Poszedłem do jakiegoś Gigamarketu muzycznego i kupiłem płytę mojego
    ulubionego piosenkarza. Ponieważ korzystanie z płyty CD jest dla mnie
    niewygodne (mam odtwarzacz CD w innym pokoju niż komputer), postanowiłem
    przegrać sobie tę płytę na komputer do formatu MP3 (oczywiście, nie
    zamierzam tego rozprowadzać, wszystko na własny użytek). Program do
    robienia MP3 jest freeware.

    Któregoś dnia poślizgnąłem się tak nieszczęśliwie, że płyta CD wraz z
    pudełkiem i książeczką wpadła mi do wanny z gorącą wodą. Niestety,
    uległa ona trwałemu uszkodzeniu, więc postanowiłem wyrzucić płytę do
    śmietnika, w końcu po co mi ona, jak i tak słucham MP3 z komputera?

    Pewnego dnia przychodzi do mnie Policja i sprawdza mój dysk twardy
    sugerując, że te pliki MP3, które mam na dysku, są nielegalne.
    Tymczasem, ja przecież zapłaciłem byłem za tę nieszczęsną płytę, a to co
    oni widzą to własnie "kopia na własny użytek" (tak na marginesie widać,
    że dobrze postąpiłem robiąc tę kopię!). Dodatkowo funkcjonariusze
    uważają, że programy, które mam na dysku, również są nielegalne (a np.
    pudełko od programu (...) wpadło mi razem z tą płytą do tej samej
    wanny). Czy muszę udowodnić swoją niewinność?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 2. Data: 2003-07-10 10:19:43
    Temat: Re: Piractwo?
    Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce>

    Recently Wojciech Szweicer wrote:
    > Załózmy taką sytuację:

    Twój post przypomniał mi taki dowcip, jak to się góral tłumaczył przed sądem.
    Turysta podobno potknął się i nadział na jego kozik...i tak 11 razy ;-)
    Nie słyszałem, aby policja robiła naloty "zwykłym" użytkownikom.
    Gdyby tak było mogliby chyba spokojnie wchodzić do każdego kto ma kompa w domu,
    coś by się znalazło.
    A jak masz w domu sterty płytek "kopii bezpieczeństwa" to nawet duża wanna
    ci nie pomoże...

    --
    Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
    "It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

  • 3. Data: 2003-07-10 10:23:53
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

> [...]
    > uległa ona trwałemu uszkodzeniu, więc postanowiłem wyrzucić płytę do
    > śmietnika, w końcu po co mi ona, jak i tak słucham

    moim zdaniem masz obowiązek trzymania tej nawet uszkodzonej płyty
    oryginalnej (najlepiej z paragonem zakupu), jest to mniej więcej tak jak z
    oprogramowaniem o którym piszesz, wielu rzeczy jest w gazetach za 15zł i
    czasem nawet pełnowartościowe programy ale jeśli chcesz ich używać musisz
    posiadać tę gazetę przez cały czas gdyż jest ona licencją
    Jest to moje prywatne zdanie, jeśli się mylę - nie strzelajcie!
    Pozdrawiam
    Przemo P.

  • 4. Data: 2003-07-10 11:38:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Przemo P" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > robienia MP3 jest freeware.

    > moim zdaniem masz obowiązek trzymania tej nawet uszkodzonej płyty
    > oryginalnej (najlepiej z paragonem zakupu),

    Wy tu sobie zarty robicie, a ja wlasnie zrobilem sobie "kopie
    bezpieczenstwa"
    ulubionych arii z plyty wydanej w serii "Muzyka mistrzow". No i wlasie
    plytka
    "przestala dzialac".....

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-07-10 12:23:26
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-07-10 12:19, Piotr Zet napisał(a):

    >Nie słyszałem, aby policja robiła naloty "zwykłym" użytkownikom.
    >Gdyby tak było mogliby chyba spokojnie wchodzić do każdego kto ma kompa w domu,
    >coś by się znalazło.

    Był niedawno wątek, że ktoś miał znajomego pirata, ten pirat wpisał go
    do swojej książki adresowej, policja znalazła ten adres u pirata, poszli
    do tego kogoś i u niego też coś znaleźli... Pytałem serio: czy muszę
    udowadniać, że rzeczywiście miałem tę płytę ale wpadła mi do wanny i ją
    wyrzuciłem?

    >A jak masz w domu sterty płytek "kopii bezpieczeństwa" to nawet duża wanna
    >ci nie pomoże...

    Nie, nie: weź pod uwagę tylko to, co napisałem wcześniej. Nie mam
    żadnych płytek, wszystko tylko zainstalowane na komputerze, w dodatku
    tylko programy nie wymagające rejestracji.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 6. Data: 2003-07-10 12:43:03
    Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce>

    Recently Wojciech Szweicer wrote:
    > do tego kogoś i u niego też coś znaleźli... Pytałem serio: czy muszę
    > udowadniać, że rzeczywiście miałem tę płytę ale wpadła mi do wanny i ją
    > wyrzuciłem?
    [...]
    > Nie, nie: weź pod uwagę tylko to, co napisałem wcześniej. Nie mam
    > żadnych płytek, wszystko tylko zainstalowane na komputerze, w dodatku
    > tylko programy nie wymagające rejestracji.

    Widzę, że nie zozumiałeś przesłania dowcipu ;-) Zależy od skali problemu.
    Czyli inna jest sytacja jeśli brakuje Ci kilku "dowodów legalności", które
    faktycznie mogły się zgubić itp, a inna gdy jest tego więcej.
    Gdyby było tak jak sugerujesz, nikomu nie możnaby udowodnić piractwa.
    Poszukaj sobie np na stronach Microsoftu co może być dowodem legalności.
    Z tego co pamiętam to np faktura, naklejka, płytka z hologramem, licencja
    z hologramem. Jeżeli niczego nie masz to już trochę trudniej się wytłumaczyć.

  • 7. Data: 2003-07-10 13:00:27
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    Wojciech Szweicer chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

> [...]
    > do tego kogoś i u niego też coś znaleźli... Pytałem serio: czy muszę
    > udowadniać, że rzeczywiście miałem tę płytę ale wpadła mi do wanny i ją

    błąd logiczny, musiałbyś udowodnić, że masz prawo uzywać/korzystać
    z utworu. A to nie jest udowadnianie niewinności :-)

    no to możesz imho mieć problem :)

    Pozdrawiam
    stern

  • 8. Data: 2003-07-10 13:06:15
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

> [...]
    > bezpieczenstwa"
    > ulubionych arii z plyty wydanej w serii "Muzyka mistrzow". No i wlasie

    a dlaczego żarty? - pierwsze co robię jak kupię oryginalną płytkę i mi się
    podoba to kopię i to jej słucham a jak się zepsuje to robię następną...
    Pozdrawiam
    Przemo P.

  • 9. Data: 2003-07-10 23:42:30
    Od: "judash" <h...@w...pl>

    Przez ponad 10 lat mojej zabawy i pracy z kompami nazbieralo mi sie kilka
    tysiecy plyt, back-up calych twardych dyskow, programow - do ktorych pudelek
    swiat nie widzial juz hoo hoo... A oryginalne nosniki poszly sobie do
    smietnika tez daaawno ( gry od Air Power, Cywilization II, Daggerfall, os2
    warp, corel 3,4...) jesli chodzi o spiracone progsy mam zaledwie kilka
    (tylko te produkcji wiadomego monopolisty), pomijam plytki cd z muzyka
    przywiezione z zachodu na poczatku ubieglego dziesieciolecia... I co?
    Policja wpada i jestem mega piratem? Mimo ze nie "sprzedawalem pirackich
    kopii" nigdy w zyciu? Bez jaj... To jest CHORE.
    W tym momencie stwierdzam ze prawo autorskie w zastosowaniach
    informatycznych jest do D.
    Pozdrawiam.
    P.K.

  • 10. Data: 2003-07-11 11:21:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Marcin 'stern' Surowiec" <s...@m...id.pl_to.nie> napisał w
    wiadomości news:bejo1b$1er$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wojciech Szweicer chciał wyrazić swe zdanie,

    > błąd logiczny, musiałbyś udowodnić, że masz prawo uzywać/korzystać
    > z utworu. A to nie jest udowadnianie niewinności :-)

    To baaardzo ciemawa i nowoczesna konstrukcja prawa.
    Bo tradycyjnie, to dowodzic ma ten, kto chce z tego wyciagnac jakis skutek
    prawny.
    Czyli w tym wypadku ten, kto chce ukarac.

    Boguslaw