  • 1. Data: 2007-02-11 11:23:33
    Temat: Pies pogryzł człowieka, który art. KW ?
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witam

    Przeszukiwałem KW ale nie mogę znaleźć art. dotyczącego pogryzienia
    człowieka przez dużego psa. Sprawa trafiła na Policję ale oczywiście nic się
    w temacie nie dzieje. Chciałem osobiście coś poczytać na ten temat ale nie
    znajduję nic konkretnego oprócz atr. 77, którego kara powala na ziemię,
    bioroą pod uwagę ból i cierpienie jakiego doznała osoba pogryziona.
    Proszę o pomoc, może ktoś coś takiego przerabiał bo bydle dalej lata bez
    smyczy i kagańca, a telefony do dzielnicowego nic nie dają. Gdzie i komu się
    poskarżyć na taki obrót sprawy ?

    Wielkie dzieki za wszelką pomoc

    Pozdrawiam Sławek

  • 2. Data: 2007-02-11 11:31:15
    Temat: Re: Pies pogryzł człowieka, który art. KW ?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Przeszukiwałem KW ale nie mogę znaleźć art. dotyczącego pogryzienia
    > człowieka przez dużego psa.

    Dwa tygodnie uwiazania na lancuchu a w szczegolnie uzasadnionych przypadkach
    tydzien schroniska!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-02-11 11:48:44
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    No to pewnie wielkie G... z całej sprawy. Myslałem, że może jakiś Sąd Grodzi
    itp.

    Zainwestuję zatem z pałkę teleskopową, najwyżej skrócę żywot bestii.

    Pozdrawiam i dzięki Sławek

  • 4. Data: 2007-02-11 12:03:45
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 11 Lut, 12:23, "Slawek" <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > smyczy i kagańca, a telefony do dzielnicowego nic nie dają. Gdzie i komu się

    Jeśli policja nic nie robi, to trzeba się poskarżyć pisemnie do
    przełożonego komendanta, a dodatkowo można prosić prasę o interwencję.

    Policja ma bowiem obowiązek zająć się sprawą, gdyż zachodzi
    podejrzenie popełnienia przestępstwa uszkodzenia ciała - art. 157 Kk.
    Muszą więc zbadać czy naruszenie czynności narządów ciała wyniosło
    ponad 7 dni czy nie. W tej pierwszej sytuacji muszą wszcząć
    postępowanie z urzędu, a w drugiej zawiadomić, że do ścigania
    konieczne jest wniesienie prywatnego aktu oskarżenia. Oczywiście,
    byłoby to przestępstwo popełnione nieumyślnie, popełnione przez
    zaniechanie właściwego nadzoru nad psem (por. wyr. SN z 18.02.2002 r.,
    III KKN 280/99, OSNKW 2002/7-8/54).

    Poza tym można pozwać właściciela o odszkodowanie za wyrządzoną szkodę
    - art. 431 Kc.

    Pozdrawiam,
    Washko
    http://washko.wordpress.com

  • 5. Data: 2007-02-11 19:28:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Washko" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    >Policja ma bowiem obowiązek zająć się sprawą, gdyż zachodzi
    >podejrzenie popełnienia przestępstwa uszkodzenia ciała - art. 157 Kk.

    Przez psa?

    Co najwyżej mowa może być o niezachowaniu należytej staranności przy trzymaniu
    psa, co stanowi wykroczenie. Ale z samego faktu pogryzienia przez psa
    kogokolwiek wykroczenie to nie wynika.

  • 6. Data: 2007-02-11 19:37:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    przestępstwa uszkodzenia ciała - art. 157 Kk.

    > Przez psa?

    No i dobrze - dostanie taki 3 lata schroniska. Juz tam mu kundle spod boksu
    wybija gryzienie ze lba :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-02-11 20:05:39
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 11 Lut, 20:28, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > psa, co stanowi wykroczenie. Ale z samego faktu pogryzienia przez psa

    Jeśli pies, który ma właściciela, kogoś pogryzie, to ten właściciel
    odpowiada za przestępstwo uszkodzenia ciała, którego dopuścił się
    nieumyślnie przez zaniechanie, polegające na niewłaściwym nadzorze nad
    psem.

  • 8. Data: 2007-02-11 20:51:42
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Dzieki wielkie za pomoc.
    Napiszę na razie pismo wyżej, że pies dalej biega, jest agresywny, a
    właścicielka czuje się bezkarna. Ponadto dzialnicowy bagatelizuje sprawę,
    oczywiście do czasu, aż bydle komuś wyrządzi na prawde poważną krzywdę np.
    jakiemuś dziecku. Może to pisemko coś da ? Widać jednak, iż jeżeli sam
    człowiek nie wymierzy sprawiedliwości na miejscu, to kodeksy może sobie
    wrzucić do kominka i ogrzać zmarznięte stopy ;-)

    Pozdrawiam Sławek

  • 9. Data: 2007-02-12 10:08:46
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Slawek napisał(a):
    > No to pewnie wielkie G... z całej sprawy. Myslałem, że może jakiś Sąd Grodzi
    > itp.
    >
    > Zainwestuję zatem z pałkę teleskopową, najwyżej skrócę żywot bestii.

    uwazaj zeby tobie nikt nie skrocil zywota.

    Moze cos wiecej o tym pogryzieniu napisz, w jakich okolicznosciach to
    sie stalo?

    P.
    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 10. Data: 2007-02-12 13:33:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent wrote:

    > uwazaj zeby tobie nikt nie skrocil zywota.

    Co? Grozisz?

    Pies dotkliwie pogryzł - jest niebezpieczny. CBDO