  • 11. Data: 2006-02-13 15:23:39
    Temat: Re: Pensja+ekwiwalent za urlop
    Od: " lolka" <l...@W...gazeta.pl>

    Aicha <m...@s...pl> napisał(a):

    > Do tego możesz mieć tylko wgląd, więc czegoś takiego (cokolwiek by to
    > nie było) na pewno Ci nie wyślą.
    >
    > Pozdrawiam - Aicha

    Aicha, ale w tym Art. 41 ust. 8 Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
    piszą o formie pisemnej? Mi zależy na pasku lub RMUA (RMUA obowiązują jeszcze?)

    --
    www.bandyci.org

  • 12. Data: 2006-02-13 16:00:48
    Od: "Aicha" <m...@s...pl>

    Użytkownik " lolka" napisał:

    > w tym Art. 41 ust. 8 Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych piszą
    > o formie pisemnej? Mi zależy na pasku lub RMUA (RMUA obowiązują
    > jeszcze?)

    Dokładnie tak jak cytowałam - chodzi własnie o "pasek" (ale żeby miał
    ważność równą RMUA musi być z pieczątką i podpisem) lub o druk RMUA -
    oczywiście, że obowiązuje. Natomiast jeśli chodzi o ustalenie
    wysokości samego wynagrodzenia, to jeśli istnieją jakieś dokumenty, na
    podstawie których się to u Ciebie w firmie robi - nie dostaniesz ich
    do ręki, a tylko do wglądu.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 13. Data: 2006-02-13 16:23:53
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    Dla porządku należałoby jeszcze dopisać wynagrodzenie za część lutego,
    jeżeli nie zostało wypłacone??.
    Ze względów praktycznych, w przypadku zwolnienia pracownika w ciągu
    miesiąca wynagrodzenie za część ostatniego miesiąca oraz ewentualny
    ekwiwalent za urlop wypoczynkowy nie są wypłacane w ostatnim dniu
    zatrudnienia, tylko w terminie wypłaty wynagrodzenia, czyli do 10 dnia
    miesiąca następnego.
    Zwłaszcza w małej firmie sporządzanie w ciągu miesiąca indywidualnych
    list wynagrodzeń dla zwalnianych pracowników jest uciążliwe.
    Pracodawca jest zobowiązany do wydania tzw. paska, w którym będą
    wyszczególnione poszczególne składniki wynagrodzenia, np.
    wynagrodzenie zasadnicze, wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy,
    wynagrodzenie chorobowe, premia, ekwiwalent za urlop wypoczynkowy itp.
    oraz potrącenia, np. składki ZUS, zaliczka na podatek.

    wa

  • 14. Data: 2006-02-13 17:36:30
    Od: " lolka" <l...@W...gazeta.pl>

    wektor <w...@i...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Dla porządku należałoby jeszcze dopisać wynagrodzenie za część lutego,
    > jeżeli nie zostało wypłacone??.

    Nie zostało. Chyba. Pewności nie mam bo nie mam "paska" i nie wiem co liczyli.

> [...]
    > ekwiwalent za urlop wypoczynkowy nie są wypłacane w ostatnim dniu
    > zatrudnienia, tylko w terminie wypłaty wynagrodzenia, czyli do 10 dnia

    Ale to znaczy, że wolno im tak? Czy jednak mam prawo się domagać już teraz? Bo
    zgłupłam troszkę :)

    --
    www.bandyci.org

  • 15. Data: 2006-02-13 21:55:31
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dsq5gi$5t7$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Masz. Art. 85 §5 kp.
    Ma prawo dostać do wglądu dokumenty na podstawie których wyliczono
    wynagrodzenie. Do wglądu - nie do zatrzymania i niekoniecznie "pasek" tylko
    te właśnie dokumenty. Pasek to tylko wykaz składników.

    Jotte

  • 16. Data: 2006-02-14 02:36:00
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    Jest prawie niemożliwe wypłacenie w ostatnim dniu zatrudnienia
    pracownikowi zwalnianemu w ciągu miesiąca całości przysługującego mu
    wynagrodzenia wraz z ekwiwalentem za urlop wypoczynkowy, zwłaszcza w
    małej firmie.
    Do ostatniego dnia nie wiadomo, czy pracownik nie zachoruje, czy nie
    będzie miał jakiejś nieobecności, dlatego nie można wcześniej
    przygotować listy płacy. Ponadto czasem listę płacy sporządza biuro
    rachunkowe lub jakiś zleceniobiorca i wykonuje to 1 raz w miesiącu.

    wa

  • 17. Data: 2006-02-14 05:31:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Ma prawo dostać do wglądu dokumenty na podstawie których wyliczono
    > wynagrodzenie. Do wglądu - nie do zatrzymania i niekoniecznie "pasek" tylko
    > te właśnie dokumenty. Pasek to tylko wykaz składników.

    "Pasek" to wyciąg z listy płac. A listę płac ma prawo obejrzeć w
    zakresie swojego wynagrodzenia.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 18. Data: 2006-02-14 10:11:54
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dsrq1u$6ah$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > "Pasek" to wyciąg z listy płac. A listę płac ma prawo obejrzeć w
    > zakresie swojego wynagrodzenia.
    Autor/ka postu pytała czy ma prawo dostać "pasek" na swoje żądanie (bo
    powiedzieli jej, że pasków nie ma). Odpowiedziałeś, że tak, powołując się na
    art. 85 §5 kp. Tymczasem tam nic nie ma "dostaniu" jakiegokolwiek dokumentu
    płacowego lecz jedynie o prawie wglądu do nich.
    Poza tym nie wiem czy wydawanie "pasków" jest w ogóle obligatoryjne, chyba
    nie.

    Jotte

  • 19. Data: 2006-02-14 12:39:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > płacowego lecz jedynie o prawie wglądu do nich.
    > Poza tym nie wiem czy wydawanie "pasków" jest w ogóle obligatoryjne, chyba

    Pozostanę przy swoim że jest to przepis który uzasadnia roszczenie
    autorki wątku.

  • 20. Data: 2006-02-14 12:58:25
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dssj29$i6$2@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Pozostanę przy swoim że jest to przepis który uzasadnia roszczenie
    > autorki wątku.
    Proszę uprzejmie.

    Jotte