  • 1. Data: 2007-10-11 08:10:50
    Temat: Pelnomocnictwo za granica ?
    Od: k...@g...com

    Dzien dobry.
    Moi rodzice posiadaja mieszkanie spoldzielcze w Poslce i chceliby
    skorzystac mozliwosc wykupienia go wg. nowy przepisow.Rodzice od lat
    mieszkaja we Wloszech i zgodzili sie oddac mi te mieszkanie.W zwiazku
    z tym pojechalem do nich aby sprawe te zalatwic.Aktualnie przebywam za
    granica i zastanawiam sie co dalej.Wiem ze powinni udzielic mi
    pelnomocnictwa w sprawie zamiany prawa do lokalu ze spoldzielczego na
    wlasnosciowe.Interesuje nas jednak pozniejsze przekazanie mi tego
    prawa w formie darowizny badz innej.W tym celu chcemy sie udac do
    wloskiego notariusza aby dopelnic formalnosci.
    W zwiazku z tym mam kilka pytan.
    1.Czy umowa notarialna sporzadzona przez wloskiego notariusza jest
    prawomocna w Polsce.
    2.Czy notariusze maja jakies wzory umow obowiazujace na terenie UE?
    Chodzi o to czy tresc umowy jest podobna do tej sporzadzanej w Poslce
    i wlasciwie interpretowana w kraju.
    3.Czy powinna byc przetlumaczona we Wloszech czy w Polsce po moim
    powrocie?
    4.Czy potrzebna jest jakakolwiek wizyta w ambasadzie polskiej w Rzymie
    w celu postawienia magicznej pieczatki (slyszalem taka opinie z ust
    kobiety w spoldzielni) ?
    5. Najwazniejsze.Jaka powinna byc tresc takiej umowy aby nie okazalo
    sie na miejscu ze zabraklo przecinka albo jakiegos slowa klucza?
    Oczywiscie nie prosze o caly tekst umowy ale o te wlasnie niezbedne
    sformulowanie.

    Przypomne cel.
    Pelnomocnictwo w celu zmiany prawa spoldzielczego lokatorskiego na
    wlasnosciowe i pozniejsza mozliwosc darowizny,cesji prawa wlasnosci
    badz sprzedazy mieszkania w ich imieniu na moja rzecz.

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2007-10-11 19:32:12
    Temat: Re: Pelnomocnictwo za granica ?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Thu, 11 Oct 2007 01:10:50 -0700, od
    k...@g...com :

    > 1.Czy umowa notarialna sporzadzona przez wloskiego notariusza jest
    > prawomocna w Polsce.

    Notariusz nie sporządza umowy, a co najwyżej poświadcza autentycznośc
    podpisów pod umową, jednak aby się tą umową posługiwać, przed urzędami w
    Polsce, musi być przetłumaczona przez tłumacza przysięgłego.
    po co tak komplikować ? udać się trzeba do konsulatu polskiego.
    Konsul, zgodnie z
    USTAWA z dnia 13 lutego 1984 r. o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej
    Polskiej
    ma także uprawnienia notariusza

    > 2.Czy notariusze maja jakies wzory umow obowiazujace na terenie UE?
    > Chodzi o to czy tresc umowy jest podobna do tej sporzadzanej w Poslce
    > i wlasciwie interpretowana w kraju.

    może i mają, ale typowo standardowe np. pełnomocnictwa, kupna-sprzedaży
    itd., notariusz nie jest doradcą, aby odpowiednio sformuować umowę,
    proponuję udać się do prawnika

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/