  • 1. Data: 2004-03-25 05:40:51
    Temat: Pełnomocnictwo na wszystko.
    Od: Adam <n...@p...fm>

    Witam!
    Wyjezdzam na kilka miesiecy do pracy zagranice i chcialbym aby osoba
    trzecia zajmowala sie wszystkimi moimi sprawami tu w Polsce w moim imieniu.
    Co mam wymienic w pelnomocnictwie aby nie bylo pozniej nieporozumien.
    To, co zalatwiam:

    -kredyt hipoteczny w banku i zwiazane z nim donoszenie ubezpienienia,
    rozliczen rocznych itp.
    -odbieranie i wysylanie przesylek poleconych
    -sprawy mieszkaniowo-spoldzielcze + prad, gas
    -sprawy z telefonem stacjonarnym i komorkowym.
    -sprawy z kablowka
    -i wszystko inne: nie wiem co jeszcze dopisac.

    jak powinienem sformulowac to pelnomocnictwo aby ta osoba mogla
    wszystkie powyzsze punkty zalatwic w moim imieniu bez klopotow?

    z gory dziekuje.
    adam

    ps. acha. dodam, ze ufam jej w 100% :)

  • 2. Data: 2004-03-25 05:52:16
    Temat: Re: Pełnomocnictwo na wszystko.
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Adam" <n...@p...fm> wrote in message
> [...]
    >
    > jak powinienem sformulowac to pelnomocnictwo aby ta osoba mogla
    > wszystkie powyzsze punkty zalatwic w moim imieniu bez klopotow?

    Zalatw to u notariusza. Niech sie notariusz martwi co tam napisac. A
    zapewniam cie, ze bedzie mial niezly klopot jak to sformulowac.

  • 3. Data: 2004-03-25 06:06:44
    Od: Adam <n...@p...fm>

    Użytkownik poilkj napisał:

    > Zalatw to u notariusza. Niech sie notariusz martwi co tam napisac. A
    > zapewniam cie, ze bedzie mial niezly klopot jak to sformulowac.

    ale wlasnie bylem u notariusza i powiedzial mi, ze mam to sam napisac a
    on to podpisuje i robi z tego akt notarialny za 25 zl.

    adam

  • 4. Data: 2004-03-25 06:29:54
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Adam" <n...@p...fm> wrote in message

    > ale wlasnie bylem u notariusza i powiedzial mi, ze mam to sam napisac a
    > on to podpisuje i robi z tego akt notarialny za 25 zl.

    Skubany, nie chce mu się pisać.

    Pełnomocnictwo

    X.Y oświadcza, że udziela Panu/Pani Y.X zamieszkałemu w ........ przy ulicy
    ......... pełnomocnictwa do zarządzania i administrowania lokalem
    mieszkalnym położonym przy ulicy ..... w ....., którego jest właścicielem.
    W zakresie tego pełnomocnictwa Y.X upoważniony(a) jest imieniem mocodawcy
    do składania niezbędnych oświadczeń, zapewnień, wniosków, rozliczeń,
    podpisywania stosownych dokumentów, umów, aktów notarialnych. Dodatkowo
    upoważniony jest do odbioru pism, korespondencji i przesyłek.

    W ramach tego pełnomocnictwa Y.X upoważniony jest także do podejmowania
    wszelkich decyzji związanych z kredytem hipotecznym ..... w banku
    ............. a w sczególności do składania oświadczeń woli, wykonywania
    rozliczeń, podpisywania dokumentów oraz odbioru pism i korespondencji.
    -----------
    Nie da się napisać połnomocnictwa na wszystko
    Resztę niech wymyśli notariusz, za to mu płacą. I tak będzie musiał to
    napisać, bo ma mieć to formę aktu notarialnego.
    Dodatkowo odbiór listów poleconych załatw sam na poczcie. Wypełnia się
    upoważnienie na podstawie którego, ktoś inny może odbierać listy polecone.
    Dodatkowo, możesz sobie zażyczyć, aby listy polecone były zostawiane w
    skrzynce. Mniej kłopotu.
    Rachunki za telefon itp itd możesz płacić sam przelewem z konta, albo zrób
    polecenie zapłaty. Będą się płacić same.
    I to by było na tyle.

  • 5. Data: 2004-03-25 08:41:12
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    poilkj <u...@d...invalid> wrote:

    > Skubany, nie chce mu się pisać.

    To i tak maly piskus - w moim miescie zaden notariusz nie chce
    sporzadzic testamentu - zadnego - nawet poswiadczyc. Nie bo nie!
    A cala sprawa wziela sie z tego ze jedna z przedstawicielek tej
    profesji "sporzadzila testement z nieboszczykiem" - tzn. kilka dni po jego
    smierci. Rodzina niezle sie klocila, zarzadzono badanie testamentu i wyszly
    grube nieprawidlowosci. Dodam ze w przypadku aktow tej osoby juz wczesniej
    byly rozne problemy. Prokuratura wszczela przeciw niej postepowanie ale po
    ~roku sprawa rozeszla sie po kosciach. A notariusze na znak dziwnej
    solidarnosci odmawiaja sporzadzania testamentow. IMO chore. Notariusz to
    nie jest Pan Jurek z warzyniaka na rogu, ktory odmawia komus sprzedazy
    pietruszki "bo mu sie geba nie podoba" a zawod zaufania publicznego i poza
    profitami wynikajacymi z pelnionej funkcji ma tez obowiazki.
    W koncu ktos z potencjalnych klientow sie wkurzy i zrobi
    "rozpierduche" w Izbie, ale jak znam zycie tez skonczy sie to na niczym.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 6. Data: 2004-03-25 09:09:44
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Adam wrote:

    > ale wlasnie bylem u notariusza i powiedzial mi, ze mam to sam napisac
    > a on to podpisuje i robi z tego akt notarialny za 25 zl.

    Idź do innego notariusza. Cena będzie ta sama.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 7. Data: 2004-03-25 17:28:01
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    Użytkownik "Adam" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > ale wlasnie bylem u notariusza i powiedzial mi, ze mam to sam napisac a
    > on to podpisuje i robi z tego akt notarialny za 25 zl.

    tylko 25zl? 15 zl wynosi sama oplata skarbowa od pelnomocnictwa...

    pozdrawiam,

    carlosky
    www.freefly.pl

  • 8. Data: 2004-03-25 19:30:33
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > "Adam" <n...@p...fm> wrote in message

    Notariusze są leniwi.

    > Skubany, nie chce mu się pisać.
    >
    > Pełnomocnictwo
    >
    > (...) i korespondencji.

    bardzo długie.

    > -----------
    > Nie da się napisać połnomocnictwa na wszystko

    Nie da się ? A co powiesz na to: http://www.3mam.net/pelnomocnictwo.pdf ?
    Owszem jest to pełnomocnictwo ogólne, do niektórych czynności wymagane jest
    pełnomocnictwo szczególne.

    > I tak będzie musiał to
    > napisać, bo ma mieć to formę aktu notarialnego.

    Nie bedzie musiał. Na katce którą przyniesie klient i przy nim się podpisze,
    notariusz stawia swoją pieczęć, nadaje nr kolejny Rp. i już zwykła kartka
    jest aktem notarialnym

> [...]
    > upoważnienie na podstawie którego, ktoś inny może odbierać listy polecone.
    > Dodatkowo, możesz sobie zażyczyć, aby listy polecone były zostawiane w

    Tak. To prostsze niż się Tobie wydaje. Pełnomocnictwo pocztowe możesz
    załatwić w każdym urzedzie pocztowym. Stałe pełnomocnictwo kosztuje 21 zł,
    okresowe: 4,50 zł/mies.; jednorazowe 2 zł

    > Rachunki za telefon itp itd możesz płacić sam przelewem z konta, albo zrób
    > polecenie zapłaty. Będą się płacić same.
    > I to by było na tyle.

    Bardzo proste !

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 9. Data: 2004-03-25 21:58:04
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl> wrote in
    message news:trG8c.239307$Or1.208603@news.chello.at...

    > bardzo długie.

    no. ale w razie czego bardziej precyzuje co można a co nie.
    Co niektórzy krzywo patrzą na takie "za ogólne".

    > Nie da się ? A co powiesz na to: http://www.3mam.net/pelnomocnictwo.pdf ?
    > Owszem jest to pełnomocnictwo ogólne, do niektórych czynności wymagane
    jest
    > pełnomocnictwo szczególne.
    No właśnie dlatego napisałem, że się nie da. Ale twoje jest fajne.

    > Nie bedzie musiał. Na katce którą przyniesie klient i przy nim się
    podpisze,
    > notariusz stawia swoją pieczęć, nadaje nr kolejny Rp. i już zwykła kartka
    > jest aktem notarialnym.

    Do której trzeba sporządzić wypis. I tak ktoś to w końcu przepisze na
    komputerze.

    > Tak. To prostsze niż się Tobie wydaje. Pełnomocnictwo pocztowe możesz
    > załatwić w każdym urzedzie pocztowym. Stałe pełnomocnictwo kosztuje 21 zł,
    > okresowe: 4,50 zł/mies.; jednorazowe 2 zł

    No właśnie o tym pisałem.

    > Bardzo proste !

    No.

  • 10. Data: 2004-03-26 10:09:19
    Temat: Odp: Pełnomocnictwo na wszystko.
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Ja tylko odnośnie stosunków z bankiem:

    z doświadczenia wiem, że banki do pełnomocnictw podchodząbardzo
    rygorystycznie. Jak w pełnomocnictwie wpiszesz: "upoważniam do otwarcia
    rachunku bankowego, do zaciągnięcia kredytu"
    to bank później ci powie, że pełnomocnictwo nie obejmuje już dyspozycji z
    tego rachunku, ani spłaty kredytu.
    W tym przypadku ( i pewnie w inncyh też ) oprócz ogólnego stwierdzenia
    "upoważniam do czynności zwykłego zarządumym majątkiem" wypisz cały katalog
    b. szczegółowych czynności, co ci tylko na myl przyjdzie.

    brett