  • 1. Data: 2007-08-09 20:43:05
    Temat: Pełnomocnictwo dla matki
    Od: "Dominika" <b...@m...com>

    Witam serdecznie,

    muszę wyjechać na dość długo za granicę ale podejrzewam, że w tym czasie sąd
    wyznaczy termin rozprawy. Chciałabym dać pełnomicnictwo swojej mamie do
    reprezentowania mnie na takiej rozprawie.
    Jak powinno takie coś wyglądać? Musi być u notariusza, jakaś ściśle
    określona forma, czy wystarczy napisać jedno zdanie "udzielam pełnomocnictwa
    mojej mamie do reprezentowania mnie na rozprawie", np. jak tu:
    http://www.finaster.pl/portal/dokumenty/druki/pelnom
    ocnictwo_w_sprawach_admi
    nistracyjnych.pdf

    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2007-08-09 20:46:38
    Temat: Re: Pełnomocnictwo dla matki
    Od: "ewelina" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Dominika" napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie,
    >
    > muszę wyjechać na dość długo za granicę ale podejrzewam, że....
    >
    > mojej mamie do reprezentowania mnie na rozprawie", np. jak tu:

    musisz sie wybrac z mama do notariusza i podpisac pelnomocnictwo..koszt
    okolo 60 zl
    moja mam reprezentowala mnie na rozwodzie dzieki aktowi notarialnemu bo taki
    tylko jest uznawany w sadzie....
    ewelina

  • 3. Data: 2007-08-10 02:56:02
    Od: "anna" <a...@w...pl>

    > musisz sie wybrac z mama do notariusza i podpisac pelnomocnictwo..koszt
    > okolo 60 zl

    30,00 zł.

    Poza tym z notariuszem można uzgodnić niższą taksę i zwykle się godzą.

  • 4. Data: 2007-08-10 05:55:33
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Thu, 09 Aug
    2007 21:46:38 +0100, ewelina zeznał(a):

> [...]
    > okolo 60 zl
    > moja mam reprezentowala mnie na rozwodzie dzieki aktowi notarialnemu bo taki

    czy notariusze płacą Ci za udzielanie kłamliwych odpowiedzi czy to Twoja
    ignorancja?

  • 5. Data: 2007-08-10 08:11:39
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominika" <b...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyznaczy termin rozprawy. Chciałabym dać pełnomicnictwo swojej mamie do
    > reprezentowania mnie na takiej rozprawie.

    pytanie brzmi czego dotyczy sprawa?
    jednakże nie ma większego znaczenia - art.87kpc - pełnomocnikiem może być
    także rodzic strony - pełnomocnictwo musi byc udzielone na piśmie pod
    rygorem nieważności;
    a treść - może być taka jaką wskazałaś; a może też być tak:
    "niniejszym upoważniam moją matkę, ......., do reprezentowania mnie w
    sprawie z powództwa/wniosku ............ przeciwko/przy udziałe
    ................. o ......................"
    oczywiście musisz wskazac miejscowośc, datę i podpis swój własnoręczny;
    nie musisz iść do notariusza - to zbędny wydatek; a pełnomocnictwo w sądzie
    dla matki nic nie kosztuje - 0zł

    pzdr

  • 6. Data: 2007-08-10 10:28:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominika" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    Pamiętaj, że nie w każdym wypadku da się zastąpić Ciebie pełnomocnikiem.
    Pełnomocnik zeznań w sprawie nie złoży w Twoim imieniu.

  • 7. Data: 2007-08-10 10:51:42
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Dominika" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    >
    > Pamiętaj, że nie w każdym wypadku da się zastąpić Ciebie pełnomocnikiem.
    > Pełnomocnik zeznań w sprawie nie złoży w Twoim imieniu.

    z tego co pisze pytająca, chodzi jej o pełnomocnictwo dla strony - podała
    nawet przykład koleżanki, która rozwodziła sie z mężem; stąd o tym, że
    występuje w roli swiadka nie pisała; oczywiście, może być tak że sąd dopuści
    dowód z zeznań stron, ale przecież nie musi się stawić, sąd ja do tego nie
    może zmusić (chyba że chodzi o sprawy pracownicze)

    pzdr

  • 8. Data: 2007-08-14 21:55:24
    Od: "Dominika" <b...@m...com>

> [...]
    pełnomocnictwa
    > mojej mamie do reprezentowania mnie na rozprawie"

    Pelnomocnictwo dzisiaj zanioslam do sadu, bylo bez problemow. Faktycznie nie
    potrzeba do tego notariusz, ot dwa zdania napisane na komputerze + podpis.

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Dominika