  • 1. Data: 2003-12-11 17:57:20
    Temat: Pełne upoważnienie
    Od: "Maciek" <k...@g...pl>

    Przypuśćmy że mam pełne upoważnienie do zarządzania środkami finansowami na
    koncie bankowym osoby z mojej rodziny.
    Jeśli te środki wydam na zakup powiedzmy samochodu, który zarejestruję tylko
    na siebie to czy osoba która upoważniła mnie do zarządzania tymi środkami
    może potem domagać się ode mnie jakiegoś odszkodowania lub zwrotu stosownej
    kwoty za to że bez konsultacji z nią wydałem stosowną kwotę na swoje wydatki?

    I druga sytuacja: mam pełne upoważnienie do zarządzania środkami na koncie
    maklerskim obcej osoby (czytaj: nie z rodziny). Ta osoba ma na nim akcje
    pracownicze. Czy jeśli sprzedam te akcje bez konsultacji z nią a potem
    wyciągnę pieniążki za te akcje z tego konta - to czy z kolei ta osoba może
    domagać się ode mnie zwrotu kwoty którą pobrałem.
    Wiem też że od akcji pracowniczych należy odporowadzić podatek (od ich
    sprzedaży). Czy jeśli ja "zrobię" zlecenie sprzedaży to czy ta osoba może
    domagać się ode mnie abym zapłacił ten podatek?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2003-12-11 21:39:34
    Temat: Re: Pełne upoważnienie
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Maciek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tylko
    > na siebie to czy osoba która upoważniła mnie do zarządzania tymi środkami

    Masz tylko prawo do zarządzania ale nie do rozporządzania, a to wielka
    różnica i tutaj masz odpowiedź o ewentualne roszczenia .

    Odpowiedź wyżej.

    To samo dotyczy drugiej części pytania.

    pozdrawiam

    Michał

    ----------------------------
    mec. Michał
    www.prawo.hg.pl

    ----------------------------

  • 3. Data: 2003-12-12 14:23:11
    Od: "Maciek" <k...@g...pl>

    > Masz tylko prawo do zarządzania ale nie do rozporządzania, a to wielka
    > różnica i tutaj masz odpowiedź o ewentualne roszczenia .

    No a gdybym miał prawo do ROZPORZĄDZANIA tymi środkami (w obydwu
    przypadkach). To co wtedy? Czy pieniądze uzyskane w ten sposób mogę wydać na
    dowolny cel według własnego "widzimisię" i czy właściciel konta może ode mnie
    czegokolwiek żądać?

    Pozdrawam

  • 4. Data: 2003-12-12 18:05:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, Maciek wrote:

    >+ > Masz tylko prawo do zarządzania ale nie do rozporządzania, [...]
    >+
    >+ No a gdybym miał prawo do ROZPORZĄDZANIA tymi środkami

    A podatek (PCC) od depozytu nieprawidłowego opłaciłeś ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (czepiający się podatkologicznie :))

  • 5. Data: 2003-12-12 20:13:57
    Od: "Maciek" <k...@g...pl>

    > A podatek (PCC) od depozytu nieprawidłowego opłaciłeś ? ;)

    Nie. Nic nie płaciłem... A co to za podatek?
    (jaja sobie robisz prawda?) :-)

    Proszę o odpowiedź...
    Bo może ujmę to tak: Mam zamiar pożyczyć tym dwóm osobom jakąś sumę pieniędzy
    (powiedzmy że to jest około 10.tys zł każdemu bo chcą w pewien spoób
    zainwestować) w zamian za to że będę miał pełne upoważnienie do ich kont
    (odpowiednio osobistego i maklerskiego) na których mają srodki których
    wyciągnięcie/zamienienie na gotówkę dzisiaj powodowałoby obniżkę
    oprocentowania (dla konta osobistego - lokata na kilkanaście miesięcy) i
    konieczność zapłaty podatku (w przypadku tych akcji pracowniczych).
    I stąd moje pytania ponieważ chciałbym wiedzieć co mnie może czekać i jak się
    zabezpieczać aby potem nie obudzić się pewnego dnia z jakimiś ponagleniami
    itp itd. Oczywiście mam zaufanie do nich że nie zrobią mnie w bambuko, ale
    chcę wiedzieć na co zwrócić uwagę, aby wszystko trzymało się "kupy" i żeby
    nie płacić potem niepotrzebnie...
    Prosiłbym więc o poważną odpowiedź na moje pytania :-)
    Jeszcze raz dziękuję.

  • 6. Data: 2003-12-13 08:21:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > A podatek (PCC) od depozytu nieprawidłowego opłaciłeś ? ;)
    >+
    >+ Nie. Nic nie płaciłem... A co to za podatek?

    Nie, to na poważnie :)
    Depozyt nieprawidłowy (czyli "wzięcie w opiekę") czyichś
    pieniędzy, *jeśli* dopuszcza możliwość dysponowania nimi
    jest w ostatnich latach obłożone podatkiem cywilnoprawnym
    - tak jak pożyczka.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający z grupy na trochę)