  • 1. Data: 2005-02-01 13:19:41
    Temat: Sprzedaz licencji na program komputerowy bez DG
    Od: Michal Bakowski <m...@o...pl>

    Witam,

    Jakis czas temu napisalem program komputerowy. Nie prowadze DG. Ostatnio
    znalazl sie klient ktory chce kupic licencje na ten program, ale
    warunkiem jest faktura. Pytanie: czy zamiast faktury, moge z nimi
    podpisac umowe kupna-sprzedazy? Jesli nie, to co moge zrobic, poza
    zalozeniem DG...?

    Pozdrawiam,
    Michal.

  • 2. Data: 2005-02-01 13:36:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > warunkiem jest faktura. Pytanie: czy zamiast faktury, moge z nimi
    > podpisac umowe kupna-sprzedazy? Jesli nie, to co moge zrobic, poza

    umowa o dzielo bez przeniesienia praw autorskich. TYlko ze jezeli
    chcialbys wiecej takich
    sprzedac to musisz kazdy egzemplarz miec oddzielnie skompilowany zinnymi
    danymi
    (np w dialogu informacje o kliencie, jego dane)

    P.

  • 3. Data: 2005-02-02 08:42:01
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    Uzytkownik "Michal Bakowski" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > warunkiem jest faktura. Pytanie: czy zamiast faktury, moge z nimi
    > podpisac umowe kupna-sprzedazy? Jesli nie, to co moge zrobic, poza

    Ja mam w pracy taka sytuacje, ze pracodawca kupuje ode mnie rowniez moje
    drobne prace wykonane poza godzinami pracy. Prawnicy doszli do takiego stanu
    rzeczy:
    1. zglosilem sie do US jako platnik VAT (VAT-R), ale _NIE_ zglosilem
    prowadzenia dzialalnosci gospodarczej (NIP-1).
    2. dla kazego "zdarzenia" (produktu) podpisuje z pracodawca umowe licencjna
    na oprogramowanie i wystawiam mu faktury z 22% podatkiem vat.
    3. co miesiac skladam deklaracje vat-7.
    4. poniewaz przychody dotycza prawa autorskiego posiadam 50% kosztow
    uzyskania, wiec place duzo nizszy podatek dochodowy.

    Calosc funkcjonuje juz od 2-3 lat i nie zostala zakwestionowana przez US
    mimo kilku kontroli.

    fenRis