  • 1. Data: 2023-12-28 09:22:18
    Temat: Zasłyszane w tokfm
    Od: _Master_ <...@...pl>

    "Jako prawnik muszę mieć wątpliwości na to co zrobił Sienkiewicz

    Natomiast politycznie zrobił słusznie."

    Jakość prawników mnie POWALA ;-)

    Pojawiło się w tym wywodzie również sformułowanie
    "niekonstytucyjność WTÓRNA"

    Otóż mimo braku konkretnego wywodu TK tenże prawnik powołuje się na
    podobną sprawę dotyczącą jednak innej ustawy

    Czy w polskim porządku prawnym istnieje PRECEDENS?

    Coś się zmieniło?

  • 2. Data: 2023-12-28 10:39:09
    Temat: Re: Zasłyszane w tokfm
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 28.12.2023 o 09:22, _Master_ pisze:
    > "Jako prawnik muszę mieć wątpliwości na to co zrobił Sienkiewicz
    >
    > Natomiast politycznie zrobił słusznie."
    >
    > Jakość prawników mnie POWALA ;-)

    https://www.facebook.com/PutinowaPolska/posts/pfbid0
    pptULKo7cPpaQVE65dQtQjt6UsUqyVqG57nf6Aicw9Ckumsb5heb
    KTbW9rg2LVd1l

    Tu masz wyjaśnienie. Powala to co z mediami zrobiły pisiory.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 3. Data: 2023-12-28 10:53:41
    Od: Jacek <j...@...pl>

> [...]
    > podobną sprawę dotyczącą jednak innej ustawy
    >
    > Czy w polskim porządku prawnym istnieje PRECEDENS?

    Czas dorosnąć. Świat nie jest czarno-biały.

  • 4. Data: 2023-12-28 11:02:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.12.2023 o 10:53, Jacek pisze:
    > Świat nie jest czarno-biały.

    I punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    Robert

  • 5. Data: 2023-12-28 13:03:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-12-28 o 09:22, _Master_ pisze:
    > "Jako prawnik muszę mieć wątpliwości na to co zrobił Sienkiewicz
    >
    > Natomiast politycznie zrobił słusznie."
    >
    > Jakość prawników mnie POWALA ;-)

    Ale o co konkretnie Ci chodzi z tą jakością?

    Przecież prawnik wyraźnie zaznacza, co jest jego opinią
    prawną a co opinią pozaprawną.

  • 6. Data: 2023-12-28 13:15:29
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-28 o 10:53, Jacek pisze:
    > Czas dorosnąć. Świat nie jest czarno-biały.

    To wiadomo bo nie umieją albo piszą specjalnie nieprecyzyjne prawo

    Przykład Prawo łaski -

    Przykład małżeństwo

    Przykład ustawa jest nieistniejąca to możemy sobie wrócić nie do rady
    radiofonii ale do ministra

    To nie jest kwestia rozumienia prawa tylko SKURWYSYŃSTWO które kosztuje
    moje podatki

    Prawnicy w mejstrimowych mediach mówią że jest wola suwerena i trudno

    Podczas gdy wczesniej ci sami prawnicy krytykowali pisowców za opieranie
    się na woli suwerena.

    Trzeba sobie w końcu uświadomić że koalicja tęczowa ma władzę ale
    MNIEJSZĄ bo nie posiada swojego prezydenta

    Trzeba umieć to wziąć na klatę i przetwać

    jeśli dalej będą szli na RYMPAŁ to Duda wyśle budżet do TK i rozpisze
    nowe wybory.

    To tak wychodzi jak się falandyzuje prawo.

  • 7. Data: 2023-12-28 13:18:35
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-28 o 13:03, cef pisze:

    > Ale o co konkretnie Ci chodzi z tą jakością?
    >
    > Przecież prawnik wyraźnie zaznacza, co jest jego opinią
    > prawną a co opinią pozaprawną.

    On to rozgraniczył ale poparł rozwiązanie pozaprawne.

    Wczoraj w polsacie jaki debil prawnik mówił że do decyzji Dudy rozumiał
    prawo/konstytucję tak

    Ale po tej decyzji to on rozumie INACZEJ

    Debil nie prawnik

    PS. Dalej nie wiem co to za twór "niekonstytucyjność WTÓRNA"

  • 8. Data: 2023-12-28 13:38:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-12-28 o 13:18, _Master_ pisze:

    > On to rozgraniczył ale poparł rozwiązanie pozaprawne.

    Jeśli mu bardziej odpowiada. Ja też często wykonuję jakieś
    prawem nakazane czynności z niesmakiem i bez zadowolenia.
    Co to ma do jakości prawników?

  • 9. Data: 2023-12-28 13:42:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.12.2023 o 13:15, _Master_ pisze:
    > To wiadomo bo nie umieją albo piszą specjalnie nieprecyzyjne prawo

    Uważam, że jest to skutkiem tego, że w Sejmie zasiadają osoby nie
    znające obowiązującego prawa. Dokonuje się zmian poszczególnych ustaw
    bez znajomości systemu i skutków wywoływanych w innych obszarach.
    Powstaje jakiś lobbing. Jest silne parcie na jakąś konkretną zmianę.
    Nikt nie myśli, co to ma w szerszej perspektywie za znaczenie. Natomiast
    prawo wykonują osoby, które może i nie są prawnikami, ale znają ten
    wąski kawałeczek, który ich dotyczy i te niedopasowania wykorzystują.

    Ponieważ dodatkowo jeszcze cwaniactwo opiera się na wyszukiwaniu takich
    niedookreśleń, a dodatkowo podważany jest profesjonalizm organów i
    "każdy wie lepiej", to zaczyna się robić lekka anarchia, albowiem nie da
    się wszystkiego szczegółowo unormować. Kiedyś sądy w wątpliwych
    przypadkach kierowały się takimi ogólnymi argumentami w postaci jakiegoś
    zdrowego rozsądku, zasad współżycia społecznego, przeznaczenia danego
    prawa. Ale teraz zaraz im się upolitycznienie zarzuca.

    I nie patrz daleko, bo na tym skromnym rzekomo prawnym forum na co dzień
    to mamy. Z ostatniego czasu, to jakieś chamskie komentarze domagające
    się wskazania ścisłej podstawy prawnej, że karetka mając pierwszeństwo
    ma pierwszeństwo przed karetką nie mającą go. W dodatku autor wie, że
    jest chamem, ale uzależnia przeproszenie za to od znalezienia przez
    adwersarza podstawy prawnej oczywistej rzeczy, a i to gdzie w tym samym
    wątku ma ze dwa razy to wyjaśnione od podstaw. Tak właśnie teraz wygląda
    prawo.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-12-28 13:46:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Dec 2023 13:42:00 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > to mamy. Z ostatniego czasu, to jakieś chamskie komentarze domagające
    > się wskazania ścisłej podstawy prawnej, że karetka mając pierwszeństwo

    Bo nie ma.
    Sa takie tam, precyzyjne lub nie, przepisy o pierwszeństwie,
    i koguty pierwszenstwa nie dają. Ani karetce, ani policji, ani BOR.

    Policjantowi wypada to wiedzieć :-P

    J.