  • 1. Data: 2004-12-17 09:36:35
    Temat: PRAWO CELNE - import tylko dla prowadzących DG?
    Od: " " <v...@g...pl>

    czy sprowadzając jakąś partię towaru, np. z chin, jestem zobowiązany robić
    to jako prowadzący działalności gospodarczą ?(nie mam takowej
    zarejestrowanej), czy również dobrze mogę to zrobić jako osoba fizyczna i
    jako osoba fizyczna zapłacic cło i vat?

  • 2. Data: 2004-12-17 10:32:24
    Temat: Re: PRAWO CELNE - import tylko dla prowadzących DG?
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Mozesz importowac prywatnie ale w ptzypadku ilosci hurtowych mozesz liczyc
    sie z kontrola US.

  • 3. Data: 2004-12-17 12:10:22
    Od: " " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    .w ptzypadku ilosci hurtowych mozesz liczyc sie z kontrola US.

    czy z jakis przepisów wynika od którego momentu mozna mowić o ilosciach
    hurtowych? no i chyba istnieje tez obowiazek opłacenia vatu przy ocleniu
    towaru tak? czy jako os. fiz. moge opłacić vat? botroche mi tu nie gra ta
    cała sytuacja...

  • 4. Data: 2004-12-17 14:11:40
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > to jako prowadzący działalności gospodarczą ?(nie mam takowej
    > zarejestrowanej), czy również dobrze mogę to zrobić jako osoba fizyczna i

    Sprowadzić możesz sobie co chcesz. Tylko sprzedawać nie możesz. I to może
    sprawdzić US. Tak, tak, oni wiedzą o allegro :P

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2004-12-17 14:29:15
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <b...@c...pl> napisal(a):

    > Sprowadzić możesz sobie co chcesz. Tylko sprzedawać nie możesz. I to może
    > sprawdzić US. Tak, tak, oni wiedzą o allegro :P

    Przy czym sprowadzenie kontenera szajsu z Chin dla osoby prywatnej
    wzbudzi conajmniej podejrzliwość celników. Jeśli istnieje jakakolwiek
    wymiana informacji między organami podatkowymi, to całkiem prawdopodobna
    jest opcja powiadomienia US, że pacjent z takim i takim NIPem sprowadził
    właśnie kontener szajsu za $10.000 i pewnie będzie sprzedawał.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2004-12-17 15:46:09
    Od: " " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    brawo koledzy, rozszyfrowaliscie mnie;-), nie zamierzam co prawda na razie
    sprowadzac kontenerów, ale zeby miec spokój chyba lepiej zrejestrować dg..no
    chyba ze macie jeszcze jakies inne godne uwagi rozwiazania...:-)

  • 7. Data: 2004-12-17 19:25:00
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    <v...@g...skasuj-to.pl> wrote:
    > towaru tak? czy jako os. fiz. moge opłacić vat? botroche mi tu nie gra ta
    > cała sytuacja...

    Oczywiście, że opłacisz VAT - tak jak kupując np. kredki w sklepie płacisz
    VAT. Tyle że tutaj VAT płacisz osobno (do kasy UC), a za towar netto osobno
    (sprzedawcy).

    P.