    From: "ania" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PRAWA ZARZĄDU SPÓŁKI
    Date: Fri, 11 Jul 2003 10:09:36 +0200

    Szanowny Panie,

    Nurtuje mnie jedna sprawa. Otóż pracowałam i nadal pracuję w sp. z o.o.,
    której zarząd został aresztowany za przestępstwa gospodarcze (fałszywe
    faktury kosztowe, zaniżane faktury importowe, dwie spółki-->niezależne,
    podwójne odliczanie VAT-u, magazyn w Hongkongu i sprzedaż np do USA, UK itp
    czyli sprzedaż nie wprowadzając na polski obszar celny, natomiast pieniądze
    pochodzące z tej sprzedaży przelewane na konto w Londynie a faktury
    wystawiane przez firmę z Izraela, owa firma własnością zarządu etc.). Został
    postawiony im zarzut prania brudnych pieniędzy.Prezes został osadzony na 3
    m-ce, natomiast Pani Prezes drugiej spółki (jak juz pisałam były dwie --->
    zarząd prywatnie parą, razem mieszkali i mieli dziecko) na miesiąc. Po
    wpłaceniu kaucji po miesiącu ja wypuścili, jednak Sąd wydał postanowienie,
    iż zajmuje jej udziały z tej drugiej spółki (i nie tylko, dom, samochód
    etc. --> wiemy na jakich zasadach działa PG i UKS), miała ich 50%, a drugie
    50% brat Prezesa z 1 spółki.
    I teraz mam pytanie jakie prawa przysługują Pani juz chyba byłej Prezes, czy
    może np pobierać pieniądze z konta firmowego, czy może wydawać polecenia i
    czy jest nadal właścicielka tych udziałów tylko nie może ich np. zbyć.
    Proszę o bardzo pilną odpowiedź.
    Dziękuję z góry za odp.

    pozdrawiam

    ania