  • 1. Data: 2008-04-27 06:21:31
    Temat: PKP intercity zakup biletu przez internet - reklamacja a wymóg podpisania faktury korygującej
    Od: Jim <j...@w...pl>

    Witam,

    W regulaminie internetowej sprzedaży biletów Intercity sp. z o.o.
    jest napisane, iż w przypadku reklamacji (cały proces według mnie jest
    sam sobie kuriozalny):

    7) (...)
    Zwrot należności na konto podróżnego następuje niezwłocznie po
    otrzymaniu przez Spółkę ,,PKP Intercity" podpisanej kopii faktury
    korygującej, w przypadku wystawienia faktury VAT;?

    No i mam problem: zmieniłem pracę (bilet opłacałem _swoją_ kartą
    kredytową) a intercity zgadza się na zwrot pieniędzy pod warunkiem
    dostarczenia podpisanej (+ pieczątka) kopii faktury korygującej.

    Swoją drogą Intercity odpowiedział na moją reklamację po 40 dniach od
    daty złożenia pismem informującym że reklamacja została uznana, ale
    zwrot pieniędzy zostanie dokonany po odesłaniu podpisanej faktury
    korygującej.

    Pytanie: Co zrobić by wyjść z impasu?

    Dokładny opis sytuacji:
    Jechałem w delegacje, błędnie zarezerwowałem bilet w przedziale dla
    palących, w ciągu minuty anulowałem błędną rezerwację i założyłem
    kolejną w tym samym pociągu tylko w przedziale dla nie palących. Karta
    kredytowa została obciążona obydwoma kwotami. Po zapoznaniu się z
    regulaminem okazało się że mogę odzyskać pieniądze tylko na drodze
    formalnej reklamacji... zmieniłem pracę, faktura korygująca wystawiana
    jest na poprzedniego pracodawcę. Faktura za błędnie wystawiony bilet
    nigdy poprzedniemu pracodawcy nie została przekazana przeze mnie.

    Pozdrawiam,
    Jim.

  • 2. Data: 2008-04-27 09:07:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jim wrote:

> [...]
    > jest na poprzedniego pracodawcę. Faktura za błędnie wystawiony bilet
    > nigdy poprzedniemu pracodawcy nie została przekazana przeze mnie.

    Czy fakturę "pierwotną" masz, a co się stało z fakturą korygującą?

    M.

  • 3. Data: 2008-04-30 20:56:11
    Od: Jim <j...@w...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Czy fakturę "pierwotną" masz, a co się stało z fakturą korygującą?
    >
    > M.

    Fakturę pierwotną mam, fakturę korygującą też mam. Tyle że nie mogę
    przystawić na korekcie pieczątki.

    G. S.