  • 1. Data: 2004-03-08 22:38:37
    Temat: PIT-31 i pomylka
    Od: AnTi <a...@p...fm.no.spam>

    Od razu napisze ze w mojej wypowiedzi moze byc wiele bledow wiec prosze
    o cierpiwosc i wyrozumialosc.

    Moja mama wypelniala babci PIT chyba 31 babcia na rencie. Mieszka z
    dziadkiem w spolnocie mieskznaiowej za ktora oplacaja srednio 100 pare
    zlotych miesiecznie; w tym picie byla pozycja do odliczenia tego z
    tytulu funduszu remontowego wiec mama odliczala cala kwote i tak pare
    lat. W tym roku zauwazyla ze ta skladka 100pare zlotych = 28zl [fundusz
    remontowy] + reszta [oplata dla zarzadu wspolnoty]. Wiec bylo zle podane
    w picie.

    I teraz pytanko. Do ilu lat wstecz sprawdzaja dokladnie ludzi czy nie
    oszukali w zeznaniach podatkowych.

    Czy lepiej zostawic to jak jest [na razie sie nic nie czepiali], czy
    lepiej jednak poprawic ta zmiane chociaz za rok 2003, bo wiem ze korekte
    mozna wyslac ale tylko to zeznania za ostatni rok.

    I kolejne pytanie, czy jak wysle poprawe tego bledu to czasami ich cos
    nie ruszy by sprawdzic poprzendie lata czy tam pomylki nie bylo ???

    Gratuluje tym ktorzy to doczytali i prosze o odpowiedz !!

    Pozdrawiam
    AnTi

  • 2. Data: 2004-03-08 22:53:26
    Temat: Re: PIT-31 i pomylka
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "AnTi" <a...@p...fm.no.spam> wrote in message

    > Moja mama wypelniala babci PIT chyba 31 babcia na rencie.
    Pit-37, ale w poprzenich latach rzeczywiscie mialy inne numery.

    5

    > Czy lepiej zostawic to jak jest [na razie sie nic nie czepiali], czy
    > lepiej jednak poprawic ta zmiane chociaz za rok 2003, bo wiem ze korekte
    > mozna wyslac ale tylko to zeznania za ostatni rok.

    Metoda "zostaw moze przyschnie" jest najgorsza.

    > I kolejne pytanie, czy jak wysle poprawe tego bledu to czasami ich cos
    > nie ruszy by sprawdzic poprzendie lata czy tam pomylki nie bylo ???

    To zalezy od inwencji twórczej pani, która sie tym zajmuje. Generalnie to
    oni nie maja dokumentów, zeby to sprawdzic.
    Dokument, który mówi ile wplaciliscie i ile mozna bylo odliczyc macie tylko
    wy. W US go nie ma.
    Sprawa sie wyda, kiedy was sciagna na kontrole, bo wówczas te papierki
    trzeba bedzie przyniesc (do 5 lat wstecz).
    Kontrola moze byc przypadkowa (ale emerytów raczej nie kontroluja) lub jak
    sprawa wyjdzie. Jak przyslesz korekte za ten rok, to z ciekawosci ktos moze
    was sciagnac z pytaniem a dlaczego, czyli skontrolowac.

    Rozwiazanie.
    1. Zrobic korekty za wszystkie lata do tej pory i wplacic róznice wraz z
    odsetkami. Wyjdzie tego w sumie chyba kilkanascie zlotych i miec spokój.
    2. Nie ruszac nic i martwic sie, ze jak was zlapia to doplacicie kilka razy
    wiecej kary.

    > Gratuluje tym ktorzy to doczytali i prosze o odpowiedz !!

    za nie ma co.
    Polecam jeszcze www.pity.pl.
    Pomoze wam sie rozliczyc, stare wzory tez jeszcze powinny byc. Jak nie ma na
    stronie to napiszcie do autora, powinien wam podeslac jesli ma.

  • 3. Data: 2004-03-09 18:42:10
    Od: AnTi <a...@p...fm.no.spam>

    > 1. Zrobic korekty za wszystkie lata do tej pory i wplacic róznice wraz z
    > odsetkami. Wyjdzie tego w sumie chyba kilkanascie zlotych i miec spokój.

    a mozna jakas pomoc uzyskac odnosnie tego jak zrobic to korekte [do 3
    lat wstecz]

    dziekuje i pozdraiwam
    AnTi