  • 1. Data: 2002-11-25 08:18:14
    Temat: PILNIE -> UMOWA ZLECENIE -> wady wykonania -> dlugie
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Z góry przepraszam za ogonki ( pisałem w Wordzie aby uniknąc błędów ort.)

    Oto umowa:

    Strony w dniu: 11.10.2002 zawierają umowę - zlecenie o treści:

    1.. OKNO ...
    2.. OKNO ...
    3.. Drzwi typ 100-90 z szybą BIAŁE TYP 1
    4.. Demontaż, montaż, obróbka murarska
    5.. Zwężenie dwustronne drzwi z wykończeniem
    6.. Zwężenie okien ....
    7.. Parapet ....
    Termin wykonania 25-27 października 2002-11-25

    Warunki umowy:

    1.. Podstawą wykonania i rozliczenia są postanowienia niniejszej umowy,
    oparte na zasadzie wzajemnego, pisemnego uzgodnienia w ilościowym i
    kosztorysowym zakresie. Ustne ustalenia nie będą honorowane.
    2.. Rezygnacja lub ograniczenie zakresu prac zleconych może nastąpić w tym
    samym dniu po podpisaniu umowy. Po tym terminie będą traktowane jako
    odstępstwo od umowy ze skutkami jak niżej.
    3.. Strona odstępująca od umowy zapłaci drugiej stronie karę umowną w
    wysokości ( i tu brak kwoty) % wartości prac.
    4.. W przypadku od odstąpienia od umowy przez zleceniodawcę, wpłacona
    przedpłata gwarancyjna nie podlega zwrotowi.
    5.. Z przyczyn technicznych występujących po obu stronach termin wykonania
    prac może być opóźniony o 14 dni bez skutków prawnych.
    6.. Zapłata za wykonane prace nastąpi w dniu wykonania prac upoważnionemu
    pracownikowi.
    7.. pracownikowi przypadku niedotrzymania warunków umowy, płatności lub
    realizacji zlecenia, strony mogą naliczać kary umowne o wysokości 0,5% prac
    za każdy dzień zwłoki.
    8.. W sprawach nie unormowanych umową mają zastosowanie przepisy K.C.
    9.. Do momentu zapłaty przez zleceniodawcę w/w towar jest własnością firmy
    XYZ
    10.. Przypadki sporne podlegają decyzji Sądu Rejonowego w XXX

    Na podstawie tej umowy, firma XYZ wykonała swoją pracę ( demontaż, montaż i
    obróbkę murarską), przy czym terminu dotrzymali. Szef firmy domagał się
    często zapłaty za wykonane prace i materiały. Koniec końców uiszczono
    wymienioną kwotę. I tu zaczyna się zabawa:

    To co oni wykonali nie zostało do końca sprawdzone. Następnego dnia
    (14.XI.2002) zadzwoniłem do firmy XYZ z powiadomieniem ze wykonane przez
    nich prace są wadliwe. Chodzi o zamontowanie drzwi(wartość bagatela 2200zł).
    U dołu jest szczelina na pół centymetra i wygląda na to ze nie trzymają
    pionu. Na dodatek przez takie złe zamontowanie drzwi, zostały one porysowane
    w jednym miejscu przez zamek ( powód: złe zamontowanie) Po zgłoszeniu
    telefonicznym usterki, obiecano mi ze pracownicy przyjadą i wyregulują
    drzwi w terminie (16-18.XI.2002). Oczywiście nie przyjechali. Poszedłem do
    nich osobiście 20.XI.2002 znów obiecano mi że przyjadą i wykonają poprawki.
    Jest dziś 25.XI.2002 i nic. Bez zmian. Co mam z tym problemem zrobić. Jak
    rozstrzygnąć ten problem.

    Nie jestem prawnikiem, na prawie się zupełnie nie znam.

    - Chcę dziś pójść do tej firmy ponownie tylko nie wiem jak z nimi
    rozmawiać. A co jak znów mnie spławią?

    - Czy wziąć od nich jakiś papierek że zgłaszałem wadę dzień po
    zapłacie?

    - A co jak mi nie zechcą dać, tylko powie że nic takiego nie
    zgłaszałem?

    - Powiedzieć wobec tego że zgłaszam wadę i wtedy niech mi dadzą
    zaświadczenie o terminie zgłoszenia wady?

    - Jaki maja przepisowy termin na naprawę uszkodzeń

    - Czy na wykonane przez nich prace mam jakąś gwarancję (takowej
    bynajmniej na papierku nie dostałem)

    - Czy mam na ich prace rękojmię? Na jak długo

    - Czy na zakupione drzwi i okna mam rękojmię jak tak to u kogo
    dochodzić swoich praw? W firmie u której zamówiłem i która to wykonała
    prace?

    Bardzo proszę o pomoc.

    AJA