    From: "m...@n...pl" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PILNIE POTRZEBNA PORADA PRAWNIKA
    Date: Fri, 21 Jan 2005 17:07:13 +0100

    Moja żona jest nauczycielką i w kwietniu 2004r. otrzymała wypłatę
    rekompensat dla budżetówki za lata 1990/1991. Z kolei dziś otrzymała list
    polecony, w którym jest wzywana do zwrotu części wypłaconej rekompensaty.
    Nadmieniam, że w liście tym nie ma mowy o jakiejkolwiek podstawie prawnej,
    która uzasadniałaby takie roszczenia wobec mojej żony. Najprawdopodbniej
    jakaś pani urzędniczka kiedyś żle wyliczyła ilość przysługujących mojej
    małżonce udziałów, a dzisiaj (bojąc się, że będzie płacić z własnej
    kieszeni) próbuje różnych sposobów, by wyciągnąć te pieniądze. Z tego, co mi
    wiadomo w podobnej sytuacji jest wiele kobiet, które korzystały w tamtym
    czasie z urlopu macierzyńskiego lub wychowawczego. Czy można zmusić kogoś do
    zwrotu pieniędzy, które zostały już wypłacone? Na pewno kwoty rekompensat
    były wielokrotnie sprawdzane i weryfikowane przez wielu urzędników różnego
    szczebla, zanim ludzie otrzymali zawiadomienia o wysokości należnych im
    świadczeń. Aktualnie jeste bezrobotny i naszą 5-osobową rodzinę utrzymuje
    tylko pracjąca żona. Dlaczego nikt nie zasugerował, aby tę należną (lub też
    nie) kwotę spłacić przynajmniej w ratach.

    Bardzo proszę o pomoc i ewentualnie jakieś info o podstawach prawnych, które
    były mi przydatne.

    MAREGONT