  • 1. Data: 2002-03-22 17:09:36
    Temat: Banalny problem
    Od: "India" <I...@p...onet.pl>

    Proszę się nie śmiać, ale jestem pszyszłym pracownikiem i interesuje mnie
    wypłata. Co oznacza pojęcie "brutto" (czy to jest kwota od której jeszcze mi
    zabierają różne składki - podatek, zus itp, czy to jest może to co już
    dostaję "na rączkę").
    Jeśli mogłabym, to proszę o odpowiedzi na priv, bo nie wiem kiedy będę miała
    jeszcze dostęp do grup dyskisyjnych
    Dziękuję

  • 2. Data: 2002-03-22 17:44:44
    Temat: Re: Banalny problem
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 22 Mar 2002, India wrote:

> [...]
    > zabierają różne składki - podatek, zus itp, czy to jest może to co już

    Hmm, chyba znajomość takich pojęć jak brutto i netto powinno się wynosić
    z podstawówki? Ale może to za moich czasów były takie szerokie programy
    nauczania...

    Brutto to kwota wynagrodzenia całościowego, a netto to kwota pomniejszona
    o:

    * składki ZUS (emerytalną, chorobową i rentową) - podstawą wymiaru jest
    wynagrodzenie brutto
    * składkę zdrowotną - podstawą jest wynagrodzenie brutto minus składki ZUS
    minus koszty uzyskania minus ulga podatkowa

    Część ubezpieczenia emerytalnego oraz rentowego, a także składkę
    wypadkową, płaci pracodawca z własnego funduszu socjalnego.

    > Jeśli mogłabym, to proszę o odpowiedzi na priv, bo nie wiem kiedy będę miała
    > jeszcze dostęp do grup dyskisyjnych

    Ustaw więc FUT.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-22 18:07:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 22 Mar 2002 18:09:36 +0100, "India"
    <I...@p...onet.pl> napisałbył:

> [...]
    >zabierają różne składki - podatek, zus itp, czy to jest może to co już

    Nie. Na rękę dostajesz netto. Około 70% kwoty brutto.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-03-25 09:55:13
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...
> [...]
    > * składkę zdrowotną - podstawą jest wynagrodzenie brutto minus składki ZUS
    > minus koszty uzyskania minus ulga podatkowa

    Czyżby w czasach, kiedy Cię uczono nie było PDOF? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-03-27 14:24:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" [...]

    > Hmm, chyba znajomość takich pojęć jak brutto i netto powinno się wynosić
    > z podstawówki? Ale może to za moich czasów były takie szerokie programy
    > nauczania...

    Za moich czasow w szkole Brutto - z opakowaniem
    netto - bez.

    Wiec prosze sie Panie Gwidonie nie dziwic....
    Boguslaw