    From: Parasit Hendersson <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PCC przy kupnie nieruchomości a 14 dni
    Date: Sat, 26 Nov 2005 01:50:10 +0100

    Witam.

    Zgodnie z tym co przeczytałem w ustawie o PCC:
    "Art. 10.
    1. Podatnik jest obowiązany bez wezwania organu podatkowego złożyć
    deklarację w sprawie podatku od czynności cywilnoprawnych oraz obliczyć i
    wpłacić podatek w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego."

    W teorii mogę zapłacić podatek do 2 tygodni od podpisania aktu
    przeniesienia własności ?

    Tyle że:
    "3. Płatnicy obowiązani są uzależnić dokonanie czynności cywilnoprawnej lub
    wypłacenie należności od uprzedniego zapłacenia podatku."

    Czyli notariusz (który te pieniążki zbiera) może uzależnić ważność umowy od
    wpłacenia pieniędzy czy wogóle odmówić podpisania ?
    Sprawa jest dla mnie dość istotna, bo mogę mieć mały poślizg z pieniędzmi
    na podatek.
    Przy kupnie samochodu mam 14 dni na zapłacenie podatku a przy kupnie
    mieszkania już nie ?

    Btw. Jeśli dobrze rozumiem, to zgodnie z prawem notariusz może obracać
    przez 14 dni moimi pieniędzmi. Nawet wpłacając to na dobrze oprocentowane
    konto jest nieźle do przodu. Nic tylko zostać notariuszem.

    Pozdrawiam
    Bartosz Bubak
    --
    Mimo upływu lat ciągle wiele spraw można załatwic na zasadzie:
    - Ja służbowo, na statek.