  • Data: 2007-07-04 19:39:04
    Temat: [PA] legalność udostępniania wyników reverse-engineeringu
    Od: Daniel Janus <p...@n...korpus.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jest sobie program X. Komercyjny, closed-source i dostępny wyłącznie
    na systemy Windows. Integralną częścią programu X jest baza danych,
    przechowywana na dysku w zamkniętym formacie, obsługiwanym tylko przez
    tenże program. Program pozwala na przeszukiwanie tejże bazy pod kątem
    pewnych ustalonych kryteriów i wyświetlanie wyników przeszukiwania.

    Działając w celu poznania idei i zasad rządzących owym zamkniętym
    formatem, udało mi się ustalić część jego specyfikacji i napisać
    konwerter bazy programu na format czysto tekstowy. Wynik działania
    konwertera można dalej obrabiać ogólnodostępnymi narzędziami,
    uzyskując w ten sposób nadzbiór funkcjonalności programu wyjściowego.
    Oczywiście z konwertera nie można zrobić użytku, o ile nie dysponuje
    się licencją na oryginalny program (ja taką licencją dysponuję).

    Pytanie: Czy zgodnie z polskim prawem mogę taki konwerter rozpowszechniać na
    licencji GPL?

    Dziękuję, pozdrawiam,
    --
    Daniel 'Nathell' Janus, GG #1631668, p...@n...korpus.pl
    create_initial_thread(initial_function);