  • 1. Data: 2008-12-13 15:22:13
    Temat: Oszustwo??
    Od: "Lapus" <l...@p...onet.pl>

    Zostałem oskarżony o oszustwo!! co mi grozi?
    7 lat temu miałem rachunke w banku na który mi pracodawca przelewał
    wynagrodzenie. do konta miałem debet 1000zł i dodatkowo osobną kartę 2000 (albo
    3000 nie pamiętam). z konta korzystalem prawidłowo. Straciłem pracę i zrobiłem
    spory debet tą kartą (około 30 000zł). Polegało to na tym, że przez około roku
    pobierałem co miesiąc całe saldo karty (bankomat tego banku poazywał, że mam
    dostępne pieniądze).
    Bank poszedł do komornika, zaskarżyłem wyrok i wygrałem w sądzie cywilnym. Teraz
    dostałem wezwanie na policję gdzie dowiedziałem się, że bank twierdzi, że
    wyłudziłem te pieniądze.
    Nigdy nie byłem karany (i nie chcę być)

  • 2. Data: 2008-12-15 18:15:11
    Temat: Re: Oszustwo??
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Lapus napisał:
    [..]
    > Bank poszedł do komornika, zaskarżyłem wyrok i wygrałem w sądzie cywilnym.

    Co znaczy wygrałeś?

    > Teraz dostałem wezwanie na policję gdzie dowiedziałem się,
    > że bank twierdzi, że wyłudziłem te pieniądze.
    > Nigdy nie byłem karany (i nie chcę być)

    Co to za bank?
    Złóż prywatny akt oskarżenia do sądu karnego wobec tych co Cię oskarżyli.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 3. Data: 2008-12-15 19:28:06
    Od: "Lapus" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Lapus napisał:
    > [..]
    >
    > Co znaczy wygrałeś?

    Chodziło o przedawnienie. Dług z 2001 roku, bank przekazał sprawę do sądu
    cywilnego w 2008.

    > Co to za bank?

    Chbya pko

    > Złóż prywatny akt oskarżenia do sądu karnego wobec tych co Cię oskarżyli.

    Bank twierdzi, że wyłudziłem te pieniądze z konta, natomiast ja wiem ze
    bezpośrednio wybierałem je z karty kredytowej która spłacała się co miesiąc z
    konta. Bank przez ponad rok odnawiał mi limit na karcie, czyli co miesiąc mogłem
    wybrać z niej pieniądze (wypłaty były z bankomatów tego banku a wcześniej zawsze
    sprawdzałem saldo czy mogę wypłacić). Teraz twierdzą, że to oszustow

  • 4. Data: 2008-12-15 22:10:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lapus" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Bank złożył zawiadomienie, więc Policja to musi prowadzić. W toku
    postępowania, by Cię skazać za oszustwo, trzeba by było dowieść, że w
    chwili pobierania tych środków z banku nie miałeś zamiaru albo możliwości
    spłaty zadłużenia. Ale to jest bardzo ciężkie. Przeważnie się to wykazuje w
    ten sposób, ze ktoś wprowadził bank w błąd. Fałszywe dokumenty, fałszywe
    oświadczenia. W Twoim wypadku bank dawał Ci pieniądze bez pytania o
    cokolwiek, więc nie wyobrażam sobie, jak mógłbyś ich oszukać. To znaczy
    oczywiście teoretycznie jest to możliwe, bo art. 286 kk jest bardzo
    pojemny, ale w praktyce - o ile Twój opis jest rzetelny - nie do
    udowodnienia. Spodziewam się odmowy wszczęcia postępowania lub jego
    umorzenia z powodu braku znamion przestępstwa.

    Zresztą bank w tym wypadku postąpił bardzo nierozsądnie, albowiem swoim
    zawiadomieniem otworzył Ci możliwość riposty w postaci doniesienia o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art. 234 i 238 kk. Przeważnie się
    nie wszczyna takich spraw, bo trudno dowieść umyślność działania. Ale tu -
    osoby działające w imieniu banku są profesjonalistami, wiec nieznajomością
    prawa nie mogą się zasłonić. A przecież juz gołym okiem widać, że ich
    zawiadomienie po przegranym procesie cywilnym ma na celu skłonienie Cię do
    układów i dobrowolnej spłaty przedawnionego zobowiązania, którego bank w
    inny sposób nie może dochodzić.

  • 5. Data: 2008-12-15 22:27:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    [..]
    > 286 kk jest bardzo pojemny, ale w praktyce - o ile Twój opis jest
    > rzetelny - nie do udowodnienia. Spodziewam się odmowy wszczęcia

    W praktyce to nic prokurator nie musi udowadniać.
    Z PRAKTYKI - jeżeli to jest Bank PKO BP to na 99,99999999% zostanie
    skazany za oszustwo z nakazem naprawienia szkody czyli zwrotu kasy z
    odsetkami itd.
    Nie dałem 100% bo być może gdzieś jest jakiś przypadek uniewinnienia,
    o którym nie słyszałem.

    [..]
    > zobowiązania, którego bank w inny sposób nie może dochodzić.

    Oczywiście. Gołym okiem widać, że to ordynarna próba wymuszenia.
    Niestety - bardzo mile widziana przez prokuratury bo sądy skazują
    delikwentów jak leci. :(

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 6. Data: 2008-12-15 22:30:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Lapus napisał:
    > Chodziło o przedawnienie. Dług z 2001 roku, bank przekazał sprawę do sądu
    > cywilnego w 2008.

    Ciekawe.

    > Chbya pko

    Jeżeli PKO BP to już po Tobie. :)

    > Bank twierdzi, że wyłudziłem te pieniądze z konta, natomiast ja wiem ze

    Powinien więc był od razu złożyć doniesienie o przestępstwie, a nie iść
    drogą cywilną, a gdy ta się nie powiodła to pajacować z

> [...]
    > sprawdzałem saldo czy mogę wypłacić). Teraz twierdzą, że to oszustow

    A dokonywałeś jakiś spłat?
    Czy też tylko brałeś kasę i nic nie spłacałeś?
    Jeśli dokonywałeś to masz szansę, jeśli nie to jest po Tobie.

    Mam nadzieję, że Ci się uda wywinąć z tego oskarżenia i że nie odpuścisz
    gnojom z banku. Bo jeśli nie poniosą konsekwencji to zgwałcą następnego :(

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 7. Data: 2008-12-15 22:31:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście. Gołym okiem widać, że to ordynarna próba wymuszenia.
    > Niestety - bardzo mile widziana przez prokuratury bo sądy skazują

    Widocznie z innymi sądami mamy do czynienia, choć to jeden kraj.

  • 8. Data: 2008-12-15 22:56:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Widocznie z innymi sądami mamy do czynienia, choć to jeden kraj.

    Możliwe.
    Ja wiem tylko, że we Wrocławiu jak oskarża PKO BP to zakończenie sprawy
    jest jasne.
    Takoż w Warszawie jak pozew wnosi Orange lub Polkomtel to zakończenie
    sprawy jest jasne choćby nie wiem co, przez co okradają ludzi na
    dziesiątki tysięcy złotych i masowo. :)

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 9. Data: 2008-12-15 22:58:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

> [...]
    > Takoż w Warszawie jak pozew wnosi Orange lub Polkomtel to zakończenie
    > sprawy jest jasne choćby nie wiem co, przez co okradają ludzi na

    A te polkomtele, czy orangi, to chodzi o sprawy karne, czy cywilne?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-12-15 23:02:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > A te polkomtele, czy orangi, to chodzi o sprawy karne, czy cywilne?

    Gospodarcze i cywilne. Same sądy nie mogą się zdecydować jakie ;)

    PKO BP - karne.

    --

    pozdrawiam
    Arek