  • 1. Data: 2002-09-28 19:06:11
    Temat: Oszustwa na aukcjach.
    Od: "DArek" <c...@w...org.pl>

    Witam,

    Kolejny raz padlem ofiara oszustwa na aukcji internetowej. Nie dostalem tego
    co chcialem a ponadto to co dostalem bylo uszkodzone. Sprobowalem porozumiec
    sie z gosciem ktory mi to sprzedal ale nie raczy sie odezwac. Postanowilem
    tym razem nie popuscic i jakos wyegzekwowac swoje pieniadze. Zamierzam
    zglosic ten fakt na policje, nawet jesli nie odzyskam pelnej sumy (lub
    zupelnie nic) to moze jakos uprzyksze zycie oszustowi. Teraz mam pytanie::
    czy jest jakas minimalna kwota od ktorej policja zajmuje sie takimi sprawami
    czy powinni zajac sie sprawa niezaleznie od kwoty? Drugie pytanie: gdzie
    udac sie aby zlozyc zawiadomienie - kazda komenda policji powinna zajac sie
    ta sprawa, czy moze trzeba szukac jakiegos specjalnego wydzialu, czy moze
    wogole nie zglasza sie takich spraw na komendzie, jesli nie tam to gdzie?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2002-09-29 07:05:59
    Temat: Re: Oszustwa na aukcjach.
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "DArek" <c...@w...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wogole nie zglasza sie takich spraw na komendzie, jesli nie tam to gdzie?

    Zaistnienie przestępstwa z art. 286 § 1 kk nie zależy od wartości
    przedmiotu przestępstwa.
    Zawiadomienie o przestępstwie możesz złożyć w każdej jednostce
    policji lub prokuratury, o ile uznają się za organ niewłaściwy terytorialnie
    do prowadzenia dochodzenia - przekażą sprawę do właściwej jednostki.