  • 1. Data: 2002-09-28 18:29:40
    Temat: Wypadki i prawo karne
    Od: ian <i...@o...pl.NOSPAM>

    Witam,

    Mam teoretyczne (na szczescie) pytanie w sprawie wymiaru kary w takim
    przypadku:

    Z druga osoba wchodzimy nielegalnie na teren powiedzmy elektrowni,
    wspinamy sie na 50m masz wysokiego napiecia i organizujemy sobie
    zjazdy na linach. Ja jestem odpowiedzialny za zalozenie liny (poza tym
    jako jedyny z zespolu posiadam doswiadczenie wspinaczkowe). Pierwsza
    zjezdza jednak druga osoba i z przyczyny zmeczenia materialu,
    niemozliwego do wykrycia uszkodzenia lina peka i po 40m locie ta osoba
    niestety ginie. Jak w takim wypadku dziala prawo ? (nielegalny zjazd
    wiem, ale czy jest to nieumyslne spowodowanie smierci ? wykrycie
    usterki liny nie jest czasem mozliwe a druga osoba, pelnoletnia,
    wiedziala co robi). Czy za cos takiego laduje sie w kryminale ? :)
    (tzn. czy lepiej odrazu skoczyc z petelka na szyi z tego kawalka,
    ktory zostal)...

    Mowie tu jedynie o prawnym aspekcie takiej sytuacji, bo poczucie winy
    pewnie towarzyszy do konca zycia.

    ---
    Dodam, ze pytanie powstalo podczas dyskusji w gronie znajomych, na
    szczescie nie bylo takiej sytuacji i, oby, nie bedzie.

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
    ian