    From: "Rafał" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oszukano mi rodzica - SMSy premium
    Date: Fri, 18 Sep 2009 14:17:31 +0000 (UTC)

    Hej

    Mam problem: oszukano mi rodzica :(
    Naciagnieto go na wyslanie pieciu (!!!) smsow premium za 19 zl netto/sztuka :/

    Tata, na swoj nr telefonu otrzymal smsa o tresci:

    "Wiadomosc z internetowej bramki sms od plusa. Od teraz rozmowy tansze o 25%.
    Aby aktywowac promocje wysij wiadomosc o tresci Gokdmfxn na nr: 91977. Koszt
    1.22 pln"

    Oczywiscie to oszusto, nadawca nie jest plus (a internetowa bramka, wiec
    wyslac mogl kazdy), zadnej "promocji" nie ma, a koszt smsa to 19 zl netto,
    czyli 23,18 zł brutto.
    Dzisiaj jak zobaczylem rachunek to mnie normalnie krew zalala - jak sie na cos
    takiego mozna nabrac :/ ehhhh

    Co z tym teraz zrobic?

    Pierwszy problem jest taki: Tata w tej chwili przebywa za granica, telefon
    abonamentowy w plusie zarejestrowany jest na niego (ja mam upowaznienie do
    wszystkich zmian itd).

    W chwili wysylania tych smsow premium byl w Polsce (wiec nie sa to smsy
    premium w roamingu).

    Opcje dzialania wg mnie sa trzy:

    1. Reklamacja u operatora (plus gsm) - tylko pytanie czy to cos da?

    2. Reklamacja w firmie obslugujacej te smsy. Jak ustalilem nr 91977 nalezy do
    firmy MNI Premium S.A.

    3. Zawiadomienie do prokuratury - takie cos (wprowadzenie w blad w celu
    uzyskania korzysci majatkowej) jest chyba karalne? Moze tutaj ktos mi pomoc?
    Czy ja, jako osoba trzecia w tej sprawie, moge ewentualnie takie zawiadomienie
    zlozyc? Tata wraca do Polski dopiero za ok 2 miesiace :( A przy tego typu
    oszustwie liczy sie chyba czas - im szybciej tym lepiej...

    Prosze o jakies porady :)