  • 1. Data: 2004-01-16 14:55:03
    Temat: Oprogramowanie w Firmie Jak zabezpieczyć się ....
    Od: "oleander" <o...@n...neostrada.pl>

    przed konsekwencjami instalowanie lewego
    oprogramowania w firmie przez pracowników ???
    W firmie nie ma super tajnych danych, a ja też nie preferuje restrykcyjengo
    modelu używania komputerów przez użytkowników.
    Uważam że Internet i komputer po to jest żeby z niego korzystać, a jak ktoś
    sobie chce pooglądać panienki, a robi co doniego należy jego sprawa
    jest dorosły.
    Niepokoi mnie za to sprawa instalowania sobie softu przez pracowników,
    nie chce wprowadzać kontroli PC-etów.
    Jakie prawne instrumenty można użyć aby każdy pracownik
    był odpowiedzialny za to co robi ze swoją maszyną czy wystarczy
    zawrzeć to w regulaminie(pracy a może oddzielnym korzystania z komputera),
    a może w umowie o prace czy odzielnej umowie korzystania z komputera
    lub jakimś oświadczeniu składanym przez pracownika.

    Niezależy mi już na tym że mi potencjalnie skonfiskują maszyny "użyte do
    popełnienia
    przestępstwa" jako dowód w sprawie ale na tym aby dalsza procedura prawna
    była skierowana na pracownika a nie firmę.

    Pozdrawiam
    Aleksander

  • 2. Data: 2004-01-16 15:11:20
    Temat: Re: Oprogramowanie w Firmie Jak zabezpieczyć się ....
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/16/2004 3:55 PM, oleander wrote:
    > przed konsekwencjami instalowanie lewego
    > oprogramowania w firmie przez pracowników ???

    Masz kilka możliwości:
    - mówisz pacjentowi, że jak coś zainstaluje poza tym, co ma, to go....
    - tak konfigurujesz system, żeby robił tylko to co chcesz, np. pacjent
    może tylko tworzyć pliki, nie może kopiować, kasować, nie może nic
    instalować.
    - dajesz do podpisania oświadczenie/regulamin korzystania/coś_tam, że
    otrzymuje komputer z oprogramowaniem niezbędnym do pracy, a instalowanie
    innych programów wymaga pisemnej zgody przełożonego, a bez tej zgody
    stanowi ciężkie naruszenie obowiązków służbowych i będzie przyczyną
    rozwiązania umowy o pracę ze skutkiem natychmiastowym.

    Jeżeli nie będziesz twardy, to niedługo pożałujesz - będziesz miał na
    komuterach gg, tlen, inne, wirusy, dialery, zapchane łącze i zawalone dyski.
    Następny etap to kopiowanie danych strategicznych.

    PZdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-01-16 20:37:59
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "oleander" kemenangan <16 sty 2004> menyalin :

    > Niepokoi mnie za to sprawa instalowania sobie softu przez pracowników,
    > nie chce wprowadzać kontroli PC-etów.

    a kto Ci karze, nadaj im po prostu odpowiednie uprawnienia userow

  • 4. Data: 2004-01-18 20:38:19
    Od: "oleander" <o...@n...neostrada.pl>

    > a kto Ci karze, nadaj im po prostu odpowiednie uprawnienia userow
    Szczególnie w W95 i W98. Dzięki za rade .
    A pytanie jest do prawników a nie informatyków więc proszę o nieudzielanie
    mi informacji jak zabezpieczyć W9x albo postawić wszystko na Linuxsie.

  • 5. Data: 2004-01-18 20:44:39
    Od: "oleander" <o...@n...neostrada.pl>

    > - mówisz pacjentowi, że jak coś zainstaluje poza tym, co ma, to go....
    Mogę pogadać.

    > - tak konfigurujesz system, żeby robił tylko to co chcesz, np. pacjent
    > może tylko tworzyć pliki, nie może kopiować, kasować, nie może nic
    > instalować.
    Odpada W9x.
    > - dajesz do podpisania oświadczenie/regulamin korzystania/coś_tam, że
    > rozwiązania umowy o pracę ze skutkiem natychmiastowym.
    Napisać na papierze możemy (nawet że traci duszę )
    jak mnie to zabezpiecza przed konsekwencjami prawnymi.???

> [...]
    dyski.
    > Następny etap to kopiowanie danych strategicznych.
    Wszystko co wymieniłeś już jest poza danymi strategicznymi.
    I mnie to mało interesuje póki te wirusy tleny i inne g,,,, są darmowe.

  • 6. Data: 2004-01-20 20:42:21
    Od: "Jarek [sQrczak] Skorski" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "oleander" <o...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:buer0r$l5u$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Szczególnie w W95 i W98. Dzięki za rade .
    > A pytanie jest do prawników a nie informatyków więc proszę o
    > nieudzielanie mi informacji jak zabezpieczyć W9x albo postawić
    > wszystko na Linuxsie.

    hmm
    a to na win 9x nie mozna przypisac uprawnien userom ???

    genialne

    założ google i wpisz poledit

  • 7. Data: 2004-01-21 18:35:06
    Od: "szwaczu" <s...@p...onet.pl>

    > Napisać na papierze możemy (nawet że traci duszę )
    > jak mnie to zabezpiecza przed konsekwencjami prawnymi.???

    Prawnikiem nie jestem, ale musiało by być na prawdę dużo tego pirackiego softu
    żebyś poszedł siedzieć ;) A ewentualne grzywny możesz potrącać z pensji
    pracownika ;)
    Napisz po prostu w tej umowie, że instalowanie pirackiego softu grozi wywaleniem
    z roboty. Nie wydaje mi się żeby ktoś odważył się na takie ryzyko.

    > dyski.
    > Wszystko co wymieniłeś już jest poza danymi strategicznymi.
    > I mnie to mało interesuje póki te wirusy tleny i inne g,,,, są darmowe.

    No to dopisz w tej umowie jeszcze że programy na licencji open source i freeware
    są dozwolone.

  • 8. Data: 2004-01-21 20:24:21
    Od: "oleander" <o...@n...neostrada.pl>

    > hmm
    > a to na win 9x nie mozna przypisac uprawnien userom ???
    >
    > genialne
    >
    > założ google i wpisz poledit
    Ty geniuszu to firma informatyczna w której pracują informatycy. :)))))))
    Chcesz spróbować z poledit ?? zapraszam ??
    Jeżeli nie uporam się z tym sam w 15 min. masz u mnie kratę browara
    jeżeli poniżej 10 to ja mam u Ciebie.

    Ps.
    Dla utrudnienia mozemy bez stacji dyskietek i
    ze skasowanym regeditem.

  • 9. Data: 2004-01-21 22:34:42
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "oleander" kemenangan <21 sty 2004> menyalin :

    > Ty geniuszu to firma informatyczna w której pracują informatycy. :)))))))

    Hehehehe, dobra to z innej beczki. Zbierasz wszystkich w pokoju i przedstawiasz im
    pana "Przemka", ktory
    wyciska 180kg, i w martwym ciagu robi 200kg i mowisz im tak : Nie bede wam mowil,
    czego wam nie
    wolno, macie robic tak, zeby mnie nie .... zdenerwowac a jak sie komus nie uda to pan
    Przemek pokaze
    mu gdzie popelnil blad. Uwierz mi, ze niezaleznie od tego jak dobrzy sa w stukaniu w
    klawiature to beda
    mieli na baaardzo "czujnej" uwadze Twoje zalecenia co do instalacji oprogramowania.
    Jak to powiadaja:
    "wyzej tylka nie podskoczysz" :)

    --
    huski