  • 1. Data: 2006-05-29 12:31:03
    Temat: Oporny operator TK
    Od: "Roman Moskal" <n...@s...pl>

    Witam serdecznie grupowiczow

    Od 4 lat jestem klientem jednej z telewizji kablowych, oprocz tego korzystam
    z ich internetu. Place dosc sporo miesiecznie a, naturalnie, chcialbym
    placic mniej - dodam, ze place na bierzaco. Od dluzszego czasu jest
    promocja, dzieki ktorej nowi abonenci moga miec taki sam pakiet (czyli tk +
    net) za mniej niz polowe tego, co ja teraz place.

    Poszedlem wiec do BOKu ale okazalo sie, ze powyzsza oferta jest tylko dla
    nowych klientow. Malo tego, rozwiazujac umowe i chcac podpisac nowa, na duzo
    lepszych warunkach, moge to zrobic dopiero po okresie 3 miesiecy (wczesniej
    nie beda chcieli). Co wiecej, takiej umowy przed uplywem tych 3 miesiecy nie
    bedzie mogl podpisac nikt z rodziny - kto mieszka pod tym samym adresem.

    Pomijam jakies aspekty moralne takiego dziala (wydusic jak najwiecej ze
    starych klientow ktorzy nie maja innej mozliwosci korzystania z kablowki i
    netu a zwabic nowych), czy takie dzialania jest dozwolone? Tzn takie, ze po
    rozwiazaniu umowy przez 3 miesiace nikt z danego mieszkania nie moze
    podpisac nowej umowy? Czy to nie jest tak jak w sklepie - ze jesli na polce
    jest towar, to sprzedawca nie moze nie chciec go sprzedac?

    Umowa jest na czas nieokreslony, 2-letni okres karencji juz sie skoczyl i w
    tej chwili bez zadnych konsekwencji mozna ja rozwiac z miesiecznym
    wypowiedzeniem.
    Pozdrawiam
    RM

  • 2. Data: 2006-05-29 12:45:42
    Temat: Re: Oporny operator TK
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Roman Moskal porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > (...) Czy to nie jest tak jak w sklepie - ze jesli na polce
    > jest towar, to sprzedawca nie moze nie chciec go sprzedac?
    Zauwaz jedna rzecz - sprzedawca nie blokuje Ci mozliwosci rozwiazania
    umowy i podpisania nastepnego dnia kolejnej. Blokuje Ci tylko mozliwosc
    skorzystania z promocji - a to wolno mu zrobic jak najbardziej. Czyli -
    chcesz zakupic usluge na zwyklych warunkach - spoko, nie ma zadnych
    haczykow. Chcesz zakupic usluge w promocji - musisz spelnic wymagania
    uslugodawcy. Zauwaz ze podobnie jest np z telefonami komorkowymi -
    chcesz kupic super telefon za 1zl - musisz podpisac umowe na 2 lata i
    zobowiazac sie do placenia wysokiego abonamentu.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-05-29 12:55:54
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > chcesz kupic super telefon za 1zl - musisz podpisac umowe na 2 lata i
    > zobowiazac sie do placenia wysokiego abonamentu.

    No dobra, ale jesli chce podpisac umowe osoba nowa? Owszem - mieszkajaca
    pod tym samym adresem co osoba poprzednia, ale co to ma do rzeczy?

    Jacek

  • 4. Data: 2006-05-29 13:09:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik castrol napisał:

    > No dobra, ale jesli chce podpisac umowe osoba nowa? Owszem - mieszkajaca
    > pod tym samym adresem co osoba poprzednia, ale co to ma do rzeczy?

    Trzeba by obejrzeć te "warunki promocji".

    M.

  • 5. Data: 2006-05-29 13:18:00
    Od: Art <s...@w...com>

    > No dobra, ale jesli chce podpisac umowe osoba nowa? Owszem - mieszkajaca
    > pod tym samym adresem co osoba poprzednia, ale co to ma do rzeczy?

    U mnie bez problemu handlowcy podpisują takie umowy. Sytuacja jak u ciebie.
    Oni idą na ilość. Jedna umowa na mnie, następna na żonę i karuzela się kręci.
    Art

  • 6. Data: 2006-05-29 13:30:47
    Od: "Roman Moskal" <n...@s...pl>

> [...]
    > chcesz zakupic usluge na zwyklych warunkach - spoko, nie ma zadnych
    > haczykow. Chcesz zakupic usluge w promocji - musisz spelnic wymagania

    No wlasnie, czy moze tak zrobic, nawet jesli chodzi o promocje? Czy to
    znaczy, ze jak zapisza sobie, ze nie podpisujac umow z ludzmi w zielonych
    krawatach, to bedzie zgodne z prawem? Dalej widze analogie ze sklepem i tym,
    ze sprzedawca nie moze odmowic sprzedazy towaru (pomijam alkohole, papierosy
    itd).

    >Zauwaz ze podobnie jest np z telefonami komorkowymi -
    > chcesz kupic super telefon za 1zl - musisz podpisac umowe na 2 lata i
    > zobowiazac sie do placenia wysokiego abonamentu.

    Tutaj sytuacja jest troszeczke inna. Podobnie byloby wtedy, gdyby skonczyla
    Ci sie umowa na 2 lata, nagle rachunki wzroslyby o 100% a Ty masz do wyboru
    albo tkwic a tym dalej, albo rozwiazac umowe i do widzenia. A jak juz
    rozwiazesz umowe to przez 3 miesiace nie mozesz podpisac nowej - Ty, ich
    staly klient, ktory przez 2 lata placil regularnie podczas, gdy czlowiek
    prosto z ulicy podpisuje od reki taka umowe i placi 1/3 tego, co Ty do tej
    pory.

    Moja karencja skonczyla sie juz 2 lata temu i w tej chwili w kazdym momencie
    moge rozwiazac praktycznie od reki umowe. Tylko dlaczego nie moge podpisac
    nowej?
    Pozdrawiam
    RM

  • 7. Data: 2006-05-29 13:32:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Moskal napisał(a):

    > Moja karencja skonczyla sie juz 2 lata temu i w tej chwili w kazdym momencie
    > moge rozwiazac praktycznie od reki umowe. Tylko dlaczego nie moge podpisac
    > nowej?

    Przecież możesz, tylko nie na warunkach promocji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 8. Data: 2006-05-29 13:59:07
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e5et21$h8s$1@news.onet.pl>, "Roman Moskal" <n...@s...pl>
    wrote:

    > No wlasnie, czy moze tak zrobic, nawet jesli chodzi o promocje?

    _Tylko_ jeśli chodzi o promocje.

    > Czy to
    > znaczy, ze jak zapisza sobie, ze nie podpisujac umow z ludzmi w zielonych
    > krawatach, to bedzie zgodne z prawem?

    Promocyjnych tak. Zwykłych nie.

    > Dalej widze analogie ze sklepem i tym,
    > ze sprzedawca nie moze odmowic sprzedazy towaru (pomijam alkohole, papierosy
    > itd).

    Ale może np. odmówić udzielenia rabatu wszystkim, którzy nie urodzili
    się 29 maja.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 9. Data: 2006-05-29 14:23:27
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

> [...]
    > ze sprzedawca nie moze odmowic sprzedazy towaru (pomijam alkohole, papierosy
    Kurcze... wchodzisz do sklepu, chcesz kupic np czekolade. Czekolada
    kosztuje 2zl. Ale jesli pokazesz rachunek za paste do zebow, to ta
    czekolade mozesz kupic za 1.5zl. Podaj mi w ktorym momencie sprzedawca
    odmawia Ci sprzedazy towaru? IHMO sprzedawca odmawia Ci sprzedazy towaru
    po promocyjnej cenie, jesli nie spelnisz jego warunkow promocji
    (podobnie teraz jest w jakis sklepach promocja - jesli placisz karta
    visa, upust 15%)
    > Moja karencja skonczyla sie juz 2 lata temu i w tej chwili w kazdym momencie
    > moge rozwiazac praktycznie od reki umowe. Tylko dlaczego nie moge podpisac
    > nowej?
    Ile razy mam powtarzac? Mozesz podpisac nowa, *na warunkach ogolnych*.
    Jesli chcesz na warunkach promocyjnych - musisz sie na nie zgodzic.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 10. Data: 2006-05-29 17:44:48
    Od: ELCO <e...@p...onet.pl>

    Roman Moskal napisał(a):
    > Witam serdecznie grupowiczow
    ... ciach.

    > Umowa jest na czas nieokreslony, 2-letni okres karencji juz sie skoczyl i w
    > tej chwili bez zadnych konsekwencji mozna ja rozwiac z miesiecznym
> [...]

    Rozumiem ze mowisz o slynnej multimedia polska :)
    Mialem ten sam problem co Ty. Ale rozwiazalem umowe,
    przyszli - odlaczyli mi internet oraz kablowke.
    Za kilka dni podlaczylem sobie z powrotem ta kablowke
    i internet. Wiem ze to nielegalne, ale jak oni tak - to
    ich tak. Mialem przeczekac 3 miesiace, ale jakos tak zlecialo
    pol roku. W tym czasie odlaczali mnie jeszcze 2 razy.
    Potem podpisalem umowe na warunkach promocyjnych. Byly
    jeszcze klocki, bo nie chcieli dac na tych promocyjnych - ale odwolalem
    sie wyzej, do dyrektora regionu, czy jakos tak.
    Tak samo jest problem ze jesli chcesz internet to musisz wziac pelen
    pakiet telewizyjny. Nie mozna w ograniczonym. Zlodzieje i tyle.
    Podpowiem Ci jeszcze tyle ze jesli do tej pory miales duzy pakiet to
    mozesz go zatrzymac, majac mniejszy. Otoz. Podpisalem umowe na pakiet
    probny 2 megabity (internet), na 3 miesiace. Potem zmienilem na pakiet 1
    megabit. I taka oplate place. Modem od multimedia podlaczlem pod UPS-a i
    dopoki go nie wylaczysz (zrestartujesz) masz ustawienia 2-megabity.
    Mam znajomego technika z ich firmy, i no mi to podpowiedzial :D
    Wierz mi ze dziala - pozdrawiam!