  • 1. Data: 2008-07-26 14:48:40
    Temat: Opłacenie studiów przez firme
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Witam

    Moja firma bedzie mi opłacać studia podyplomowe - jednakże oczywiście
    sporządzona zostanie na ten temat umowa - cyrograf.

    Czy macie doświadczenia w tej materii, jakies wzory umów, czego unikać,
    kruczki, haczyki, co wynegocjować itp?

    Sebastian

  • 2. Data: 2008-07-26 15:34:45
    Temat: Re: Opłacenie studiów przez firme
    Od: PawelM <p...@o...pl>

> [...]
    > sporządzona zostanie na ten temat umowa - cyrograf.
    >
    > Czy macie doświadczenia w tej materii, jakies wzory umów, czego unikać,
    ...ciekawe co to za firma, ktora potrzebuje pracownikow nie umiejacych
    czytac ze zrozumieniem ...

  • 3. Data: 2008-07-26 15:45:15
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PawelM" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    ...ciekawe co to za firma, ktora potrzebuje pracownikow nie umiejacych
    czytac ze zrozumieniem ...

    Proste - państwowa.

    A.

  • 4. Data: 2008-07-26 16:12:07
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    uwielbiam nic nie wnoszące odpowiedzi.............

    idź kolego na piwo jak Ci sie nudzisz a nie smucisz na wątku który
    założyłem. jakbym chciał czytać bzdury to bym sobie Fakty kupił........

    a czytać ze zrozumieniem chyba Ty nie potrafisz, bo wogóle nie zakumałeś
    idei tego wątku.......

    Sebastian

  • 5. Data: 2008-07-26 16:39:41
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Czy macie doświadczenia w tej materii, jakies wzory umów, czego unikać,
    > kruczki, haczyki, co wynegocjować itp?

    np. wojskowa akademia techniczna (WAT), sponsoruje studia swoim studentom,
    ale warunek mają taki że potem muszą dla wojska pracować, albo zwrócić
    koszty studiów, więc może być tak że w umowie będzie że jak nie będziesz po
    studiach chciał pracować dla firmy (powiedzmy że za jakieś zaniżone
    pieniądze), to będziesz musiał zwrócić jej koszta studiów (pewnie jakieś
    zawyżone), ale firma nie poczuje się do opłacenia ci pracy włożonej w te
    studia:O( o i tyle:O)

  • 6. Data: 2008-07-26 17:38:15
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 26 Jul 2008 18:12:07 +0200, basti78 napisał(a):

    > uwielbiam nic nie wnoszące odpowiedzi.............

    Sam też nic konkretnego nie napisałeś.

    Finansowanie studiów będzie się wiązać z umową, która zapewne zwiąże Cię z
    firmą na dłużej - dlatego musisz rozważyć czy na pewno tego chcesz i jakie
    masz plany na przyszłość. Żeby się potem nie okazało, że pracujesz w
    przeciętnej atmosferze, na nierozwojowym stanowisku i za
    niesatysfakcjonującą płacę przywiązany do krzesełka przy pomocy umowy,
    którą podpiszesz.

    Oczywiście bardzo możliwe, że umowa jest w porządku, ale szczegółów nam nie
    przedstawiłeś. Osobiście bym jednak kombinował, żeby choćby i kredyt wziąć
    i uczyć się samodzielnie jeśli chcę, a w pracy negocjować wyższą stawkę po
    nabyciu nowych umiejętności. No chyba, że w Google pracujesz ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2008-07-26 17:57:22
    Od: Michał Trych <gg:2200099@nomail.pl>

> [...]
    > sporządzona zostanie na ten temat umowa - cyrograf.
    >
    > Czy macie doświadczenia w tej materii, jakies wzory umów, czego unikać,

    Co wynegocjowac - jak najkrotszy czas przywiazania z firma:)
    druga sprawa - jesli cyrograf CIe bedzie wiazac i ew kosztem zerwania jest
    zwrot kosztow studiow - to sie zastanow, bo jesli studia CI sie ogolnie
    przydadza np w przypadku zmiany pracy, to poprostu za nie zaplacisz i tyle,
    najwyzej wezmiesz kredyt. zastanow sie jesli ma CIe to wiazac z jakimis
    innymi obciazeniami finansowymi,
    pozdrawiam
    Michał Trych

  • 8. Data: 2008-07-26 19:25:19
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    konkrety

    - chodziło mi o przyklady umow najchetniej - dla porownania - swojej jeszcze
    nie widzialem, wiem jakie są zasady takich umów, chodziło mi bardziej o
    knkretne zapisy z jakimi spotykały się osoby takowe umowy podpisujące. zdaje
    sobie sprawe ze swoje odpracować bede musiał, złudzeń nie mam.

    - firma mnie awansuje i jako bonus daje również szkołę - dosc kosztowną -
    stąd nie usmiecha mi się opłacanie tego we własnym zakresie. studia jak
    najbardziej przydadzą się w pracy. raczej nie bede szukał pracy, ale wiadomo
    jak jest - atmosfera sie moze zepsuc, szef zmienic, srodowisko popsuc, moze
    sie pojawic oferta zycia itepe.

    Sebastian

  • 9. Data: 2008-07-26 19:29:17
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    P.S.

    moze jeszcze inaczej - jak to jest w innych firmach

    czy są jakieś zwyczaje np. przeliczania kosztu szkoły na ilosc stawek
    miesięcznych zarobków, a co tym samym miesięcy do odpracowania aby zzerować
    dług

    chodzi o oczywiste również zwolnienie bez zwrotu kosztów w przypadku np
    rażącego zaniedbania ze strony pracodawcy, itpe itde etc

    jak ułożyć odpowiednie zapisy aby być jak najbardziej krytym, jak najmniej
    ryzykować

    i nie obrazajcie sie - naprawde nie zalezy mi na odpowiedziach dla
    zapchania czasu, ale o konkretnej wiedzy.

    Sebastian

  • 10. Data: 2008-07-26 21:27:00
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 26 Jul 2008 21:29:17 +0200, basti78 napisał(a):

    > i nie obrazajcie sie - naprawde nie zalezy mi na odpowiedziach dla
    > zapchania czasu, ale o konkretnej wiedzy.

    Jak Cię interesują konkrety, to zamiast sobie dywagować na grupie, po
    prostu weź umowę przeczytaj na spokojnie i oceń samodzielnie opłacalność
    przyjmowania jej warunków. Tyle!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net