  • 81. Data: 2005-12-25 16:18:51
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Padre wrote:

    > Na przykład ten, zawarty w Dz. U. Nr 220, poz. 2181
    > http://sipdata-abc.lex.pl/dane/dzienniki/03/d03l81/z
    al2_5.pdf

    Dz.U. 2003 nr. 220 poz. 2181 zawiera tylko "Rozporządzenie Ministra
    infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków
    technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń
    bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach".

    Nie ma tam zapisów, na które się powołujesz.

  • 82. Data: 2005-12-25 16:20:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    AB wrote:

    > Zdecydowanie: Nie!

    Tak.

    > Wszystko zależy od położenia obu znaków względem siebie, z uwagi na to, że

    Nie.

    > znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu
    > stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych. Moim zdaniem obrona

    > może polegać tylko na tym, że sznur tirów ci zasłonił pionowe oznaczenie, bo
    > inaczej to kiepsko to widzę.

    Sznur niewidzialnych TIRów zapewnie. Pamiętaj, że za wprowadzanie w błąd
    wymiaru sprawiedliwości (o ile nie jest się np. oskarżonym o sprawę
    karną) grozi odsiadka.

  • 83. Data: 2005-12-25 16:21:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Dz.U. 220? Pozycja 2181? Rok 2003? To, na co powołuej się imć Padre?
    >
    > Sorry, Winnetou, ale tam punkt 5 zawiera tylko możliwość stosowania
    > urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wyprodukowanych przed dniej
    > wejścia rozporządzenia tylko do 30 czerwca 2004.

    czy ktoś kazał szukać punktu 5 w §2?

    > Źródło twoich rewelacji poproszę.

    załącznik 2 do rozporządzenia, a punkty jak wyżej

    KG

  • 84. Data: 2005-12-25 16:22:03
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    > (możliwość poślizgu) i bezprawność.
    > To NIE SĄ znaki poziome.

    a to:
    http://eduseek.interklasa.pl/multimedia/znaki/znakid
    rogowe/znaki/ustawa.htm
    par. 94, pkt. 2

    -al

  • 85. Data: 2005-12-25 16:24:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    neelix wrote:

    > Jassne. Co do tego, co napisałem wcześniej już chyba nie masz zastrzeżeń ?

    Mam. Powołujesz sie na niejasne źródła. Ostatnie rozporządzenie
    definiujące znaki i sygnały dorgowe to "Rozporządzenie Ministrów
    Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca
    2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych." (Dz.U. 2002 nr 170 poz.
    1393)

  • 86. Data: 2005-12-25 16:26:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Na tym, że oznakowanie poziome (choć jak słusznie zauważył SQL
    > nieprzewidziane rozporządzeniem) wprowadziło go w błąd sugerując, iż
    > ograniczono prędkość do 70 km/h, a nie 50 km/h.

    to ma być błąd co do prawa? nieświadomość tego, że czyn (niezastosowanie
    się do znaku) jest zagrożony karą? nie bardzo chyba...
    błąd co do znamion raczej... ewentualnie wyłączenie winy...

    KG

  • 87. Data: 2005-12-25 16:26:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:43aec648@news.home.net.pl...

> [...]
    > urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wyprodukowanych przed dniej
    > wejścia rozporządzenia tylko do 30 czerwca 2004.

    Tenże Dz.U. właśnie mówi o znakach na jezdni: ostrzegawczych i zakazu z
    przykładami, więc to co napisałeś nie ma zastosowania. Znaki rozmieszczane
    są zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Nie kombinuj.

  • 88. Data: 2005-12-25 16:28:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > załącznik 2 do rozporządzenia, a punkty jak wyżej

    Hmm... No dobra, a gdzie ten załącznik na stronie sejmowej? Bo ze strony
    lexa ja tego ciągnąc nie będę - bydle ma kilkanaście MB a tutaj chwilowo
    pracuję na GPRS.

  • 89. Data: 2005-12-25 16:28:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > K*.*wa... Celowo nie czytasz w całości przepisów _i_ wątków, czy ogólnie
    > masz problemy z czytaniem?
    >
    > Par. 58 dokładnie określa, jak mogą wyglądać znaki poziomie, a par.2
    > ust.6, który cytujesz, odności się np. do p-15 i p-16.

    Powtarzasz się jak małpa bez żadnej logiki.

    Gdyby rozporządzenie wymieniało wszystkie znaki poziome, to po jaką
    cholerę zdanie o możliwości powtórzenia znaków pionowych jako poziome.
    Jest zupełnie niepotrzebne, bo wszystkie znaki poziome przecież byłyby
    wyrażnie wymienione.

    Po za tym wymień mi, które z istniejących znaków pionowych powtarzają
    się (dokładnie jako kopia, ten sam kształ, te same kolory, bo tylkko to
    jest powtórzeniem znaku) w znakach poziomych. Żadne.
    No to co w takim razie jest do powtarzania? Nic.

    Paragrach o powtórzeniach został dodany celowo, aby uniknąć wymieniania
    jeszcze raz tych samych znaków w paragrafie o znakach poziomych.

    Daje on możliwość namalowania każdego znaku pionowego na jezdni, z takim
    ograniczeniem, że musi tam również stać znak pionowy.

    Zrobiono to celowo, a stosuje się go w miejscach, gdzie wiele pasów
    ruchu w jednym kierunku może spowodować, że jadąc po środkowych pasie
    znaki pionowe stające po lewej, czy po prawej stronie drogi mogą być
    zasłonięte przez inne samochody.
    Wówczas znak na własnym pasie trudno przegapić.
    Również w miejscach niebezpiecznych często powtarza się ten sam znak.

    Sam sobie odpowiedz na ptanie, czy w Warszawie pracują sami idioci
    malując przy wjeździe do Warszawy ograniczenie prędkości do 50 km/h na
    wszystkich pasach.

  • 90. Data: 2005-12-25 16:30:29
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:43aec7d5@news.home.net.pl...

> [...]
    > Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca
    > 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych." (Dz.U. 2002 nr 170 poz.

    To rozporządzenie jest okrojone, widocznie na potrzeby nauczania kandydatów
    ma kierowców. Jest szersze i nowsze, o czym pisałem wcześniej. Kombinujesz.

    neelix