  • 11. Data: 2021-03-14 18:48:01
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-14 o 17:18, Andrzej Kłos pisze:

    > Co autorka miała "na myśli"?

    Skoro każe się kobietom rodzić......nawet narkomankom i alkoholiczkom,
    traktuje sie je jako prostytutki do rodzenia to jakie dziecko może ona
    urodzić? Skąd się bierze tyle kalekich dzieci?

    --
    animka

  • 12. Data: 2021-03-14 21:11:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 14.03.2021 o 02:13, J.F. pisze:

    >Gdyby pandemia spadła na nas znienacka wczoraj to przyznałbym ci
    >rację. I przypominam, że marcu właśnie tak było - kraj łącznie ze
    >służbą zdrowia zamkięty i obywatele zasadniczo popierający lokałn i
    >stosujący się do zaleceń.

    Skleroza mi doskwiera .. jakie byly te zalecenia i poparcie?

    Granice zamknieto, maseczk nie nakazano ... bo ich w kraju malo bylo.
    Szkoly zamknieto. No i galerie.

    Ze szkolami to w miare dobry pomysl, ale reszta ... nie wiem na co oni
    liczyli - ze wirus do nas nie przyjdzie, czy ze wyginie na swiecie w
    miesiac czy dwa?
    IMO - marne szanse, wiec epidemia ciagle wisiala, a przez to
    zamkniecie - za malo wirusa do nas dotarlo, marne szanse na zdobycie
    "odpornosci stadnej".

    Co prawda dawalo nam to troche czasu na przygotowania szpitali - ale
    chyba zbyt skutecznie zamknelismy, wiec staly niewykorzystane.

    Zreszta wystarczy popatrzec na liczby - 25 maja zmarlo juz 1000 osob
    od poczatku pandemii, po ponad 2 miesiacach.
    W listopadzie bylo 500 dziennie.

    Latem wirus faktycznie jakby przyhamowal, a moze ... rozwijal sie w
    ukryciu, zatakowal na jesien.

    >No ale minął rok, zudowaliśmy w chuj wielkich i drogich szpitali
    >tymczasowych (które dalej stoją puste!), wypełnionych sprzętem z

    A masz jakies dane o tym "puste" ?
    Bo cos mowia, ze pelne ...

    jesli chodzi o wroclaw - pierwsze szczepienia rejestrowano na ulice
    Rakietowa - tam jest szpital tymczasowy.
    Ale potem zmieniono na Borowska - tam jest szpital uniwersytecki.
    Czemu tak przesunieto - jestem ciekaw, szpital tymczasowy zostal
    uspiony, czy odwrotnie - za duzo chorych, czy to tylko lenistwo
    infolinii - pierwszy wyskakiwal.

    >ogromnego samolotu i od handlarza bronią i kurwa za każdym jebanym
    >razem pandemia zaskakuje rząd, ze od roku tu jest. Nie - nie kupuję
    >tego.

    Co by nie mowic - mamy juz trzecia fale.
    Po kazdej moze sie wydawac, ze to juz koniec.
    Albo, ze kolejna bedzie mniejsza.

    A jak jednak bedzie wieksza ... moze lepiej, ze mamy te szpitale.
    Nie chcialbys chyba mowic "jest pan siodmy w kolejce do respiratora"..

    No i szczepienie leci, jak nam szczepionki dostarczą, bedzie lepiej.
    Oby, bo jak widac wirus mutuje.

    A tak z innej beczki - po co zamykac granice, jesli w innych krajach
    tego wirusa podobna ilosc jak u nas ...

    IMO - trzeba bylo badania statystyczne robic i monitorowac poziom i
    wirusa w spoleczenstwie i odpornosci - ale to i tak przyszlosc bylaby
    niewiadoma.

    J.

  • 13. Data: 2021-03-14 21:20:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2021 o 21:11, J.F. pisze:

    > Skleroza mi doskwiera .. jakie byly te zalecenia i poparcie?

    Mniej więcej takie jak teraz, tylko bez maseczek i bardziej przestrzegane.

    > Granice zamknieto, maseczk nie nakazano ... bo ich w kraju malo bylo.
    > Szkoly zamknieto. No i galerie.

    I lasy zamknięto i zastanawiano się czy wydać dekret pozwalający
    zmieniać opony...

    > Ze szkolami to w miare dobry pomysl, ale reszta ... nie wiem na co oni
    > liczyli - ze wirus do nas nie przyjdzie, czy ze wyginie na swiecie w
    > miesiac czy dwa?

    Wtedy to poważnie wszyscy myśleli, żeby krzywą wypłaszczyć i kupić czas
    na przygotowania. Jak wyszło...

    > A masz jakies dane o tym "puste" ? > Bo cos mowia, ze pelne ...

    Sanatorium narodowe miało być "w każdej chwili" na 1500 osób. Widocznie
    ta chwila jeszcze nie nadeszła, bo zatrzymało się na 200. Szpital na 200
    łóżek w obliczu epidemii w 2,5 milionowej aglomeracji?

    > A jak jednak bedzie wieksza ... moze lepiej, ze mamy te szpitale.

    No właśnie nie mamy. To co miało być na 1500 osób jest na 200. Wiadomo
    zresztą dlaczego - z łóżek to można burdel zrobić. A skoro i tak nie ma
    personelu, to co za różnica czy go nie będzie w zwykłym szpistalu czy
    dedykowanym tymczasowym?

    > A tak z innej beczki - po co zamykac granice, jesli w innych krajach
    > tego wirusa podobna ilosc jak u nas ...

    A nawet mniej;)

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2021-03-14 23:12:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Mniej więcej takie jak teraz, tylko bez maseczek i bardziej
    >przestrzegane.

    Cos mi sie przypomina ... to wtedy wszystko co robilem bylo wazna
    potrzeba zycia codziennego ? :-)

    >I lasy zamknięto i zastanawiano się czy wydać dekret pozwalający
    >zmieniać opony...

    >Wtedy to poważnie wszyscy myśleli, żeby krzywą wypłaszczyć i kupić
    >czas na przygotowania. Jak wyszło...

    IMO - za bardo wyszlo.

    >Sanatorium narodowe miało być "w każdej chwili" na 1500 osób.
    >Widocznie ta chwila jeszcze nie nadeszła, bo zatrzymało się na 200.
    >Szpital na 200 łóżek w obliczu epidemii w 2,5 milionowej aglomeracji?

    W Londynie bylo 500 lozek, z opcja rozbudowy do 4000, a przyjal ... 19
    osob.
    Wiec Warszawa lepsza.

    Nie jest tak zle - na szczescie to malo szkodliwa choroba, wiec z tych
    2.5 mln tylko drobny procent bedzie potrzebowal pomocy szpitalnej.
    Jak "splaszczysz" i rozlozysz w czasie, to moze niewiele trzeba.

    >No właśnie nie mamy. To co miało być na 1500 osób jest na 200.
    >Wiadomo zresztą dlaczego - z łóżek to można burdel zrobić.

    Ale wiesz - jesli naprawde "w kazdej chwili" mozna rozbudowac ... to
    moze jest rezerwa ...

    >A skoro i tak nie ma personelu, to co za różnica czy go nie będzie w
    >zwykłym szpistalu czy dedykowanym tymczasowym?

    Teoretycznie mozna by optymalizowac ilosc pacjentow/personelu.
    OIOM w zwyklym szpitalu to troche przypadkowa wielkosc.

    A swoja droga - skad oni ten personel wzieli?
    Wydaje sie, ze lekarze czy pielegniarki to gdzies pracuja, czesto w
    2-3 miejscach ... to skad nagle jacys wolni ?

    J.

  • 15. Data: 2021-03-14 23:20:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.03.2021 o 20:30, Animka pisze:
    > Nabrałam szacunku dla marszałka Senatu

    Standardy europejskie.

  • 16. Data: 2021-03-15 06:37:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2021 o 23:12, J.F. pisze:

    > Cos mi sie przypomina ... to wtedy wszystko co robilem bylo wazna
    > potrzeba zycia codziennego ? :-)

    Jednak mniej ludzi na mieście było niż teraz. Znaczenie mniej. Pamiętasz
    dyskusję o zapierdalaniu po mieście na samochodach, bo pusto?

    > IMO - za bardo wyszlo.

    Poniekąd masz rację.

    > W Londynie bylo 500 lozek, z opcja rozbudowy do 4000, a przyjal ... 19
    > osob.
    > Wiec Warszawa lepsza.

    Zapewne mieli tam ten sam problem co u nas. Brak personelu. Co nie
    zmienia postaci rzeczy - szpitale tymczasowe dalej stoją puste, a w
    tradycyjnych odwołuje się zabiegi bo kowit.

    > Nie jest tak zle - na szczescie to malo szkodliwa choroba, wiec z tych
    > 2.5 mln tylko drobny procent bedzie potrzebowal pomocy szpitalnej.
    > Jak "splaszczysz" i rozlozysz w czasie, to moze niewiele trzeba.

    Trzeba więcej niż mamy. Już raz sprawdzaliśmy i załogi karetek wbijały
    się do szpitali z policją.

    > Ale wiesz - jesli naprawde "w kazdej chwili" mozna rozbudowac ... to
    > moze jest rezerwa ...

    No to właśnie mówię sprawdzam. Skoro jest rezerwa, to po chuj zamykać
    tradycyjne szpitale? Odpowiedź brzmi bo żadnej rezerwy nie ma, a
    szpitale były po prostu wałem.

    > Teoretycznie mozna by optymalizowac ilosc pacjentow/personelu.
    > OIOM w zwyklym szpitalu to troche przypadkowa wielkosc.

    NA tymczasowym jeszcze bardziej przypadkowa:P
    > A swoja droga - skad oni ten personel wzieli?

    No jak to skąd. Zabrali z normalnych.

    > Wydaje sie, ze lekarze czy pielegniarki to gdzies pracuja, czesto w 2-3
    > miejscach ... to skad nagle jacys wolni ?

    Nie. Dlatego szopka ze szpitalami tymczasowymi to teatrzyk. Który
    właśnie spadł z rowerka.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-03-15 07:15:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Średnia czy mediana Europy?

    -----

  • 18. Data: 2021-03-15 11:06:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jednak mniej ludzi na mieście było niż teraz. Znaczenie mniej.
    >Pamiętasz dyskusję o zapierdalaniu po mieście na samochodach, bo
    >pusto?

    To fakt, korkow takich nie bylo. Zaczely sie ... po wakacjach, czy
    nawet troche pozniej.

    Ale czy to przestrzeganie, czy strach, czy ... no jak dlugo mozna nie
    pracowac - tydzien, miesiac ?

    Gdzies na to sie nalozylo zamkniecie szkol i koniecznosc opieki na
    dzieckiem, no ale przeciez znow zamkniete.
    To moze nauczyciele teraz bardziej mlodziez absobuja ?

    Z drugiej strony - znajoma w banku pracuje, jak jej biuro zamkneli w
    marcu, tak do tej pory nie otwarli.
    Ona akurat moze swoja prace zdalnie robic, a kierownictwu sie tak
    spodobalo, ze nie wie, czy otworza, i czy przypadkiem pomieszczen juz
    nie przeznaczyli na cos innego.

    >Zapewne mieli tam ten sam problem co u nas. Brak personelu.

    Tez - ale jednak go znalezli.
    Po prostu nie bylo potrzeby na wiecej - szpitale rozbudowaly swoje
    mozliwosci, a epidemia ... na szczescie nie byla taka liczna, choc
    akurat w Londynie jedna z wiekszych.

    No i to co pisza - respiratory tam mieli, ale wiele innego szpitalnego
    sprzetu - nie.
    Wiec nadaje sie tylko dla pacjentow bez innych powiklan.
    Trzeba byc zdrowym, aby lezec na narodowym :-)

    Ale dzieki temu mozna uwolnic w szpitalu lozko dla bardziej
    potrzebujacych - jak np potrzebuje regularnych dializ ..

    >Co nie zmienia postaci rzeczy - szpitale tymczasowe dalej stoją
    >puste, a w tradycyjnych odwołuje się zabiegi bo kowit.

    >Trzeba więcej niż mamy. Już raz sprawdzaliśmy i załogi karetek
    >wbijały się do szpitali z policją.

    No to moze jednak ten Narodowy potrzebny, a szpitale powinny tam
    odsylac odpowiednich pacjentow, zamiast walczyc z policja o "brak
    miejsc".

    >No to właśnie mówię sprawdzam. Skoro jest rezerwa, to po chuj zamykać
    >tradycyjne szpitale? Odpowiedź brzmi bo żadnej rezerwy nie ma, a
    >szpitale były po prostu wałem.

    Gdzies tam jest kwestia respiratorow - nie wiem ile ich maja, ale tez
    nie wszyscy pacjenci potrzebuja.
    I tak te respiratory w ARM wydaja mi sie troche glupie ...

    >NA tymczasowym jeszcze bardziej przypadkowa:P

    Niekoniecznie, maja jednolitych pacjentow i duzo łozek - to mozna
    dobrac ilosc personelu wedle potrzeb.

    >No jak to skąd. Zabrali z normalnych.

    Ja tam cos czytalem, ze szukali i placili dobrze ...

    Gdzies tam wczesniej slyszalem, ze wojewoda wydawal nakazy pracy ...
    ale to chyba do wszystkich szpitali.

    https://portal.abczdrowie.pl/szukaja-personel-medycz
    ny-do-pracy-w-szpitalu-polowym-na-stadionie-narodowy
    m-prof-simon-trzeba-sprowadzac-lekarzy-ze-wschodu-a-
    pielegniarki-z-obozow-dla-uchodzcow

    "Od poniedziałku gotowość do pracy zgłosiło 160 osób" - poinformował w
    środę 22 października szef kancelarii premiera (KPRM) Michał
    Dworczyk."

    Jakos nie bardzo mi sie chce wierzyc, aby lekarz porzucal swoj etat,
    bo w Narodowym lepiej placą ... przez 3 miesiace.
    Moze jacys protestujacy, co wczesniej wypowiedzieli prace u siebie z
    innych przyczyn.

    "Najlepszym rozwiązaniem byłoby zachęcić do pracy lekarzy i
    pielęgniarki z prywatnych szpitali. Musieliby im zaoferować wyższe
    pensje - uważa prof. Simon."

    Nieglupie ... zakladajac, ze w prywatnych szpitalach przestoje jakies.

    Ale inni pisza, ze mozna by te prywatne szpitale wciagnac do opieki
    ... tylko trzeba by im zaplacic :-)

    Eee - ciagle sie kreci :-)

    J.

  • 19. Data: 2021-03-15 12:17:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 14 Mar 2021 02:13:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > niby tak, tylko ... pan marszalek moze niech przypomni ile za rzadow
    > PO sie czekalo na wstawienie endoprotezy.
    > I kogo interesowalo, czy pacjent cierpi katusze.

    Ale jakoś niespecjalnie się poprawiło, bo "zapeło" średni czas oczekiwania
    na gwarantowane świadczenia zdrowotne w Polsce wynosił 2.5 do 3 miesięcy, a
    pod koniec 2019 już 3.8 miesiąca.

    http://www.korektorzdrowia.pl/wp-content/uploads/bar
    ometr_whc_xii_i_2019_final.pdf
    Patrz wykres I na stronie 2.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2021-03-15 12:26:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]
    >oczekiwania
    >na gwarantowane świadczenia zdrowotne w Polsce wynosił 2.5 do 3

    Na ten sredni to bym nie patrzyl, ale moze niech pan marszalek odczyta
    jaki byl sredni czas oczekiwania na endoproteze biodra, operacje
    zacmy, czy np kamienie nerkowe.

    Choc nie mowie, ostatnio mnie obsluzyli w miare szybko ... ta, w
    miare - tydzien katuszy ...

    J.