    From: "fuzzi" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odwolanie od wezwania do zaplaty PKP
    Date: Thu, 20 Nov 2003 19:38:04 +0100

    Witam!

    18-11-2003r. wlepiono mi mandat za brak waznego biletu na przejazd,
    moim zadaniem bezpodstawnie. Wezwanie wystawił mi pracownik Z.W. "Renoma".
    Posiadam bilet imienny miesieczny o znizce 49% na pociag osobowy relacji X -
    Y i powrót. Wsiadlem na stacji Y do ostatniego wagonu pociagu pospiesznego i
    natychmiast udalem sie do pierwszego wagonu w celu nabycia biletu, badz
    dokonania doplaty do mojego miesiecznego na pociag osobowy. (Podobno nie ma
    juz doplat, ale to nie jest istotne w tej chwili). Po drodze zatrzymał mnie
    funkcjonariusz Z.W. "Renoma" w celu kontroli biletu. Okazalem mu bilet,
    ktory posiadam, czyli miesieczny na pociag osobowy i oswiadczylem, ze chce
    zrobic doplate, ewentualnie kupic bilet. Funkcjonariusz poprosil mnie o
    legitymacje szkolna, po czym, nie zwazajac na moja prosbe o zakup biletu
    badz dokonanie doplaty wypisał mi wezwanie do zaplaty. Cale zdarzenie mialo
    miejsce tuz po odjezdzie pociagu ze stacji Y (na ktorej wsiadalem), na co
    mam 2 swiadkow zdarzenia . Funkcjonariusz na wezwaniu do zaplaty napisal, ze
    zostalem ujawniony na stacji X, co jest nieprawda. W rzeczywistosci
    ujawniony zostalem ok. 3 minut po odjezdzie pociagu ze stacji Y, co rowniez
    poswiadczyc moga swiadkowie zdarzenia. Nastepnie funkcjonariusz wreczyl mi
    wezwanie do zaplaty w celu podpisania. Na moje pytanie, dlaczego na wezwaniu
    w miejscu ujawnienia widnieje stacja X, a nie Y, funkcjonariusz
    odpowiedzial, cytuje: "Moze byc 120, a nie 86zl, jak nie masz ochoty
    podpisywac". Oczywiscie podpisalem (czego nie moge sobie teraz darowac!)
    Aha na wezwaniu do zaplaty, ktore posiadam nie widnieje moj podpis, ktory
    przeciez skladalem. Prawdopodobnie widnieje na kopii(oryginale)
    funkcjonariusza.
    Mam zamiar napisac odwolanie od tego wezwania, myslicie, ze mam
    jakies szanse na pozytywne jego rozpatrzenie? Moze cos mi podpowiecie, co
    moglo by sie znalezc na tym odwolaniu. Czy sporzadzac odszielne oswiadczenia
    moich swiadkow?

    Pozdrawiam
    fuzzi