    From: Piotr Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odwołanie od decyzji ZUS. Rozprawa w sądzie.
    Date: Thu, 10 Oct 2002 19:34:19 +0000 (UTC)

    Witam.

    Mam następujący problem. Odwołuję się od decyzji ZUS uznającej
    mnie za całkowicie zdolnego do pracy. Dzisiaj otrzymałem wezwanie
    na rozprawę w Sądzie Okręgowym Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
    wraz z opinią biegłego sądowego. I tej właśnie opinii nie mogę
    zrozumieć.
    Czy ktoś zechciałby mi wyjaśnić, jak rozumieć poniższy tekst?

    "ROZPOZNANIE: Głuchota obustronna. Szum uszny obustronny. Skrzywienie
    przegrody nosa. Przewlekłe ropne zapalenie migdałków podniebiennych.

    WNIOSKI: Na podstawie badania laryngologicznego i przedstawionej
    dokumentacji stwierdzam u badanego rozpoznania jw. ze średnim ubytkiem
    słuchu wynoszącym 100%. W zakresie laryngologicznym odwołujący
    nie utracił zdolność do wykonywania jakiejkolwiek pracy zgodnie
    z poziomem posiadanych kwalifikacji. Słuch badanego jest społecznie
    niewydolny. Odwołujący utracił w znacznym stopniu zdolności do pracy
    zgodnie z poziomem posiadanych kwalifikacji. Stan zdrowia odwołującego
    od dnia ostatniego badania z dnia 02.12.1999R. jest stacjonarny,
    nie nastąpiło istotne pogorszenie ani poprawa stanu zdrowia.
    Przeciwwskazana praca w hałasie ponadnormatywnym oraz praca na wysokości."

    Zdziwiło mnie, że w opinii nie zaznaczono, czy niezdolność do pracy
    jest trwała czy okresowa, ani też kiedy powstała i do kiedy może trwać.

    Postaram się krótko opisać moją sytuację:
    - urodziłem się w styczniu 1977 roku,
    - w lipcu 1983r. (miałem 6 lat) stwierdzono u mnie głęboki obustronny
    niedosłuch,
    - w 1998r. badania wykazały dalsze, znaczne pogłebienie niedosłuchu,
    - 10.06.1994 - przyznano mi III grupę inwalidzką na stałe,
    - 27.04.1995 - otrzymałem II grupę inw. do 1998 roku,
    - 2.12.1999 - orzeczono czasową całkowitą niezdolność do pracy
    do 31.12.2001, uznano ciągłość trwania niezdolności,
    - 20.02.2002 - orzeczono całkowitą zdolność do pracy.

    Istotne mogą też być następujące fakty:
    6.02.1995-10.06.1996 pobierałem rentę inwalidzką uczniowską.
    10.06.1996-31.01.2002 pobierałem (wyższą) rentę rodzinną po ojcu.
    W tym roku zacząłem ostatni semestr zaocznych studiów inżynierskich.

    Czy mam jakieś szanse na odzyskanie renty rodzinnej, a przynajmniej
    renty uczniowskiej?
    Słyszałem, że jeśli nie polepszył mi się stan zdrowia, to renta
    uczniowska nadal mi przysługuje ze względu na prawa nabyte?
    Czy opinia biegłego sądowego jest dla mnie korzystna?

    Liczę na to, że zechcecie odpowiedzieć na moje pytania. Rozprawa odbędzie się
    25.10.2002 i chciałbym wiedzieć, czego się mogę spodziewać. Ponieważ ze
    względu na słuch mogę mieć problemy z porozumieniem się z sędzią, będzie
    ze mną moja mama. Nie stać nas na adwokata, a o adwokata z urzędu niestety
    poprosiliśmy zbyt późno.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Piotr Machej