  • 1. Data: 2003-02-06 08:27:08
    Temat: Odszkodowanie wypadek przy pracy-problem
    Od: "MariolaW" <m...@w...pl>

    Witam
    Piszę w imieniu brata, który jest rolnikiem i opłaca składki ubezpieczeniowe
    w KRUS.
    W ubiegłym roku miał wypadek przy pracy, w którym część odłamka od metalu
    utkwiła mu w palcu.
    Po jego chirurgicznym usunięciu i dalszym leczeniu palec ten został jednak
    częściowo unieruchomiony.
    Może zgiąć go tylko w 50%.
    Jego lekarz prowadzący napisał że palec ten nie jest sprawny w 100%.
    Miał rozprawę w Sądzie Okręgowym gdyż ich biegły po oględzinach uznał 0%
    uszczerbku na zdrowiu.
    Wyrok ten nie jest prawomocny tak powiedziała Sędzina(przytaczjąc jeszcze
    słowa iż opinia biegłego jest dla nich rzeczą świętą i była jeszcze
    troszeczkę oburzona że z opinią tą nie zgadza się mój brat)
    Czy brat może dalej odwoływać się do Sądu Apelacyjnego?
    Składki na ubezpieczenie płaci regularnie i dlaczego teraz nie ma dostać
    odszkodowania skoro palec ten nie jest w 100% sprawny i przeszkadza mu to
    teraz w podstawowych nawet czynnościach.
    Dlaczego zawsze są problemy kiedy oni mają coś słusznie wypłacić.
    Proszę poradzić co zrobić aby otrzymać to odszkodowanie.

    Pozdrawiam

    Mariola

  • 2. Data: 2003-02-06 09:50:11
    Temat: Re: Odszkodowanie wypadek przy pracy-problem
    Od: a...@p...onet.pl

    Wiesz - ubezpieczeniami społecznymi zajmuję się tylko czasami i "z doskoku" -
    ale mogę Ci doradzić, żeby brat oczywiście złożył apelację od tego wyroku (bo
    rozumiem, że to była pierwsza instancja?) - ale wcześniej poszedł do tego
    swojego lekarza prowadzącego i zapytał jaki jego zdaniem jest uszzcerbek na
    zdrowiu wziązany z niesprawnością tego palca - bo być może w tabelach ZUS
    rzeczywiście nie jest przewidziany uszczerbek przy ograniczeniu ruchomości
    palca?

    Karina

  • 3. Data: 2003-02-06 18:32:29
    Od: "MariolaW" <m...@w...pl>

    Witam
    Dziękuję za szybką odpowiedź. Przekażę Pani opinię bratu.
    Jednocześnie przypomniało mi się że ten lekarz prowadzący zdziwił się że nie
    uznano mu żadnego procentu uszczerbku.
    A może poprostu nie zna on właśnie tej tabeli procentowej.

    Pozdrawiam

    Mariola

  • 4. Data: 2003-02-06 19:03:47
    Od: "MariolaW" <m...@w...pl>

  • 5. Data: 2003-02-06 19:34:04
    Od: "MariolaW" <m...@w...pl>

    Witam
    Dziękuję za szybką odpowiedź ktorą przekażę bratu.
    Jednocześnie przypomniało mi się iż ten lekarz prowadzący dziwił się że brat
    nie dostał żadnego procentu uszczerbku.
    A może poprostu nie zna się ten lekarz na przepisach dotyczących
    odszkodowania.