  • 1. Data: 2005-01-27 23:20:40
    Temat: Odstapienie od umowy kupna-sprzedazy samochodu
    Od: "Pawel Ratajczak" <1...@w...prv.pl>

    Witajcie,

    W ubieglym tygodniu razem z zona nabylismy samochod. Przed kupnem samochod
    zostal sprawdzony w jednej z Poznanskich stacji ASO (ASO Renault
    AutoCompol), gdzie wykryto kilka niedomagan, ktore jako kupujacy
    zaakceptowalismy. Dodatkowo zwrocono nam uwage, ze stan licznika (ok. 74
    tys. km ) nie odpowiada faktycznemu przebiegowi auta, ktory oszacowano na
    podstawie zuzycia niektorych podzespolow na ok. 120-140 tys. km, co rowniez
    bylo dla nas do zaakceptowania, wiec dokonalismy transakcji. Dodam rowniez,
    ze na stacji nie dokonano jednego z pomiarow, jakie ja zglaszalem do
    wykonania (pomiar kompresji cylindrow) w zwiazku z, jak mi powiedziano,
    brakiem odpowiedniej przejsciowki do wkrecenie przyrzadu do pomiaru.
    Jednym z elementow, jakie wymagaly naprawy byla tyrbosprezarka, ktora
    przepuszczala olej. Niestety po odstawieniu samochodu na naprawe tej
    turbosprezarki okazuje sie, ze problemy raczej tkwia w zuzyciu lub
    uszkodzeniu silnika.

    Na umowie kupna-sprzedazy jest wpisany aktualny stan licznika (czyli ok 74
    tys. km) oraz jeden z punktow w stylu "Kupujacy oswiadcza, ze stan
    techniczny pojazdu jest mu znany".

    W dniu wczorajszym rozmawialem ze sprzedajacym probujac dojsc do jakiegos
    porozumienia, ale raczej polubownie nie ma na to szans, choc moze sie myle.
    Nadmienie, ze osoba sprzedajaca jest dosc mloda (22 lata) i pracuje w
    Policji.

    Zwracam sie do Was z prosba o uswiadomienie mine jak wyglada w swietle
    obowiazujacego prawa procedura odstopienia od umowy kupna-sprzedazy.
    Ile kupujacy ma czasu na zgloszenie takiego roszczenia?
    Jakie sa dopuszczalne powody odstapienia od umowy?
    Czy wyzej opisane problemy kwalifikuja sie jako powody odstapienia od umowy?
    W przypadku zakonczenia sprawy w sadzie jakie Waszym zdaniem sa szanse na
    jej wygranie?

    Dodam, ze jesli nie bedzie mozliwy zwrot to zadowoli mnie rowniez ugoda
    polegajaca na obnizeniu ceny sprzedawanego auta.

    Z gory dziekuje za Wasza pomoc i wszelkie wyjasnienia.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Pawel Ratajczak
    GG: 226577
    Poznań

    PS. User z emaila jest pisany od tylu ;-)

  • 2. Data: 2005-01-28 00:32:09
    Od: "nim.Fa" <nim.fa<ciach>@poczta.fm>

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 00:20:40 +0100, Pawel Ratajczak napisał(a):

    > ... oraz jeden z punktow w stylu "Kupujacy oswiadcza, ze stan
    > techniczny pojazdu jest mu znany".

    Widziały gały co brały, NIESTETY.

    --
    Zdrufko
    28-01-2005 01:31:55

  • 3. Data: 2005-01-28 12:49:57
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Pawel Ratajczak" <1...@w...prv.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Na umowie kupna-sprzedazy jest wpisany aktualny stan licznika (czyli ok 74
    > tys. km) oraz jeden z punktow w stylu "Kupujacy oswiadcza, ze stan

    Jezeli uda się w jakikolwiek sposób potwierdzić fakt ze samochód ma wiekszy
    przebieg niz podany na umowie - wtedy działalność sprzedającego mozna IMHO
    podciągnąć pod oszustwo.
    Jeżeli samochód kupiony w salonie - obdzwońcie wszystkie ASO w najbliższej
    ( i dalszej ) okolicy - moze był kiedyś. A w ASO mają ślad po jego pobycie -
    z podanym przebiegiem. Jak z zagranicy - spróbujcie w sieci serwisowej tej
    marki w danym kraju.

    Pozdrawiam,
    Paweł Ubysz.

    --
    " ...to nic, że codzienny dzień
    paplaniną gazetowych bzdur..."

  • 4. Data: 2005-01-28 13:01:58
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    > Jezeli uda się w jakikolwiek sposób potwierdzić fakt ze samochód ma wiekszy
    > przebieg niz podany na umowie - wtedy działalność sprzedającego mozna IMHO
    > podciągnąć pod oszustwo.

    Nawet jeśli gość był już którymś z właścicieli i nie był tego faktu świadomy?

> [...]
    > z podanym przebiegiem. Jak z zagranicy - spróbujcie w sieci serwisowej tej

    No tym sposobem można by spróbować dojść mniej więcej, kiedy został cofnięty
    licznik. Tyle, że nawet jeśli da się określić okres to jak i komu to
    udowodnić?

    b.

  • 5. Data: 2005-01-28 13:10:45
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik " b" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    IMHO

    > Nawet jeśli gość był już którymś z właścicieli i nie był tego faktu
    świadomy?

    Mało danych - jezeli był jedynym właścicielem - wtedy tak.

    > No tym sposobem można by spróbować dojść mniej więcej, kiedy został
    cofnięty
    > licznik. Tyle, że nawet jeśli da się określić okres to jak i komu to
    > udowodnić?

    Ale nawet jeżeli nie bedzie mozna udowodnić _kto_ cofnął licznik , bedzie
    mozna udowodnić że licznik _był cofnięty_ a to przy zapisie na umowie o
    przebiegu 74 kkm moze być podstawą do odstapienia od umowy.

    Pozdrawiam,
    Paweł Ubysz.