    From: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odstąpienie od umowy - again???
    Date: Thu, 20 Jul 2006 11:11:41 +0200

    Pozwalam sobie odświezyc wątek.

    Biorąc pod uwage charakter prawny instytucji odstapienia i przyjmując, że
    umowę od której odstapiono uważa się za niezawartą mam kilka pytań...tocze
    spory a nie moge znalezc odpowiedzi

    1. czy jezeli w umowie zawarto klauzule prorogacyjna to strona, ktora
    skutecznie odstapila od umowy na podstawie 492 kc zadajac zwrotu rzeczy na
    podstawie 494 kc, moze powolywac sie na ta klauzule czy tez uznajemy, ze
    skoro skuteczni natapilo odstapienie od umowy to zadne postanowienie nie
    wiaze strony a powolac na ta klazule moze sie tylko strona, ktora np domaga
    si wykonania umowy twierdzac, ze nie nastapilo skuteczne odstapienie ????

    2. czy art. 492,494 kc sa przepisami bezwzgledni obowiazujaymi czy tez
    mozemy zawrzec w umowie postnowinie, że osoba upraniona do ostapienia od
    umowy - na podstwie 492 - ma prawo zatrzymac 30% swiadczen /nie chodzi mi o
    odstepne/???

    pozdrawiam