  • 1. Data: 2005-02-02 08:59:11
    Temat: ZUS SĄD kowalski i zbyt wysoka pensja
    Od: edta<e...@w...pl>

    Odwoływałam się w Sądzie od decyzji ZUS, bo ta instytucja podważyła moją
    umowę o pracę i stwierdziła, ze moja umowa jest nie ważna, "bo miała na celu
    obejście prawa". Zawiesiła wypłatę zasiłku chorobowego, pracodawcy nakazała
    zwrot wypłaconego mi zasiłku chorobowego wraz z odsetkami.

    Dostarczyłam dowody świadczenia pracy, wskazałam świadków, ale Sąd ich nawet
    nie przesłuchał.

    Sąd oddalił mój wniosek, w którym odwołałam się od decyzji ZUS i tak uzasadnił:
    "Gdyby nawet przyjąć, że odwołująca się świadczyła pracę u ojca, to nie da się
    wykluczyć wniosek, iż umowa o pracę za wynagrodzeniem 2.200 zł (mój dopisek
    brutto) była zawarta w celu uzyskania świadczeń z ubezpieczeń społecznych"

    Dlaczego sad nie bierze pod uwagę, że pensja jest sprawą indywidualną
    pracodawcy, że na jej wysokość wpływa wykształcenie, znajomość branży, etc.???
    Czy w Sądzie przewodniczący składu sędziowskiego otrzymuje takie samo
    wynagrodzenie jak protokolant???
    Jak to wytłumaczyć w apelacji ????, aby Są pojął???

    -> http://usenet.pomocprawna.info